• Hanna31

Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!

Vi är ju ett helt gäng barnlösa tjejer som gick igenom diverse varianter av IVF-behandlingar under hösten 2014...men det ville sig inte riktigt för oss och ny håller vi tummarna och ser fram emot JANUARI 2015!!

2015 är vårt år och då ska vi bli gravida! Let's go!

• Svar på tråden Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!
  • Heystella
    Pommac1 skrev 2014-12-15 17:45:03 följande:

Har varit på gyn idag men de hittade inget fel! Tack å lov! Jag fick ta ett gravtest också fast jag hade bara håll mig i ca en timme då. Det visade negativt. Hade en rätt dålig läkare. Men han sa att allt såg normalt ut och jag hade inget ont när han klämde. Slemhinnan såg tunn och bra ut också. Den borde väl ha varit tjock om jag var gravid? Fast det var väl kanske mest för att se så ägget inte fäst på fel ställe. Å det är ju bra! Jag tjuvtittade lite på äggen och de ett såg rätt stort ut. Kanske blir dags om några dagar ändå? Skulle ha frågat hur stort det var. Ska köpa in lite tester och så får vi försöka på vanligt sätt någon/några månader. Känns peppande ändå. Man har ju hört om många som blir gravid efter missfall. :)

Vad skönt att det såg bra ut! :) Alltid jobbigt om man skulle drabbas av komplikationer av nått slag. Själv fick jag klartecken från kliniken idag att det verkligen blir FET i Jan så det känns bra! :) Vi ska nog göra ett försök på egen hand nu i December också, om inte min äl är helt rubbad nu efter missfallet, men som du skriver så verkar ju många bli gravida direkt efter :)
  • Pommac1
    Heystella skrev 2014-12-15 17:52:00 följande:

Vad skönt att det såg bra ut! :) Alltid jobbigt om man skulle drabbas av komplikationer av nått slag. Själv fick jag klartecken från kliniken idag att det verkligen blir FET i Jan så det känns bra! :) Vi ska nog göra ett försök på egen hand nu i December också, om inte min äl är helt rubbad nu efter missfallet, men som du skriver så verkar ju många bli gravida direkt efter :)

Ja, vi håller tummarna att vi blir gravida i dec. Det vore ju fantastiskt! Då vi är oförklarligt barnlösa så har vi ju changsen fast det är nog liten. Men hoppet finns!
  • Karriärskvinna

Min ägglossning verkar inte komma den hör månaden heller (förra hade jag ingen och månaden innan misslyckades vi med första IVF'en). Hoppas den kommer snart så kroppen kommer igång och vi kan göra FET i januari. Någon mer som haft problem med ägglossningen efter IVF/ET?

• EmyJ

Sådärja.. Då är ägglossningen på gång, lite extra smärtsam såhär efter stimulering och en skvätt överstimulering. Men himla skönt att mensen kom som den skulle och att ägglossningen rullar på.. Hoppas jag ägglossar i januari också så det blir FET :)

• EmyJ
    Karriärskvinna skrev 2014-12-16 08:30:34 följande:

Min ägglossning verkar inte komma den hör månaden heller (förra hade jag ingen och månaden innan misslyckades vi med första IVF'en). Hoppas den kommer snart så kroppen kommer igång och vi kan göra FET i januari. Någon mer som haft problem med ägglossningen efter IVF/ET?

Hoppas du ägglossar i januari, vi är ju många som hoppas på FET just i januari :) Min kropp verkar ha återhämtat sig och rullar på som vanligt med en mens och nu ägglossning efter stimulering och äggplock.
  • Karriärskvinna
    EmyJ skrev 2014-12-16 13:30:53 följande:
    Hoppas du ägglossar i januari, vi är ju många som hoppas på FET just i januari :) Min kropp verkar ha återhämtat sig och rullar på som vanligt med en mens och nu ägglossning efter stimulering och äggplock.
    Använder du Clearblues tester eller andra billigare? Jag undrar om jag någonsin kommer få omslag med Clearblue...
  • EmyJ
    Karriärskvinna skrev 2014-12-16 19:09:33 följande:

Använder du Clearblues tester eller andra billigare? Jag undrar om jag någonsin kommer få omslag med Clearblue...

Jag har använt billiga tester förut, men nu behöver jag inte testa för att märka när jag har ägglossning. Har värk och massor med ägglossningsflytningar. Men inför FET kommer jag att köra med Clearblue. Jag har PCOS och har tidigare inte haft ägglossning så ofta, men efter att jag gick ner 13 kg och började äta Metformin så har jag det i princip varje månad. Märks också på cykellängden om jag har haft ägglossning eller inte :) Hur märker du om du har ägglossning?
  • Karriärskvinna
    EmyJ skrev 2014-12-16 22:15:46 följande:
    Jag har använt billiga tester förut, men nu behöver jag inte testa för att märka när jag har ägglossning. Har värk och massor med ägglossningsflytningar. Men inför FET kommer jag att köra med Clearblue. Jag har PCOS och har tidigare inte haft ägglossning så ofta, men efter att jag gick ner 13 kg och började äta Metformin så har jag det i princip varje månad. Märks också på cykellängden om jag har haft ägglossning eller inte :) Hur märker du om du har ägglossning?
    Jag känner också av det i kroppen, med flytningar och ömma bröst. Men idag, på dag 18, kom äntligen ägglossningen. Känns jätteskönt även fast det är för sent för FET med blastocyst pga julstängningen.
  • Pommac1

Enligt min cykel innan ivf så skulle jag ha ägglossning i morgon. Igår fick jag massa ägglossningsflytningar och har de även idag. Jag testar och testet i morse visar sig starkare än det igår. Så tummen upp! Trodde inte att jag skulle få ägglossning denna månad. Har slut på tester men beställde hem nya i förrgår. Hoppas de kommer idag.

• EmyJ

Såååå, hur går det för er? Jag tänkte börja kissa på pinne imorgon :) Hoppas på en ägglossning så jag kan få göra FET nu i januari!

Svar på tråden Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!