• Anonym (Realist)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Att vara man idag är som att vara född till att bli ensam och övergiven. Det är ett fåtal män som har lätt att alltid få tag i en ny kvinna, men för de flesta av oss krävs att vi engagerar och anstränger oss övermänskligt mycket för att ens ha en chans att bli god vän med en kvinna. Dessutom krävs att man har ett rikare socialt nätverk än många, och att man själv bemödar sig för att hamna i sammanhang och sällskap där chanserna är bättre att hitta någon.

En kvinna behöver inte ens tänka på att engagera eller anstränga sig. Att vara född till kvinna är att vara född till att alltid vara uppmärksammad, påpassad och omsvärmad, vilket å andra sidan kan bli jobbigt och krävande det med.

Men kom för guds skull inte och säg att det skulle vara lika enkelt för män som för kvinnor, för så ser inte verkligheten ut, och det vet de flesta män som i perioder av sina liv lidit och våndats av sin ensamhet. Kvinnor säger till dessa män att de ska / bör lära sig trivas med sin ensamhet och med sig själva. För dem själva är det ju betydligt enklare eftersom de så sällan får vara ensamma att de (kvinnorna) verkligen uppskattar den lilla tid de får ha för sig själva (när de inte är påpassade av en massa killar/män) och njuter av att få vara ifred och bara vara.

Självklart kan man lära sig trivas i sin ensamhet och använda sin tid till att bygga upp en bra självkänsla, men det är direkt ohälsosamt (numer även vetenskapligt bevisat - att ofrivillig ensamhet är farligare än både rökning och alkohol) att behöva vara ensam varje dag, vecka ut och vecka in, månad ut och månad in, år ut och år in. Den som aldrig har behövt vara riktigt ensam förstår rent naturligt inte de ensammas lidande. För dem som har umgänge och vänner och ofta blir raggade på är det naturligt att sällan få vara ifred, och de kanske tillochmed avundas dem som får vara ensamma, och då är det ännu svårare att förstå.

Min slutsats av detta blir att kvinnor egentligen inte har ett skit att gnälla för. Ni blir ständigt uppvaktade av män som vill ge er presenter och pengar och som vill hjälpa er med olika saker, ni kan ta betalt för sex och tillochmed kunna leva på mäns sexbehov. Ni är så pass långt ifrån ensamhetens plågsamhet och lidande att ni faktiskt inte ser eller märker hur bra ni har det!

Det man inte förstår eller själv har varit med om, lider man inte av och kan inte sätta sig in i på riktigt, enkel psykologi.

• Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!
  • Anonym (sliddjur)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-25 17:33:49 följande:
    Stackars sate...

Jag har flera väninnor med fördelar och älskarinnor. Jag har nog rätt bra koll ska du se.

Du menar att det skulle vara en merit att du bekräftar det jag säger genom att knulla flera?

Tankevurpa delux, jag är i alla fall trogen min sliddjur.

Behöver inte fler än en.

• Anonym (Realist)
    Ogenomtänkt skrev 2014-11-25 13:13:04 följande:

"Realist" är alltså snart 40? Och ör fortfarande motvillig singel?

Av detta drar "realist" slutsatsen att det är "kvinnor"som grupps fel...?

Nu undrar jag om "realist" intresserar sig för kvinnor i sin egen ålder, eller om det är (snygga) 25-35- åringar som är så omsvärmade och som inte vill ha honom...?

Folk träffas i alla åldrar och de flesta jag känner är par med någon relativt jämnårig. Alla möjliga sorters män och kvinnor träffas och bildar parförhållanden. Livet är inte "body contact" eller paradise hotel.

Du verkar oerhört omogen och osympatisk. Kan det var därför du inte får "sexiga Anna, 25år"?

Jag har haft två längre förhållanden, och ett otal ONS. Men jag observerar och ser hur det ser ut på "marknaden", samt att jag har i gott minne hur jag blev behandlad av mina f.d.
  • Anonym (Realist)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-25 17:47:06 följande:
    Hm? På vilket vis menar du att jag förnedrar kvinnor? Jag är öppen med hur jag lever för alla inblandade parter. Jag behandlar dem alla kärleksfullt och väl, såsom de förtjänar. De kommer oftast härifrån gladare och starkare än när de kom. Att inte vara monogam är inte i sig kvinnoförnedrande. Att behandla kvinnor illa och snacka skit om dem är kvinnoförnedrande.
    Men du behandlar ju likväl kvinnor som de vore knulldockor. Du sätter din könsdrift främst och om kvinnan går med på det är du bara nöjd och glad. Du ska då inte komma och säga att du har en bättre syn på kvinnor än andra män som är ute efter fitta. Du är likadan, men du klär det i finare skrud..

• Dorian Ertymexx
    Anonym (sliddjur) skrev 2014-11-25 17:47:50 följande:

Du menar att det skulle vara en merit att du bekräftar det jag säger genom att knulla flera?

Tankevurpa delux, jag är i alla fall trogen min sliddjur.

Behöver inte fler än en.

I frågan om hur män och kvinnor interagerar, ja, då är sex med fler en merit.

Jag "behöver" inte någon. Däremot gillar jag flera. Och jag har noll behov av att förnedra ett helt kön.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-25 17:49:51 följande:
    Jag har haft två längre förhållanden, och ett otal ONS. Men jag observerar och ser hur det ser ut på "marknaden", samt att jag har i gott minne hur jag blev behandlad av mina f.d.
    Vet inte vilken marknad du håller till på. Du vet, det finns flera olika sätt att hitta människor på.

Trist om ditt ex behandlat dig illa, men hon är en individ, inte en representant för alla som har samma kön.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-25 17:53:28 följande:
    Men du behandlar ju likväl kvinnor som de vore knulldockor. Du sätter din könsdrift främst och om kvinnan går med på det är du bara nöjd och glad. Du ska då inte komma och säga att du har en bättre syn på kvinnor än andra män som är ute efter fitta. Du är likadan, men du klär det i finare skrud..

*skrattar* Nej, det är ju precis det jag inte gör! Jag behandlar dem som människor, med kärlek och omtanke. Att vi har sex är en trevlig bonus.

Uppenbarligen är jag ju inte likadan, eftersom jag har varma, goda relationer med kvinnor, och ni inte har det.
  • Anonym (sliddjur)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-25 17:54:05 följande:
    I frågan om hur män och kvinnor interagerar, ja, då är sex med fler en merit.

Jag "behöver" inte någon. Däremot gillar jag flera. Och jag har noll behov av att förnedra ett helt kön.

Så klart inte, du bara knullar dom precis som jag sa händer, sliddjur kommer alltid hitta en kuk eller bli hittad, värre är det för mannen som oftast får jobba mycket mer för besväret.

• Dorian Ertymexx
    Anonym (sliddjur) skrev 2014-11-25 17:57:16 följande:

Så klart inte, du bara knullar dom precis som jag sa händer, sliddjur kommer alltid hitta en kuk eller bli hittad, värre är det för mannen som oftast får jobba mycket mer för besväret.

Wow, du lyckas verkligen göra dig själv till offer hur man än kastar dig va?

Man kan diskutera hur mycket jag jobbar för att få de kontakter jag nämnt; visst är det klurigt att hitta någon som gillar mitt sätt att tänka om relationer och som är attraherad av mig, men jag har lärt mig att bitterhet, fula ord och anklagelser om orättvisa inte kommer göra saker bättre. Tvärtom. Jag har också tänkt som du en gång i tiden, jag var rätt olycklig och bitter då. Jag valde en annan väg, och nu är livet mycket bättre. Något att tänka på.

• Thyla
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-25 06:49:26 följande:
    Verkar finnas ett gäng som gärna vill se att det är så. Att kvinnor ska vara "kåt glad och tacksam" - utom när de vill ha seriös relation förstås, då vill de ha en oskuld. Kräks
    Ja, det verkar ju så och uppenbarligen, träffade jag en öm punkt i tråden.
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-25 06:35:26 följande:
    Antingen har du tittat för djupt i flaskan, eller så är du bra morgonyr, som ovanstående skribent skrev, Läs innantill och öva läsförståelse!
    Morgonstund har guld i mun heter det ;)

Desut- är det något ironiskt att du inte tycker kvinnor ska gnälla men själv gnäller du i trådstart hur jobbigt det är att vara ensam och gör nån slags rationalizing på det ist för att förändra sådant du inte är nöjd med.

• guchi
    "för de flesta av oss krävs att vi engagerar och anstränger oss övermänskligt mycket för att ens ha en chans att bli god vän med en kvinna"
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!