• Anonym (Realist)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Att vara man idag är som att vara född till att bli ensam och övergiven. Det är ett fåtal män som har lätt att alltid få tag i en ny kvinna, men för de flesta av oss krävs att vi engagerar och anstränger oss övermänskligt mycket för att ens ha en chans att bli god vän med en kvinna. Dessutom krävs att man har ett rikare socialt nätverk än många, och att man själv bemödar sig för att hamna i sammanhang och sällskap där chanserna är bättre att hitta någon.

En kvinna behöver inte ens tänka på att engagera eller anstränga sig. Att vara född till kvinna är att vara född till att alltid vara uppmärksammad, påpassad och omsvärmad, vilket å andra sidan kan bli jobbigt och krävande det med.

Men kom för guds skull inte och säg att det skulle vara lika enkelt för män som för kvinnor, för så ser inte verkligheten ut, och det vet de flesta män som i perioder av sina liv lidit och våndats av sin ensamhet. Kvinnor säger till dessa män att de ska / bör lära sig trivas med sin ensamhet och med sig själva. För dem själva är det ju betydligt enklare eftersom de så sällan får vara ensamma att de (kvinnorna) verkligen uppskattar den lilla tid de får ha för sig själva (när de inte är påpassade av en massa killar/män) och njuter av att få vara ifred och bara vara.

Självklart kan man lära sig trivas i sin ensamhet och använda sin tid till att bygga upp en bra självkänsla, men det är direkt ohälsosamt (numer även vetenskapligt bevisat - att ofrivillig ensamhet är farligare än både rökning och alkohol) att behöva vara ensam varje dag, vecka ut och vecka in, månad ut och månad in, år ut och år in. Den som aldrig har behövt vara riktigt ensam förstår rent naturligt inte de ensammas lidande. För dem som har umgänge och vänner och ofta blir raggade på är det naturligt att sällan få vara ifred, och de kanske tillochmed avundas dem som får vara ensamma, och då är det ännu svårare att förstå.

Min slutsats av detta blir att kvinnor egentligen inte har ett skit att gnälla för. Ni blir ständigt uppvaktade av män som vill ge er presenter och pengar och som vill hjälpa er med olika saker, ni kan ta betalt för sex och tillochmed kunna leva på mäns sexbehov. Ni är så pass långt ifrån ensamhetens plågsamhet och lidande att ni faktiskt inte ser eller märker hur bra ni har det!

Det man inte förstår eller själv har varit med om, lider man inte av och kan inte sätta sig in i på riktigt, enkel psykologi.

• Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!
  • smulpaj01

Snygga kvinnor (som jag själv räknas som) har det möjligen lättare att få sex, men MKT svårare att få förhållande!

De flesta män vill ligga med snygga tjejer, men när det blir så tydligt att det är det enda dom vill så låter jag hellre bli!

• Anonym (DF)
    smulpaj01 skrev 2014-11-23 16:41:27 följande:

Snygga kvinnor (som jag själv räknas som) har det möjligen lättare att få sex, men MKT svårare att få förhållande!

De flesta män vill ligga med snygga tjejer, men när det blir så tydligt att det är det enda dom vill så låter jag hellre bli!

Haha skitsnack! Du kanske får svårt att få ett förhållande om du är dum. Men knappast för att du är snygg. Löjligaste jag hört.
  • smulpaj01
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 16:43:02 följande:

Haha skitsnack! Du kanske får svårt att få ett förhållande om du är dum. Men knappast för att du är snygg. Löjligaste jag hört.

Läs vad jag skrev igen och FÖRSÖK att förstå, annars kan vi nog diskutera vem av oss som är dum
  • Anonym (DF)
    smulpaj01 skrev 2014-11-23 16:51:27 följande:
    Läs vad jag skrev igen och FÖRSÖK att förstå, annars kan vi nog diskutera vem av oss som är dum
    Vad har jag misstolkat då fröken.
  • Anonym (Tillräckligt söt)
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 15:40:35 följande:
    Hur länge är länge för en kvinna? Tre månader?
    I mitt fall sen alltid (jag är nitton) men säg att man börjar dejta vid 14-15 så säg 4-5 år. Så jag har vänner som har varit ensamma mellan 4-7 år. 
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 15:57:07 följande:
    Nu är det inte så att medelmåttliga tjejer har svårt att hitta killar. Många fula lyckas också.
    Då måste jag och mina vänner se ut som träsktroll då eftersom vi inte lyckas. Dessutom så upplever ju inte medelmåttiga och fula tjejer någon beundran eller svärmeri som de snygga gör.
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 16:10:47 följande:
    Jo men min erfarenhet är att även kvinnor som ser "medelmåttiga" ut eller t.o.m. av många ses som fula, ofta har lättare att få till det än gemene man. Många män tar den kvinna de kan få i ren desperation, även om hon är långt ifrån fotomodell. Så kvinnor har det ändå överlag lättare..
    Men hur funkar det? Återigen det finns inte så mycket fler killar än tjejer att alla tjejer kan ha en pojkvän samtidigt som alla killar kan ha svårt att hitta tjejer. I så fall så måste det vara en klick med killar som har alla tjejer som flickvänner samtidigt. Och då tycker jag helt ärligt att du ska vara förbannad på dem istället.
  • Anonym (DF)
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 17:19:43 följande:
    Men hur funkar det? Återigen det finns inte så mycket fler killar än tjejer att alla tjejer kan ha en pojkvän samtidigt som alla killar kan ha svårt att hitta tjejer. I så fall så måste det vara en klick med killar som har alla tjejer som flickvänner samtidigt. Och då tycker jag helt ärligt att du ska vara förbannad på dem istället.
    Så är det inte alls. Det finns nämnligen ett överskott på killar får 0-70år. Därav blir några utan.
  • Anonym (Realist)
    smulpaj01 skrev 2014-11-23 16:41:27 följande:

Jag ska vara blodigt ärlig mot dig (om du kan ta det). Om det är du på bilden tycker jag att du är en liten bit över medel när det kommer till snygghet - och det är inte menat som en provokation eller att vara nedlåtande, utan bara min krasst objektiva bedömning. Men jag gillar din inställning. Man ska inte ha sex med andra "bara för att".

• Anonym (DF)

Fattar inte hur folk orkar argumentera mot när de vet att de har fel. Tjejer har och har alltid haft det enklare.

Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!