• Anonym (Realist)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Att vara man idag är som att vara född till att bli ensam och övergiven. Det är ett fåtal män som har lätt att alltid få tag i en ny kvinna, men för de flesta av oss krävs att vi engagerar och anstränger oss övermänskligt mycket för att ens ha en chans att bli god vän med en kvinna. Dessutom krävs att man har ett rikare socialt nätverk än många, och att man själv bemödar sig för att hamna i sammanhang och sällskap där chanserna är bättre att hitta någon.

En kvinna behöver inte ens tänka på att engagera eller anstränga sig. Att vara född till kvinna är att vara född till att alltid vara uppmärksammad, påpassad och omsvärmad, vilket å andra sidan kan bli jobbigt och krävande det med.

Men kom för guds skull inte och säg att det skulle vara lika enkelt för män som för kvinnor, för så ser inte verkligheten ut, och det vet de flesta män som i perioder av sina liv lidit och våndats av sin ensamhet. Kvinnor säger till dessa män att de ska / bör lära sig trivas med sin ensamhet och med sig själva. För dem själva är det ju betydligt enklare eftersom de så sällan får vara ensamma att de (kvinnorna) verkligen uppskattar den lilla tid de får ha för sig själva (när de inte är påpassade av en massa killar/män) och njuter av att få vara ifred och bara vara.

Självklart kan man lära sig trivas i sin ensamhet och använda sin tid till att bygga upp en bra självkänsla, men det är direkt ohälsosamt (numer även vetenskapligt bevisat - att ofrivillig ensamhet är farligare än både rökning och alkohol) att behöva vara ensam varje dag, vecka ut och vecka in, månad ut och månad in, år ut och år in. Den som aldrig har behövt vara riktigt ensam förstår rent naturligt inte de ensammas lidande. För dem som har umgänge och vänner och ofta blir raggade på är det naturligt att sällan få vara ifred, och de kanske tillochmed avundas dem som får vara ensamma, och då är det ännu svårare att förstå.

Min slutsats av detta blir att kvinnor egentligen inte har ett skit att gnälla för. Ni blir ständigt uppvaktade av män som vill ge er presenter och pengar och som vill hjälpa er med olika saker, ni kan ta betalt för sex och tillochmed kunna leva på mäns sexbehov. Ni är så pass långt ifrån ensamhetens plågsamhet och lidande att ni faktiskt inte ser eller märker hur bra ni har det!

Det man inte förstår eller själv har varit med om, lider man inte av och kan inte sätta sig in i på riktigt, enkel psykologi.

• Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!
  • DickRex
    Anonym (Forum) skrev 2014-11-24 17:32:38 följande:
    Dumskalle läs tråden. Det beror på att 2/3 av alla över 70 är kvinnor. I medelålder har fler kvinnor relationer.
    Ha ha ha! Så förbannat korkat! ...men även om det skulle vara ett underskott av singelkvinnor i medelåldern på, låt säga 20% (visa gärna någon statistik på det) så finns det lik förbannat jättemånga (miljoner) singlar av båda könen. Om man är singel i Sverige så beror det möjligen på demografin i den lilla håla man bor, men mer sannolikt på att man själv inte exponerar sig på ett sätt som attraherar någon. Känner skitsnygga killar och tjejer som är singlar för att de inte tar ansvar för sin egen situation.
  • Anonym (Realist)
    Anonym (tycker) skrev 2014-11-24 17:45:20 följande:

Du TS belyser ett stort och viktigt problem här, en ojämlikhetsaspekt som feministerna tiger ihjäl och närmast betraktar som icke-existerande. 

Där ser man. Jag tror det skulle vara oerhört lärorikt för kvinnorna att själva utföra motsvarande experiment. Låtsas vara en man, lägga ut en annons på en dejtingsajt, med ett foto föreställandes en ordinär medelålders (=ful) man, som varken har något drömyrke eller rikt socialt nätverk. Det skulle nog bli en rejäl tankeställare, när de ser att annonsen efter några månader fortfarande ligger kvar obesvarad.

Inte ens om de skulle experimentera med att sätta ut ett fejk-foto på en snygg man tror jag "han" skulle få några mejl i inboxen. Kanske på sin höjd 1 eller 2. Experimentet jag gjorde var att jag satte ut en retuscherad bild på en känd kvinna från USA, för att jag inte skulle bli anklagad för att ha använt någon annans foto. Jag hann vara medlem på sajten i ungefär 5 minuter när jag hade dryga 100 mail i inboxen. Allt från seriösa och vänliga förslag och kommentarer till "Hej, vill du knulla?", "Kåt ikväll?" och "Har du cam"? osv. Jag fick genast en inblick i hur jävla jobbigt det måste vara att vara kvinna och snygg. Samtidigt blev jag ganska förbannad eftersom jag varit reggad på dejtingsajter som mig själv och inte fått ett enda mail.

• DickRex

...och så vet jag att många skulle ha mycket att vinna på att läsa och förstå vad Henrik Fexeus skriver i sin bok "Alla får ligga". Den handlar inte om att få fett på sylen, utan om att ödmjukt och självsäkert visa upp dig själv som du är, och inte som du vill vara, och att lyssna på och intressera dig för den människa du är intresserad av istället för att berätta om dig själv.

• Anonym (Realist)
    DickRex skrev 2014-11-24 18:00:25 följande:

...och så vet jag att många skulle ha mycket att vinna på att läsa och förstå vad Henrik Fexeus skriver i sin bok "Alla får ligga". Den handlar inte om att få fett på sylen, utan om att ödmjukt och självsäkert visa upp dig själv som du är, och inte som du vill vara, och att lyssna på och intressera dig för den människa du är intresserad av istället för att berätta om dig själv.

Haha.. Henrik Fexeus.. han som kan läsa andras tankar och nu toppar sin tidigare försäljningssucce med "Alla får ligga". Jag har läst den förstnämnda boken och även om han utgår från egna observationer och har en hel del poänger så är det tydligt att han vill locka fram de direkt ohederliga och billiga sidorna hos människor. "Lär dig läsa andras tankar så får du makt", "Det är enkelt att få sig ett knull bara man vet hur man ska göra/ vilka knappar man ska trycka på" osv.

Jag ställer mig väldigt skeptisk till såna charlataner som han, dessutom var han ju mobbad i skolan, vilket förklarar hans revanschbehov..

• Anonym (kvinna)

jag är kvinna och har levt genom den valda ensamheten och jag har även levt under den ensamhet man inte väljer, så jag kan va ett levande bevis, och jag kan inte statistiken, men tror inte ni är de enda...

• Anonym (Kille)
    DickRex skrev 2014-11-24 18:00:25 följande:

Den boken hjälpte mig inte det minsta.. Den är överskattad om du frågar mig
  • Anonym (kvinna)
    DickRex skrev 2014-11-24 17:27:30 följande:

Här hittade jag några av de dummaste kommentarer jag har sett någonsin! Det finns fler kvinnor än män i Sverige, och om man tar bort alla heterosexuella par så återstår alltså fler kvinnor än män utan partner av motsatt kön. Om kvinnor skulle ha det lättare än män att hitta någon så bygger den ekvationen på att fler kvinnor skulle leva i samkönade relationer. Jag tror inte att det är så, men oavsett det så finns det lik förbannat jättemånga ensamma kvinnor som har svårt att hitta en partner. Hör med medelålders kvinnor på vilken kvinnodominerad arbetsplats som helst. ...men vad spelar det för roll hur kvinnor eller män har det? De som är ofrivilliga singlar kan inte skylla på någon annan (vare sig grupp eller individ) utan det är en fråga som endast de själva kan ta tag i. ...och att tycka synd om sig själv hjälper inte någon singel på traven.

• DickRex
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-24 17:59:20 följande:
    Inte ens om de skulle experimentera med att sätta ut ett fejk-foto på en snygg man tror jag "han" skulle få några mejl i inboxen. Kanske på sin höjd 1 eller 2. Experimentet jag gjorde var att jag satte ut en retuscherad bild på en känd kvinna från USA, för att jag inte skulle bli anklagad för att ha använt någon annans foto. Jag hann vara medlem på sajten i ungefär 5 minuter när jag hade dryga 100 mail i inboxen. Allt från seriösa och vänliga förslag och kommentarer till "Hej, vill du knulla?", "Kåt ikväll?" och "Har du cam"? osv. Jag fick genast en inblick i hur jävla jobbigt det måste vara att vara kvinna och snygg. Samtidigt blev jag ganska förbannad eftersom jag varit reggad på dejtingsajter som mig själv och inte fått ett enda mail.
    Du har helt rätt i att kvinnor får fler mailsvar, men det innebär inte att de har lättare att hitta en man. Det finns en hel del skitar bland alla de svaren, och de bra killarna får ju napp av flera tjejer och väljer kanske bara att träffa tre av dem. ...och hur nöjda är de två andra tror du? Tro mig, tjejer har det inte lättare. Jag har träffat många tjejer och haft förtroliga samtal med dem om ämnet, och många är lätt förfärade över alla knäppa och porrförvirrade män där ute.
  • Anonym (tycker)
    DickRex skrev 2014-11-24 17:27:30 följande:

Här hittade jag några av de dummaste kommentarer jag har sett någonsin! Det finns fler kvinnor än män i Sverige, och om man tar bort alla heterosexuella par så återstår alltså fler kvinnor än män utan partner av motsatt kön. Om kvinnor skulle ha det lättare än män att hitta någon så bygger den ekvationen på att fler kvinnor skulle leva i samkönade relationer. Jag tror inte att det är så, men oavsett det så finns det lik förbannat jättemånga ensamma kvinnor som har svårt att hitta en partner. Hör med medelålders kvinnor på vilken kvinnodominerad arbetsplats som helst. ...men vad spelar det för roll hur kvinnor eller män har det? De som är ofrivilliga singlar kan inte skylla på någon annan (vare sig grupp eller individ) utan det är en fråga som endast de själva kan ta tag i. ...och att tycka synd om sig själv hjälper inte någon singel på traven.

Belägg för det? Det föds ju fler pojkar än flickor och bland invandrarna är männen i majoritet.  Samkönade relationer torde helt klart vara vanligare bland kvinnor. Att det skulle finnas ensamma kvinnor som har svårt att hitta en partner är rent nonsens, alla kvinnor (som inte är lastgamla) har lätt att hitta partner sålänge de inte har helt orealistiska krav på honom. Det finns dock ensamma kvinnor som frivilligt valt ensamhet och trivs bra med det. 

• Anonym (Kille)
    Anonym (tycker) skrev 2014-11-24 18:14:06 följande:

Belägg för det? Det föds ju fler pojkar än flickor och bland invandrarna är männen i majoritet.  Samkönade relationer torde helt klart vara vanligare bland kvinnor. Att det skulle finnas ensamma kvinnor som har svårt att hitta en partner är rent nonsens, alla kvinnor (som inte är lastgamla) har lätt att hitta partner sålänge de inte har helt orealistiska krav på honom. Det finns dock ensamma kvinnor som frivilligt valt ensamhet och trivs bra med det.  

Vad menar du är orealistiska krav?
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!