• Anonym (Realist)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Att vara man idag är som att vara född till att bli ensam och övergiven. Det är ett fåtal män som har lätt att alltid få tag i en ny kvinna, men för de flesta av oss krävs att vi engagerar och anstränger oss övermänskligt mycket för att ens ha en chans att bli god vän med en kvinna. Dessutom krävs att man har ett rikare socialt nätverk än många, och att man själv bemödar sig för att hamna i sammanhang och sällskap där chanserna är bättre att hitta någon.

En kvinna behöver inte ens tänka på att engagera eller anstränga sig. Att vara född till kvinna är att vara född till att alltid vara uppmärksammad, påpassad och omsvärmad, vilket å andra sidan kan bli jobbigt och krävande det med.

Men kom för guds skull inte och säg att det skulle vara lika enkelt för män som för kvinnor, för så ser inte verkligheten ut, och det vet de flesta män som i perioder av sina liv lidit och våndats av sin ensamhet. Kvinnor säger till dessa män att de ska / bör lära sig trivas med sin ensamhet och med sig själva. För dem själva är det ju betydligt enklare eftersom de så sällan får vara ensamma att de (kvinnorna) verkligen uppskattar den lilla tid de får ha för sig själva (när de inte är påpassade av en massa killar/män) och njuter av att få vara ifred och bara vara.

Självklart kan man lära sig trivas i sin ensamhet och använda sin tid till att bygga upp en bra självkänsla, men det är direkt ohälsosamt (numer även vetenskapligt bevisat - att ofrivillig ensamhet är farligare än både rökning och alkohol) att behöva vara ensam varje dag, vecka ut och vecka in, månad ut och månad in, år ut och år in. Den som aldrig har behövt vara riktigt ensam förstår rent naturligt inte de ensammas lidande. För dem som har umgänge och vänner och ofta blir raggade på är det naturligt att sällan få vara ifred, och de kanske tillochmed avundas dem som får vara ensamma, och då är det ännu svårare att förstå.

Min slutsats av detta blir att kvinnor egentligen inte har ett skit att gnälla för. Ni blir ständigt uppvaktade av män som vill ge er presenter och pengar och som vill hjälpa er med olika saker, ni kan ta betalt för sex och tillochmed kunna leva på mäns sexbehov. Ni är så pass långt ifrån ensamhetens plågsamhet och lidande att ni faktiskt inte ser eller märker hur bra ni har det!

Det man inte förstår eller själv har varit med om, lider man inte av och kan inte sätta sig in i på riktigt, enkel psykologi.

• Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!
  • Anonym (Så är det)
    Anonym (Käckt) skrev 2014-11-26 13:49:46 följande:
    Vad har de som inte du har?

Och säg inte att de är farliga och kriminella och att tjejer dras till såna för det är inte sant. Jag har aldrig dragits till såna, inga av mina tjejkompisar har det och ingen av de kvinnor jag känner via föreningsliv och annat. Kvalificerat skitsnack är det. Ja, VISSA tjejer dras till såna män precis som VISSA killar dras till puckade tjejer för att det får dem att känna sig viktiga.
    Va? vem har nämnt kriminella eller tuffingar?
    Vi är bara helt vanliga killar o tjejer, som får ligga lite extra mycket eftersom vi råkar ha fördelarna att se bra ut. Inget konstigt med det som sagt, det är så det ser ut idag
  • Anonym (Käckt)
    Anonym (Så är det) skrev 2014-11-26 14:00:06 följande:
    Va? vem har nämnt kriminella eller tuffingar?
    Vi är bara helt vanliga killar o tjejer, som får ligga lite extra mycket eftersom vi råkar ha fördelarna att se bra ut. Inget konstigt med det som sagt, det är så det ser ut idag
    Det är tur att jag och min man hittat varandra. Ingen annan vill ligga med oss.  Skål
  • 8oo8
    Anonym (Käckt) skrev 2014-11-26 14:03:01 följande:
    Det är tur att jag och min man hittat varandra. Ingen annan vill ligga med oss.  Skål
    säg inte det..... din man med lite smör på hade säkert varit något....
  • Anonym (Petter26)

Kom att tänka på en konversation jag hade med en tjejkompis. Vi pratade om dating och KKs osv.
    Hon sa: Men det är ju bara skapa ett konto på någon datingsida, det jobbiga är ju att man måste gå igenom alla meddelanden så försök med det om du vill träffa någon.

Jag bara tittade på henne. Hon fattar alltså inte att det är en sån enorm skillnad mellan killar och tjejer när det gäller dating både online och i verkliga livet. Hur dum får man vara?

Jag förklarade att killar ofta inte får ett enda meddelande utan att det enbart är de snyggaste som kanske får svar. Vi mer normala har knappt någon chans på en datingsite, och får man svar så är det mest tur.

Jag kan inte förstå hur man som kvinna inte kan se sina enorma fördelar när det gäller dating eller om man bara är kåt och vill knulla.

• Dorian Ertymexx
    Elake skrev 2014-11-26 12:52:49 följande:
    Jag har riktigt många tjejkompisar så vet exakt hur det står till. Det är bara o hänga med dem ut på krogen en kväll, de får hur många sexinviter som helst, men jag och mina killkompisar får inte en enda, och då tillhör vi ändå det ÖVRE skiktet på snygghets- och utstrålningsskalan.
    Så nä, du får nog lägga fram mer belägg för att killar skulle ha lika lätt för tjejer att ha sex. För i min värld är det definitivt inte så.
    Eeeehm, du tror inte att det där har något att göra med att a) tjejer inte ska ragga i vår kultur, och b) tjejer som ändå raggar ses ned på (kan visa några tråda här om du vill, ord som "spermahink" och "sliddjur" förekommer)?

Som sagt, jag känner tjejer som aldrig blir raggade på.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Så är det) skrev 2014-11-26 13:14:03 följande:
    Det är den lilla toppen på isberget av killarna som ligger med nästan alla tjejer. Så är det
    Wow, jag trodde verkligen inte jag var en toppen på isberget-kille... där ser man!!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym (Nils)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-26 05:48:36 följande:
    Vet jag inget om. Jag skröt inte.
    Jo, att ösa positiva omdömen om sig själv, är att skryta.
  • Anonym (Nils)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-26 14:26:02 följande:
    Wow, jag trodde verkligen inte jag var en toppen på isberget-kille... där ser man!!
    Som sagt, tomma tunnor...
  • Anonym (F)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-26 14:24:35 följande:
    Eeeehm, du tror inte att det där har något att göra med att a) tjejer inte ska ragga i vår kultur, och b) tjejer som ändå raggar ses ned på (kan visa några tråda här om du vill, ord som "spermahink" och "sliddjur" förekommer)?

Som sagt, jag känner tjejer som aldrig blir raggade på.
    Dom är för bekväma för att ragga

Därutöver, vilket trams du sprider.
  • Anonym (Käckt)
    Anonym (Petter26) skrev 2014-11-26 14:16:17 följande:

Kom att tänka på en konversation jag hade med en tjejkompis. Vi pratade om dating och KKs osv.
    Hon sa: Men det är ju bara skapa ett konto på någon datingsida, det jobbiga är ju att man måste gå igenom alla meddelanden så försök med det om du vill träffa någon.

Jag bara tittade på henne. Hon fattar alltså inte att det är en sån enorm skillnad mellan killar och tjejer när det gäller dating både online och i verkliga livet. Hur dum får man vara?

Jag förklarade att killar ofta inte får ett enda meddelande utan att det enbart är de snyggaste som kanske får svar. Vi mer normala har knappt någon chans på en datingsite, och får man svar så är det mest tur.

Jag kan inte förstå hur man som kvinna inte kan se sina enorma fördelar när det gäller dating eller om man bara är kåt och vill knulla.

Hon kommer att märka att det inte ramlar in en massa meddelande efter att hon fyllt 30. Hon lär få svar från killar 20-60. När hon fyllt 30 (eller för den delen 40) försvinner alla som är intresserad av lammkött = väldigt många.
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!