• Anonym (Realist)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Att vara man idag är som att vara född till att bli ensam och övergiven. Det är ett fåtal män som har lätt att alltid få tag i en ny kvinna, men för de flesta av oss krävs att vi engagerar och anstränger oss övermänskligt mycket för att ens ha en chans att bli god vän med en kvinna. Dessutom krävs att man har ett rikare socialt nätverk än många, och att man själv bemödar sig för att hamna i sammanhang och sällskap där chanserna är bättre att hitta någon.

En kvinna behöver inte ens tänka på att engagera eller anstränga sig. Att vara född till kvinna är att vara född till att alltid vara uppmärksammad, påpassad och omsvärmad, vilket å andra sidan kan bli jobbigt och krävande det med.

Men kom för guds skull inte och säg att det skulle vara lika enkelt för män som för kvinnor, för så ser inte verkligheten ut, och det vet de flesta män som i perioder av sina liv lidit och våndats av sin ensamhet. Kvinnor säger till dessa män att de ska / bör lära sig trivas med sin ensamhet och med sig själva. För dem själva är det ju betydligt enklare eftersom de så sällan får vara ensamma att de (kvinnorna) verkligen uppskattar den lilla tid de får ha för sig själva (när de inte är påpassade av en massa killar/män) och njuter av att få vara ifred och bara vara.

Självklart kan man lära sig trivas i sin ensamhet och använda sin tid till att bygga upp en bra självkänsla, men det är direkt ohälsosamt (numer även vetenskapligt bevisat - att ofrivillig ensamhet är farligare än både rökning och alkohol) att behöva vara ensam varje dag, vecka ut och vecka in, månad ut och månad in, år ut och år in. Den som aldrig har behövt vara riktigt ensam förstår rent naturligt inte de ensammas lidande. För dem som har umgänge och vänner och ofta blir raggade på är det naturligt att sällan få vara ifred, och de kanske tillochmed avundas dem som får vara ensamma, och då är det ännu svårare att förstå.

Min slutsats av detta blir att kvinnor egentligen inte har ett skit att gnälla för. Ni blir ständigt uppvaktade av män som vill ge er presenter och pengar och som vill hjälpa er med olika saker, ni kan ta betalt för sex och tillochmed kunna leva på mäns sexbehov. Ni är så pass långt ifrån ensamhetens plågsamhet och lidande att ni faktiskt inte ser eller märker hur bra ni har det!

Det man inte förstår eller själv har varit med om, lider man inte av och kan inte sätta sig in i på riktigt, enkel psykologi.

• Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Nils) skrev 2014-11-28 12:23:48 följande:
    Jag har ju inte påstått nånting alls när det gäller kvinnors/mäns sexlust. Det är DU som påstår saker och ting, utan nån som helst täckning.

Självutnämnd expert?
    Så du är inte emot mig, du bara ifrågasätter i alla fall?

Nej, men intresserad av ämnet, och någorlunda påläst.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym (Nils)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-29 00:03:49 följande:
    Så du är inte emot mig, du bara ifrågasätter i alla fall?

Nej, men intresserad av ämnet, och någorlunda påläst.
    Jag har ingen uppfattning i frågan, huruvida kvinnor statistiskt sett har större sexlust, lika stor/liten eller lägre, än män. Det måste vara oerhört svårt att konstatera hur verkligheten ser ut i det avseendet, eftersom "sexlust" är ett så subjektivt begrepp. Det man skulle kunna konstatera, genom att fråga folk via enkäter, är hur folk själva skattar sin sexlust, men det är ju inte samma sak som att konstatera hur stor/liten sexlusten verkligen är.

Men du tycks veta en massa saker om detta...:) Det säger nog mer om dig än om verkligheten.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Nils) skrev 2014-11-29 10:04:57 följande:
    Jag har ingen uppfattning i frågan, huruvida kvinnor statistiskt sett har större sexlust, lika stor/liten eller lägre, än män. Det måste vara oerhört svårt att konstatera hur verkligheten ser ut i det avseendet, eftersom "sexlust" är ett så subjektivt begrepp. Det man skulle kunna konstatera, genom att fråga folk via enkäter, är hur folk själva skattar sin sexlust, men det är ju inte samma sak som att konstatera hur stor/liten sexlusten verkligen är.

Men du tycks veta en massa saker om detta...:) Det säger nog mer om dig än om verkligheten.
    Jag vet mer än många andra i den här tråden, ja. Saker som forskare diskuterat, forskat i och visat på.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym (Nils)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-29 18:36:45 följande:
    Jag vet mer än många andra i den här tråden, ja. Saker som forskare diskuterat, forskat i och visat på.
    Men ta då och visa på en studie som visar att män och kvinnor har samma grad av sexlust. Ska bli intressant.
  • Anonym (Man)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-29 18:36:45 följande:

Hybris!
  • Anonym (Käckt)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-27 02:26:01 följande:
    Jag har läst undersökningar. Och jag har läst trådarna här på FL. Om man liksom höftar lite på att kvinnor är överrepresenterade här, så blir antalet gnälltrådar om för lite sex i relationen ungefär lika stort för män som kvinnor, relativt sett.
    Det finns flera såna undersökningar. Jag läser denna i Illustrerad Vetenskap:

illvet.se/manniskan/lakarvetenskap/har-man-storre-sexbehov-an-kvinnor

"Som tonåringar har män som regel större aptit på sex än jämnåriga kvinnor. I denna ålder kulminerar nämligen männens sexlust, ­varefter den sedan långsamt börjar avta. ­Kvinnornas sexlust blir omvänt större genom livet och når sin absoluta topp först när de närmar sig övergångsåldern.

Kvinnors sexlust stiger med åldern
    I 40-årsåldern är det inte ovanligt att ­kvinnor har påtagligt mer lust till sex än sina jämnåriga manliga partners."

Inga nya fakta, men vissa här i tråden tar nog inte in informationen ändå.
  • Anonym (Käckt)
    Anonym (Nils) skrev 2014-11-29 23:41:36 följande:
    Men ta då och visa på en studie som visar att män och kvinnor har samma grad av sexlust. Ska bli intressant.
    www.dn.se/nyheter/vetenskap/man-och-kvinnor-ar-lika-som-bar/

"Män onanerar mer och tycker bättre om tillfälligt sex. Annars är kvinnor och män lika. Men fördomar om könsskillnader får kvinnor att prestera sämre."
  • Anonym (Killen)
    nomadelle skrev 2014-11-28 12:58:46 följande:
    Det jag menar är att du i din text jämställer att vara snäll med att göra som folk vill. Det kanske inte var det du menade, men det var det du skrev.

"Detr män då missar" handlade ju om mäns syn synen på machokillar, inte om vad det innebär att vara snäll. Så den förklaringen var inte klockren.

Så bra att du har hittat knepen, då tillhör du inte dom ensamma då. Eller?
    Nä jag jämstället det inte. Jag förklarar hur andra killar jämställer snäll med att göra som folk vill genom att ge ett exempel berättat med ordet jag. 

Används t.ex. ganska ofta ur lärarsammahang eller i föreläsningar att man uttrycker sig med "jag gör så här så händer så här" även om man inte ordagrant menar att JAG gör det eller gör det just nu. 

T.ex. Om jag åker till månen och hoppar så skulle det bli en lägre gravitation därför att osv... men det betyder ju inte att jag personligen kommer åka till månen. Det är mer ett lärosätt och uttryckssätt. 

Lyssna gärna på en föreläsning eller liknande så kommer du märka dessa meningar.

Hade jag däremot inte skrivit med att det är det som män missar så kan man ju tolka det som att det är jag som menar så. Men i och med att jag skrev att det är det män missar då måste det ju vara så att jag inte gör det. För det går ju inte ihop att man själv inser att det är fel men gör det ändå. Det är inte logiskt. 
  • Anonym (Killen)
    nomadelle skrev 2014-11-28 12:58:46 följande:
    Det jag menar är att du i din text jämställer att vara snäll med att göra som folk vill. Det kanske inte var det du menade, men det var det du skrev.

"Detr män då missar" handlade ju om mäns syn synen på machokillar, inte om vad det innebär att vara snäll. Så den förklaringen var inte klockren.

Så bra att du har hittat knepen, då tillhör du inte dom ensamma då. Eller?
    Men summasumarum är det ju tråkigt om du missförstod och jag hoppas du inte gör det bara för att få rätt i forum, eller för att sätta dit eventuella motdebattörer. 

Alltförmånga medvetet missförstår eller tar varje chans för att klämma åt en eventuell motdebattör här på FL.
  • nomadelle
    Anonym (Killen) skrev 2014-12-01 09:33:43 följande:
    Nä jag jämstället det inte. Jag förklarar hur andra killar jämställer snäll med att göra som folk vill genom att ge ett exempel berättat med ordet jag. 

Används t.ex. ganska ofta ur lärarsammahang eller i föreläsningar att man uttrycker sig med "jag gör så här så händer så här" även om man inte ordagrant menar att JAG gör det eller gör det just nu. 

T.ex. Om jag åker till månen och hoppar så skulle det bli en lägre gravitation därför att osv... men det betyder ju inte att jag personligen kommer åka till månen. Det är mer ett lärosätt och uttryckssätt. 

Lyssna gärna på en föreläsning eller liknande så kommer du märka dessa meningar.

Hade jag däremot inte skrivit med att det är det som män missar så kan man ju tolka det som att det är jag som menar så. Men i och med att jag skrev att det är det män missar då måste det ju vara så att jag inte gör det. För det går ju inte ihop att man själv inser att det är fel men gör det ändå. Det är inte logiskt. 
    Ha ha, jag har suttit på rätt många föreläsningar, tack! Jag har, tro det eller ej, en bra läsförståelse och brukar få agera korrekturläsare på jobbet trots att det inte ingår i mina ordinarie arbetsuppgifter. Och som sagt var det inte bara jag som missförstod dig.... Och jag gjorde det absolut inte med flit, för jag blir själv riktigt trött på dem som gör det här på FL och det är ju några stycken.

Nåja, vi kanske kan glömma det. Angående trådstarten så tror jag möjligen att tjejer har lättare att få ligga, men att hitta en partner att dela livet med (och som man verkligen älskar och blir älskad av!) är självklart lika svårt för oss alla!
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!