• Anonym (Realist)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Att vara man idag är som att vara född till att bli ensam och övergiven. Det är ett fåtal män som har lätt att alltid få tag i en ny kvinna, men för de flesta av oss krävs att vi engagerar och anstränger oss övermänskligt mycket för att ens ha en chans att bli god vän med en kvinna. Dessutom krävs att man har ett rikare socialt nätverk än många, och att man själv bemödar sig för att hamna i sammanhang och sällskap där chanserna är bättre att hitta någon.

En kvinna behöver inte ens tänka på att engagera eller anstränga sig. Att vara född till kvinna är att vara född till att alltid vara uppmärksammad, påpassad och omsvärmad, vilket å andra sidan kan bli jobbigt och krävande det med.

Men kom för guds skull inte och säg att det skulle vara lika enkelt för män som för kvinnor, för så ser inte verkligheten ut, och det vet de flesta män som i perioder av sina liv lidit och våndats av sin ensamhet. Kvinnor säger till dessa män att de ska / bör lära sig trivas med sin ensamhet och med sig själva. För dem själva är det ju betydligt enklare eftersom de så sällan får vara ensamma att de (kvinnorna) verkligen uppskattar den lilla tid de får ha för sig själva (när de inte är påpassade av en massa killar/män) och njuter av att få vara ifred och bara vara.

Självklart kan man lära sig trivas i sin ensamhet och använda sin tid till att bygga upp en bra självkänsla, men det är direkt ohälsosamt (numer även vetenskapligt bevisat - att ofrivillig ensamhet är farligare än både rökning och alkohol) att behöva vara ensam varje dag, vecka ut och vecka in, månad ut och månad in, år ut och år in. Den som aldrig har behövt vara riktigt ensam förstår rent naturligt inte de ensammas lidande. För dem som har umgänge och vänner och ofta blir raggade på är det naturligt att sällan få vara ifred, och de kanske tillochmed avundas dem som får vara ensamma, och då är det ännu svårare att förstå.

Min slutsats av detta blir att kvinnor egentligen inte har ett skit att gnälla för. Ni blir ständigt uppvaktade av män som vill ge er presenter och pengar och som vill hjälpa er med olika saker, ni kan ta betalt för sex och tillochmed kunna leva på mäns sexbehov. Ni är så pass långt ifrån ensamhetens plågsamhet och lidande att ni faktiskt inte ser eller märker hur bra ni har det!

Det man inte förstår eller själv har varit med om, lider man inte av och kan inte sätta sig in i på riktigt, enkel psykologi.

• Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!
  • AngoStura

Alltså, vilken trådstart. Som om det skulle vara eftersträvadsvärt att kunna leva på att sälja sex liksom. Fast det kanske hade glatt TS att kunna göra det? På något sätt är det som du/han dryper av sexuell frustration och det är ju jobbigt, jag vet.

Och DF, vad är du för filur? Är du alltid så tolerant? Accepterande? Genuin? Empatisk?

• Anonym (Tillräckligt söt)
    Smecker skrev 2014-11-23 20:10:27 följande:
    Det KAN ju också bero på att hon/hen/de/ni inte tar den i tvåan. Det gäller ju att vara realistisk här.
    Ja, jävlar. Det har jag inte ens tänkt på, men så måste det vara! Varför har ingen sagt det innan? Efter denna insikt så kommer hela mitt liv att ändras.
  • AngoStura
    Smecker skrev 2014-11-23 20:10:27 följande:
    Det KAN ju också bero på att hon/hen/de/ni inte tar den i tvåan. Det gäller ju att vara realistisk här.
    Smecker, du är rolig! Och rå.
  • Smecker
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 20:16:46 följande:

Ja, jävlar. Det har jag inte ens tänkt på, men så måste det vara! Varför har ingen sagt det innan? Efter denna insikt så kommer hela mitt liv att ändras.

Jag VET! Funderar på att skriva en bok om det. En väldigt tunn bok. Okej, en pamflett då.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    AngoStura skrev 2014-11-23 20:19:10 följande:

Smecker, du är rolig! Och rå.

Det var verkligen inte meningen
  • Anonym (Själv sedan 8 år)
    Anonym (Du har fel) skrev 2014-11-23 19:12:11 följande:

Vet inte vart i landet du bor eller om du ens bor i detta land.

Jag må vara landets fulaste kvinna för jag har då aldrig blivit uppvaktad. Ingen har någonsin strött pengar eller saker över mig.
    Jag har även förmånen att vara diskriminerad av mina egna föräldrar så jag lärde mig tidigt att klara mig själv.
    Jag ber aldrig om hjälp eftersom jag aldrig får hjälp ens när jag förr bad om det.

Jag är kvinna 40+ med egen ekonomi och ett eget väldigt ensamt liv. Den dagen en man skulle smöra för mig skulle jag nog ta för givet att han hade 10 polare som stod bakom hörnet och skrattade åt honom för han förlorat ett vad och jag var straffet...

Tänk vad föräldrar kan förstöra sina barns självkänsla och möjligheter till egna sunda relationer!
    Jag känner med dig <3
  • Anonym (Tillräckligt söt)
    Smecker skrev 2014-11-23 20:20:57 följande:
    Jag VET! Funderar på att skriva en bok om det. En väldigt tunn bok. Okej, en pamflett då.
    Gör det! Du kommer att bli större än Jesus, jag lovar!
  • Smecker
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 20:28:23 följande:

Gör det! Du kommer att bli större än Jesus, jag lovar!

Snacka om att sikta högt.. jag är nöjd om jag är större än Bert Karlsson.
  • border1

Ts, vad har du för BEVIS för det du påstår? Med 'bevis' menar jag INTE: din eller andras erfarenhet, vad du tror, vad du hört, eller vad du anser utifrån ditt perspektiv etc.
    Jag pratar BEVIS som i forskning, vetenskap.

• Anonym (Nils)
    mikipiki skrev 2014-11-23 20:01:32 följande:

Så bitter 'anonym (DF)'. Jag har själv levt ensam i många år samt haft flera väninnor som gjort detsamma, medan männen i våra liv gått från den ena tjejen till den andra. Så jag grundar mitt uttalande på erfarenhet.

Nåt fel med att vara bitter eller?

Varför kallar du honom för bitter förresten, det har ju inget med sakfrågan att göra.
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!