• Anonym (Realist)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Att vara man idag är som att vara född till att bli ensam och övergiven. Det är ett fåtal män som har lätt att alltid få tag i en ny kvinna, men för de flesta av oss krävs att vi engagerar och anstränger oss övermänskligt mycket för att ens ha en chans att bli god vän med en kvinna. Dessutom krävs att man har ett rikare socialt nätverk än många, och att man själv bemödar sig för att hamna i sammanhang och sällskap där chanserna är bättre att hitta någon.

En kvinna behöver inte ens tänka på att engagera eller anstränga sig. Att vara född till kvinna är att vara född till att alltid vara uppmärksammad, påpassad och omsvärmad, vilket å andra sidan kan bli jobbigt och krävande det med.

Men kom för guds skull inte och säg att det skulle vara lika enkelt för män som för kvinnor, för så ser inte verkligheten ut, och det vet de flesta män som i perioder av sina liv lidit och våndats av sin ensamhet. Kvinnor säger till dessa män att de ska / bör lära sig trivas med sin ensamhet och med sig själva. För dem själva är det ju betydligt enklare eftersom de så sällan får vara ensamma att de (kvinnorna) verkligen uppskattar den lilla tid de får ha för sig själva (när de inte är påpassade av en massa killar/män) och njuter av att få vara ifred och bara vara.

Självklart kan man lära sig trivas i sin ensamhet och använda sin tid till att bygga upp en bra självkänsla, men det är direkt ohälsosamt (numer även vetenskapligt bevisat - att ofrivillig ensamhet är farligare än både rökning och alkohol) att behöva vara ensam varje dag, vecka ut och vecka in, månad ut och månad in, år ut och år in. Den som aldrig har behövt vara riktigt ensam förstår rent naturligt inte de ensammas lidande. För dem som har umgänge och vänner och ofta blir raggade på är det naturligt att sällan få vara ifred, och de kanske tillochmed avundas dem som får vara ensamma, och då är det ännu svårare att förstå.

Min slutsats av detta blir att kvinnor egentligen inte har ett skit att gnälla för. Ni blir ständigt uppvaktade av män som vill ge er presenter och pengar och som vill hjälpa er med olika saker, ni kan ta betalt för sex och tillochmed kunna leva på mäns sexbehov. Ni är så pass långt ifrån ensamhetens plågsamhet och lidande att ni faktiskt inte ser eller märker hur bra ni har det!

Det man inte förstår eller själv har varit med om, lider man inte av och kan inte sätta sig in i på riktigt, enkel psykologi.

• Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!
  • Anonym (Tillräckligt söt)
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 18:09:40 följande:
    Jag snackar om båda delar. Och sex är extremt enkelt att få som tjej.
    Okej, men varför sa du inte det från början? Ja, tjejer har lättare än män att få sex (särskilt de snygga men det gäller båda könen) det säger jag inte emot dig på. Men jag hävdar fortfarande att när det kommer till att finna kärlek är det precis lika svårt för båda könen att finna en partner. Och det är förövrigt inte kul att hela tiden bli sedd som ett sexobjekt (har jag hört).
  • lilith88
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 18:06:52 följande:
    Problemet är väl också att de flesta kvinnors ego inte tillåter dem själva att ragga. Kvinnan är den mest passiva varelsen på planeten.
    Varför skulle kvinnor ragga om de inte behöver?

Som sagt, problemet ligger lika mycket hos er män.

Men många, många kvinnor tar diskreta initiativ om en man tilltalar dem. Frågar om en fika, ber om hjälp med något (eller erbjuder hjälp), söker kontakt på olika sätt... En del raggar öppet, även om det inte är lika vanligt som att män gör det.

Män som aldrig får inviter av kvinnor, tilltalar av någon anledning inte kvinnor för att kvinnorna ska finna det värt mödan. Tråkigt men sant. Min erfarenhet är dock att säkert hälften av dessa män HAR fått inviter av kvinnor - på ett eller annat sätt - men inte förstått att kvinnan var intresserad. Här ligger problemet hos kvinnorna kan man säga. Att de inte alltid är tydliga nog.
  • guchi
    Sniper skrev 2014-11-23 18:12:52 följande:
    Jag blir ofta uppvaktad på grund av att både svenskar och folk från utlandet anser mig vara vacker. Det räcker inte att bli uppvaktad för sitt utseende ska jag säga... det spelar ingen roll hur snygg ens partner eller utomstående tycker att man är, får man ingen ordentlig kärlek på ett djupare plan så blir man olycklig.
    Och för att inte tala om tillhörighet, familj, intressen, kunskap, mening...
    Tänker nog ganska lika här även om jag inte är något snyggo, men kan se saken från ett annat perspektiv...
  • Anonym (DF)
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 18:11:10 följande:
    Jag är dyslektiker tror du det är varför jag är ensam? Jag tillämpar inte min teori med bara mig. Men jag känner X antal kvinnor som befinner sig i exakt samma sits som jag gör. Så jag tillämpar min teori på alla kvinnor som inte befinner sig i den situationen  som du har fått för dig att alla kvinnor befinner sig i Och det är ganska många.
    De är för kräsna. De letar efter en perfekt rik man de aldrig kommer finna eftersom han redan har 20 andra tjejer efter sig. Sen slutar det med att de endast har sex med honom.
  • Anonym (Jess)
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 17:50:15 följande:

Fint att höra att det fortfarande finns kärlek som inte bygger enbart på ytlighet. Ja jag är medveten om att det finns undantag från "regeln", men tyvärr så kan en kille/man bli ratad för många saker och skavanker som inte en kvinna skulle blivit ratad för. Nu senast hörde jag om en man som höll på att få till det med en kvinna som verkade gilla hans personlighet, men när han nämnde att han inte hade några tänder kvar i överkäken blev han dissad direkt.

Även många män skulle dissa en kvinna utan tänder i överkäken. Sanningen när det gäller problem och umbäranden i livet är att var och en får sitt och ingen blir utan. Visst, som snygg kvinna var det lätt för mig att få sex. Men mitt liv var ändå ingen dans på rosor, jag hade social fobi, kass självkänsla och tyckte att det enda jag var bra på var att vara en snygg knulldocka. Men hey, jag fick ju ligga så hade väl inget att klaga på...
  • Anonym (DF)

Du får kanske leta bland vanliga killar.

• Anonym (K)

Pja, personligen var jag singel tills jag hittade min nuvarande. Då var jag 31. Och det var jag som raggade upp honom. Inte är jag fet heller - och verkligen inte korkad. Vad var det för fel på mig under alla de åren?
    För det kan väl omöjligt vara samma som för en kille; dvs att jag var lat, tyckte synd om migsjälv hela tiden och var socialt missanpassad?
    (Hint: det var det. Precis som för killarna, alltså)

• Anonym (Tillräckligt söt)
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 18:16:20 följande:
    De är för kräsna. De letar efter en perfekt rik man de aldrig kommer finna eftersom han redan har 20 andra tjejer efter sig. Sen slutar det med att de endast har sex med honom.
    Öh nej, eftersom jag känner en stor del av dessa kvinnor så vet jag att de inte gör det. De letar efter en normal trevlig människa men de blir ändå alltid ensamma.
  • Anonym (DF)
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 18:21:12 följande:
    Öh nej, eftersom jag känner en stor del av dessa kvinnor så vet jag att de inte gör det. De letar efter en normal trevlig människa men de blir ändå alltid ensamma.
    Jag köper inte att de har problem på samma sätt. Jag är övertygad av att de har för höga krav eller siktar på upptagna killar. Sen om man vistas i miljöer där killar inte raggar ja då blir det problem om man är tjej och passiv.
  • Smecker
    Anonym (bzzt) skrev 2014-11-23 13:08:56 följande:

Det är samma sak med sexlivet, i praktiken är det så gott som alltid kvinnan som bestämmer när man ska ha sex, eftersom hennes kåthet går i perioder medan mannens kåthet är ständigt närvarande (såvida man inte har problem med kroppsnojjor, depressioner eller liknande).

Konstigt, det har jag aldrig märkt genom åren. Antingen är det ett gemensamt beslut, eller så bestämmer jag.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!