• Anonym (Realist)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Att vara man idag är som att vara född till att bli ensam och övergiven. Det är ett fåtal män som har lätt att alltid få tag i en ny kvinna, men för de flesta av oss krävs att vi engagerar och anstränger oss övermänskligt mycket för att ens ha en chans att bli god vän med en kvinna. Dessutom krävs att man har ett rikare socialt nätverk än många, och att man själv bemödar sig för att hamna i sammanhang och sällskap där chanserna är bättre att hitta någon.

En kvinna behöver inte ens tänka på att engagera eller anstränga sig. Att vara född till kvinna är att vara född till att alltid vara uppmärksammad, påpassad och omsvärmad, vilket å andra sidan kan bli jobbigt och krävande det med.

Men kom för guds skull inte och säg att det skulle vara lika enkelt för män som för kvinnor, för så ser inte verkligheten ut, och det vet de flesta män som i perioder av sina liv lidit och våndats av sin ensamhet. Kvinnor säger till dessa män att de ska / bör lära sig trivas med sin ensamhet och med sig själva. För dem själva är det ju betydligt enklare eftersom de så sällan får vara ensamma att de (kvinnorna) verkligen uppskattar den lilla tid de får ha för sig själva (när de inte är påpassade av en massa killar/män) och njuter av att få vara ifred och bara vara.

Självklart kan man lära sig trivas i sin ensamhet och använda sin tid till att bygga upp en bra självkänsla, men det är direkt ohälsosamt (numer även vetenskapligt bevisat - att ofrivillig ensamhet är farligare än både rökning och alkohol) att behöva vara ensam varje dag, vecka ut och vecka in, månad ut och månad in, år ut och år in. Den som aldrig har behövt vara riktigt ensam förstår rent naturligt inte de ensammas lidande. För dem som har umgänge och vänner och ofta blir raggade på är det naturligt att sällan få vara ifred, och de kanske tillochmed avundas dem som får vara ensamma, och då är det ännu svårare att förstå.

Min slutsats av detta blir att kvinnor egentligen inte har ett skit att gnälla för. Ni blir ständigt uppvaktade av män som vill ge er presenter och pengar och som vill hjälpa er med olika saker, ni kan ta betalt för sex och tillochmed kunna leva på mäns sexbehov. Ni är så pass långt ifrån ensamhetens plågsamhet och lidande att ni faktiskt inte ser eller märker hur bra ni har det!

Det man inte förstår eller själv har varit med om, lider man inte av och kan inte sätta sig in i på riktigt, enkel psykologi.

• Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!
  • Anonym (tycker)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-26 05:52:55 följande:
    Du ser inte att du just gör en logisk vurpa här? Om de snälla killarna tonar ner det för att de är osexigt, varför skulle machokillarna då använda sig av knep som gör dem MINDRE sexiga? Tänk lite för tusan!

Och vet du, jag har skämts över att jag är snäll, men vissa av oss lär oss av livet. Och jag vill faktiskt förändra de störda mansnormer som vi har. Du verkar mest vara fast i dem, som en stackars delfin i ett fiskenät.
    Jo förstår du, förvisso tonar detta ner machokillarnas sexighet en del, men de får inte heller framstå som såpass farliga att tjejerna backar ur av rädsla för sin egen säkerhet och tjejerna måste även kunna hysa en viss förhoppning om att sexet skall kunna leda vidare till en längre relation. Machokillarna vill försöka undanröja tjejernas misstankar om att de bara är ute efter ett ligg (vilket är just det som machokillar oftast är ute efter).
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Nils) skrev 2014-11-26 23:26:09 följande:
    Vad vet du om det?
    Jag har läst undersökningar. Och jag har läst trådarna här på FL. Om man liksom höftar lite på att kvinnor är överrepresenterade här, så blir antalet gnälltrådar om för lite sex i relationen ungefär lika stort för män som kvinnor, relativt sett.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (tycker) skrev 2014-11-27 00:15:55 följande:
    Jo förstår du, förvisso tonar detta ner machokillarnas sexighet en del, men de får inte heller framstå som såpass farliga att tjejerna backar ur av rädsla för sin egen säkerhet och tjejerna måste även kunna hysa en viss förhoppning om att sexet skall kunna leda vidare till en längre relation. Machokillarna vill försöka undanröja tjejernas misstankar om att de bara är ute efter ett ligg (vilket är just det som machokillar oftast är ute efter).
    Fortfarande totalt nonsense. Då skulle ju de "snälla" grabbarna vinna på att vara snälla, inte gömma den egenskapen. Om det är vad tjejerna söker för längre relation. Eller hur.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym (tycker)
    Anonym (Käckt) skrev 2014-11-26 07:39:40 följande:
    Nej. Det är faktiskt inte så. Det är inte lätt som skild kvinna 40+ att hitta någon.
    En kvinna i sina bästa år ställer av naturliga skäl högre krav och förväntningar på en man och då blir det förstås svårare att hitta någon. Tidigare relationer kan göra att man blivit bränd och inte vill riskera upprepa gamla misstag. Barn kan begränsa antalet tänkbara. Men för männen är det stentuff konkurrens om de få lediga 40+ kvinnorna som kan tänka sig ingå en relation med någon i jämförbar ålder.
    Anonym (Käckt) skrev 2014-11-26 07:41:39 följande:
    Hur vet du att det verkligen var frivilligt. Det var det inte. Jag sökte killar, men fick inte napp vare sig på krogen eller nätet. Eller ja, nätet fick jag napp på innan jag fyllde 30, men när de fick se hur jag såg ut blev det nobben.

Låter minst sagt ovanligt eftersom andra (män, kvinnor) vittnar om motsatsen. Är du verkligen helt säker på att det var just utseendet som förorsakade nobbandet och var i skulle felet bestå anser du?

Anonym (Käckt) skrev 2014-11-26 07:57:24 följande:
    Jag är hetero och finner män attraktiva således. Jag anser att det inte finns särskilt många fula män. Män som jag umgåtts med, som vänner, säger tvärtom. Det kanske beror på att de är heteromän och inte kan se det fina i män.

MIN erfarenhet är att kvinnor som inte är modellsnygga inte får någon uppmärksamhet alls. MIN erfarenhet är att om jag går in i ett rum med bara män så märker de inte det alls. Jag är icke-existerande som alldaglig kvinna 40+. Jag har alltså varit med om detta själv, flera gånger dessutom. Jag känner INGEN kvinna 50+ som har hittat en yngre man. Däremot känner jag många kvinnor som nu varit singlar i över 10 år sedan de skilde sig i 40-årsåldern. Inte blir de uppbjudna när vi är ute och dansar om det står en yngre, snygg tjej bredvid inte. Jag känner också 3 män i 40-årsåldern som alla blivit tillsammans med kvinnor som är 10-15 år yngre än de.

Att vara icke-existerande är normaltillståndet för alldagliga män 40+, så då har du alltså fått en känsla för hur män kan ha det efter 40. Att just Du anser att det inte finns särskilt många fula män hjälper knappast alla de som faktiskt är fula och ensamma.

Nu tror jag inte på att männen inte märker dig, snarare försöker de inte låtsas om det för att inte göra bort sig, eftersom det inte passar sig för lite äldre män. Dessutom tar män nästan för givet att 40+ kivnnor är upptagna och försöker visa respekt för detta. 

Fråga kvinnor som "inte är modellsnygga" utan överviktiga etc så kommer du få svaret att de visst får uppmärksamhet av män. Men de kvinnor som själva är modellsnygga brukar inbilla sig att så inte är fallet. 

Eftersom INGEN av de 50+ kvinnor du känner har lyckats hitta en yngre man, så är mitt förslag att de istället börjar leta efter män i sin egen åldersgrupp. Jag vet vad du talar om, har själv noterat alla dessa annonser där medelålders kvinnor söker betydligt yngre killar men sätter den övre gränsen vid sin egen ålder eller mindre. 

Har du och dina väninnor någonsin funderat på att själva bjuda upp männen till dans istället för att bara passivt låta er bli bortvalda? De skulle nog knappast tacka nej.

Jag är så glad att jag till slut hittade min make. Vi hittade varandra via nätet (ej nätdejting dock) och lärde känna varandra där, utan att se hur vi såg ut. Min man är en snäll, ömsint, varm och go man. Han har flint, är ganska kort, lite rund. Mín älskade mysiga man!!!

Då har han haft osedvanlig tur då. 

När jag var yngre och nätdejtade fick jag många svar. De flesta från män som var 10-30 (!) år äldre än jag, en hel del gifta, många som bara ville ha sex..."ikväll". De seriösa ville inte träffa mig när de fått se min bild. Efter att jag fyllt 30 minskade mängden svar drastiskt och jag testade att skapa en profil efter 40 och fick ett svar på en månad. DETTA ÄR MIN PERSONLIGA ERFARENHET!!!!

Ett svar på en månad är väl ganska normalt för män vad jag har förstått. Har du själv provat att svara på någon mans annons någon gång? 

• Anonym (tycker)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-27 02:27:29 följande:
    Fortfarande totalt nonsense. Då skulle ju de "snälla" grabbarna vinna på att vara snälla, inte gömma den egenskapen. Om det är vad tjejerna söker för längre relation. Eller hur.
    Fel, de snälla måste dölja den egenskapen för att bli sedda som attraktiva och sexiga. Annars hamnar de på sin höjd i vänskapsfacket och blir inte sedda som män.
  • Anton Chigurh

Jag är lite kluven i denna frågan, jag tror det handlar om attityd, om din egen vilja att "stå ut lite" ....att söka en partner medvetet, eller, det låter kanske konstigt....omedvetet, vad jag menar är, att vissa - både kvinnor och män - får inviter därför att dom söker inviter, andra får ingen respons, därför att dom sänder ut signaler till sin omgivning att: "Jag är inte intresserad av något intimt umgänge" (glöm nätdejting så länge, nu pratar vi fysisk "kontakt" ) och skickar du ut den sortens signal....så får du ingen invit heller.

Anledningen till att du skickar ut signalen enligt ovan kan ju va mer än en, du kanske har en partner, du kanske har uselt självförtroende, du kanske mår skit för tillfället osv osv, och vad fan menar jag då med detta !!! 

JO...att det är, som alltid, mycket upp till dig själv, jag för egen del syns ganska väl, folk lägger märke till mig, både Damer och män, jag har riktigt bra självförtroende, jag går rak i ryggen (viktigare än många tror, titta på folk med hopsjunkna axlar !!! ) är vältränad, klär mig lite annorlunda. Folk ser mig, därför att jag vil att dom skall se mig, jag gillar att folk tittar till, givetvis är det extra trevligt när jag får uppskattande blickar av Damerna men jag tycker det är för jädra "roligt" när även män/killar tittar till, ofta när dom tror att jag inte märker det. Och jag är 50+

Och med det sagt så anser jag att kvinnor möjligen har det lite lättare än män, jag har inga vetenskapliga belägg här, men möjligen att kvinnor har det lite lättare därför att normen "säger" att det är okej att en man beter sig som mig, men en kvinna som gör på motsvarande sätt ses möjligen som mer svårfångad och det är procentuellt mindre andel kvinnor än män som "står ut lite" och därför blir det lättare för en kvinna att håva in en man än tvärtom. 

Helvete vad rörigt det blev, jag hänger knappt med i mitt eget resonemang, skulle inte förvåna mig att jag säger mot mig själv någonstans mitt i, men jag vill gärna tro att det finns en och annan intelligent mänska som faktiskt fattar vad jag menar. 

HA EN FÖR JÄVLA SKÖN DAG, ALLIHOPA. I morrn är det fredag.

Kram //Anton

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Käckt)
    Anonym (Så är det) skrev 2014-11-26 15:09:20 följande:
    Ligger du med många olika tjejer? Isåfall är du toppen av isberget, och då är det bara o gratulera.
    Om man har koll på verkligheten vet man att det även finns polyamorösa kvinnor.
  • Anonym (Käckt)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-26 21:11:16 följande:
    Njae. Män har inte alls högre sexdrift. Däremot säger normen att vi BORDE ha det, och många agerar därefter.
    Precis! Du är så klok Dorian. Attans att jag inte är poly

Kvinnor har lika stor sexdrift som män. Rent biologiskt vill vi ju bli gravida. En kvinna som lever ut denna drift precis som män gör får dessvärre slampstämpel på sig direkt. Kvinnor tittar också på porr, men så gott som ingen kvinna skulle någonsin erkänna det. Det finns inte på kartan. Här på FL kan man dock läsa både om porrtittande och lust eftersom man är anonym.
  • Anonym (Käckt)
    Anonym (tycker) skrev 2014-11-27 03:30:22 följande:

När jag var yngre och nätdejtade fick jag många svar. De flesta från män som var 10-30 (!) år äldre än jag, en hel del gifta, många som bara ville ha sex..."ikväll". De seriösa ville inte träffa mig när de fått se min bild. Efter att jag fyllt 30 minskade mängden svar drastiskt och jag testade att skapa en profil efter 40 och fick ett svar på en månad. DETTA ÄR MIN PERSONLIGA ERFARENHET!!!!

Ett svar på en månad är väl ganska normalt för män vad jag har förstått. Har du själv provat att svara på någon mans annons någon gång? 

Ja, det har jag. Ett par gånger har det lett till mailväxling, fram tills jag skickar mitt foto. Det flesta gånger har männen direkt frågat om vi kan träffas för sex, trots att jag tydligt skrivit att det är en seriös relation och inte ett KK jag sökt.
  • nomadelle

Att de flesta kvinnor vill ha tuffa, hårda machosnubbar är en myt som vissa (bittra?) män gärna odlar. Den absoluta merparten av alla kvinnor vill INTE ha en sådan man, punkt! Det är väl bara at se sig om i verkligeheten för att inse hur det egentligen ligger till? Sluta gnälla över att tjejer inte vill ha en snäll karl, det stämmer inte. Det vi inte vill ha är en mes som inte vågar stå för sin åsikt m.m, men det gäller väl er män också? Många av dessa "snälla" män som inte lyckas träffa någon är nog snarare hindrade av sin bitterhet, desperation eller andra mindre attraktiva drag. Så om du verkligen på riktigt vill komma till rätta med din ensamhet måste du nog utgå från dig själv TS. Det kanske faktiskt inte är alla kvinnor det är fel på....? Jag menar inte att vara elak men jag tror du måste rannsaka dig själv lite.

Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!