Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!
Ja måtte någon få ett plus nu i januari!
Ja måtte någon få ett plus nu i januari!
Hej! Hoppas att det är ok att hoppa in här. Efter ett misslyckat försök i slutet på september så är vi nu inne på försök nr 2. Idag sprutdag 6, ska och ta blodprov idag och se hur det ligger till. Om allt går som planerat så äp och et i nästa vecka.
Om jag förstår ts rätt så har ni haft en tråd innan men har nu startat en ny fräsch tråd, är det så ? :)
Hur är det för alla er andra, försök 1? 2? Eller kanske ännu flera försök bakom er??
Då vårt försök misslyckades i slutet på september så tog en en behövlig paus från familjeliv. Jag hade varken ork eller lust att vara här inne, utan var tvungen att koncentrera mig på att försöka läka och må hyfsat bra igen.
Jag hoppas att jag kommer att hänga här mer er andra ett bra tag framöver nu!
Då gör vi äp och et på samma ställe då även vi hör till dit.
Förra gången fick vi 6 ägg och 2 blev befruktade. Ett till oss och inget till frysen. Därför var det att göra allt från början denna gång.
Förra gången fick jag en liten blödning på ruvardag 9 som sedan dag för dag blev mer och mer. Hade ändå lite hopp kvar då jag ändå skulle fortsätta med Lutinus och att det kunde mycket väl komma blödningar i början, men någonstans så visste jag innerst inne att det var kört.
Hej alla! Jag hoppar också in här. Vi gjorde ett första försök i sept, korta protokollet och fick ut 5 ägg varav inget blev befruktat. Jag har lågt AMH och dålig äggkvalitet. Då fick vi rådet att ställa oss i ÄD kö. Nu tyckte landstinget att vi ska försöka en gång till med Ivf innan ÄD.
Denna gång blir det långa protokollet och en förhoppningen om bättre/fler ägg. Spraystart om 1.5 vecka!
Någon med erfarenhet om korta vs långa?
Håller tummarna för oss alla:)
Sådärja.. Då är ägglossningen på gång, lite extra smärtsam såhär efter stimulering och en skvätt överstimulering. Men himla skönt att mensen kom som den skulle och att ägglossningen rullar på.. Hoppas jag ägglossar i januari också så det blir FET :)
Min ägglossning verkar inte komma den hör månaden heller (förra hade jag ingen och månaden innan misslyckades vi med första IVF'en). Hoppas den kommer snart så kroppen kommer igång och vi kan göra FET i januari. Någon mer som haft problem med ägglossningen efter IVF/ET?
Använder du Clearblues tester eller andra billigare? Jag undrar om jag någonsin kommer få omslag med Clearblue...
Såååå, hur går det för er? Jag tänkte börja kissa på pinne imorgon :) Hoppas på en ägglossning så jag kan få göra FET nu i januari!
Jag ska börja pinnekissa på tisdag ;)