• EmyJ

Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!

Ja måtte någon få ett plus nu i januari!

• EmyJ
    Liil skrev 2014-12-08 06:00:31 följande:

Hej! Hoppas att det är ok att hoppa in här. Efter ett misslyckat försök i slutet på september så är vi nu inne på försök nr 2. Idag sprutdag 6, ska och ta blodprov idag och se hur det ligger till. Om allt går som planerat så äp och et i nästa vecka. 

Lycka till nu på försök nummer två, håller tummarna för att det får vägen för dig denna gång!
  • EmyJ
    Liil skrev 2014-12-08 17:25:21 följande:

Om jag förstår ts rätt så har ni haft en tråd innan men har nu startat en ny fräsch tråd, är det så ? :) 

Hur är det för alla er andra, försök 1? 2? Eller kanske ännu flera försök bakom er??

Då vårt försök misslyckades i slutet på september så tog en en behövlig paus från familjeliv. Jag hade varken ork eller lust att vara här inne, utan var tvungen att koncentrera mig på att försöka läka och må hyfsat bra igen. 

Jag hoppas att jag kommer att hänga här mer er andra ett bra tag framöver nu! 

För oss är det första försöket. Jag har PCOS och sambon nedsatt antal spermier. Pga min PCOS blev jag överstimulerad av sprutorna så dom valde att frysa ner alla våra embryon, då en graviditet gör överstimuleringen värre och risken var stor att jag hade blivit riktigt dålig. Vi fick ut 13 ägg, 9 befruktades och nu har vi 6 st i frysen som väntar på FET i början av nästa år! Vi går på Akademiska sjukhuset!
  • EmyJ
    Liil skrev 2014-12-09 05:02:44 följande:

Då gör vi äp och et på samma ställe då även vi hör till dit. 

Förra gången fick vi 6 ägg och 2 blev befruktade. Ett till oss och inget till frysen. Därför var det att göra allt från början denna gång. 

Förra gången fick jag en liten blödning på ruvardag 9 som sedan dag för dag blev mer och mer. Hade ändå lite hopp kvar då jag ändå skulle fortsätta med Lutinus och att det kunde mycket väl komma blödningar i början, men någonstans så visste jag innerst inne att det var kört. 

Hoppas verkligen att det går bra nästa gång! Bor du i Uppsala eller åker du från annan kommun?
  • EmyJ
    MaryoMary skrev 2014-12-13 21:17:35 följande:

Hej alla! Jag hoppar också in här. Vi gjorde ett första försök i sept, korta protokollet och fick ut 5 ägg varav inget blev befruktat. Jag har lågt AMH och dålig äggkvalitet. Då fick vi rådet att ställa oss i ÄD kö. Nu tyckte landstinget att vi ska försöka en gång till med Ivf innan ÄD.

Denna gång blir det långa protokollet och en förhoppningen om bättre/fler ägg. Spraystart om 1.5 vecka!

Någon med erfarenhet om korta vs långa?

Håller tummarna för oss alla:)

Välkommen :)
  • EmyJ

Sådärja.. Då är ägglossningen på gång, lite extra smärtsam såhär efter stimulering och en skvätt överstimulering. Men himla skönt att mensen kom som den skulle och att ägglossningen rullar på.. Hoppas jag ägglossar i januari också så det blir FET :)

• EmyJ
    Karriärskvinna skrev 2014-12-16 08:30:34 följande:

Min ägglossning verkar inte komma den hör månaden heller (förra hade jag ingen och månaden innan misslyckades vi med första IVF'en). Hoppas den kommer snart så kroppen kommer igång och vi kan göra FET i januari. Någon mer som haft problem med ägglossningen efter IVF/ET?

Hoppas du ägglossar i januari, vi är ju många som hoppas på FET just i januari :) Min kropp verkar ha återhämtat sig och rullar på som vanligt med en mens och nu ägglossning efter stimulering och äggplock.
  • EmyJ
    Karriärskvinna skrev 2014-12-16 19:09:33 följande:

Använder du Clearblues tester eller andra billigare? Jag undrar om jag någonsin kommer få omslag med Clearblue...

Jag har använt billiga tester förut, men nu behöver jag inte testa för att märka när jag har ägglossning. Har värk och massor med ägglossningsflytningar. Men inför FET kommer jag att köra med Clearblue. Jag har PCOS och har tidigare inte haft ägglossning så ofta, men efter att jag gick ner 13 kg och började äta Metformin så har jag det i princip varje månad. Märks också på cykellängden om jag har haft ägglossning eller inte :) Hur märker du om du har ägglossning?
  • EmyJ

Såååå, hur går det för er? Jag tänkte börja kissa på pinne imorgon :) Hoppas på en ägglossning så jag kan få göra FET nu i januari!

• EmyJ
    Linda8110 skrev 2015-01-18 00:21:43 följande:

Jag ska börja pinnekissa på tisdag ;)

Ohh, spännande :D
Svar på tråden Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!