• Anonym (Realist)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Att vara man idag är som att vara född till att bli ensam och övergiven. Det är ett fåtal män som har lätt att alltid få tag i en ny kvinna, men för de flesta av oss krävs att vi engagerar och anstränger oss övermänskligt mycket för att ens ha en chans att bli god vän med en kvinna. Dessutom krävs att man har ett rikare socialt nätverk än många, och att man själv bemödar sig för att hamna i sammanhang och sällskap där chanserna är bättre att hitta någon.

En kvinna behöver inte ens tänka på att engagera eller anstränga sig. Att vara född till kvinna är att vara född till att alltid vara uppmärksammad, påpassad och omsvärmad, vilket å andra sidan kan bli jobbigt och krävande det med.

Men kom för guds skull inte och säg att det skulle vara lika enkelt för män som för kvinnor, för så ser inte verkligheten ut, och det vet de flesta män som i perioder av sina liv lidit och våndats av sin ensamhet. Kvinnor säger till dessa män att de ska / bör lära sig trivas med sin ensamhet och med sig själva. För dem själva är det ju betydligt enklare eftersom de så sällan får vara ensamma att de (kvinnorna) verkligen uppskattar den lilla tid de får ha för sig själva (när de inte är påpassade av en massa killar/män) och njuter av att få vara ifred och bara vara.

Självklart kan man lära sig trivas i sin ensamhet och använda sin tid till att bygga upp en bra självkänsla, men det är direkt ohälsosamt (numer även vetenskapligt bevisat - att ofrivillig ensamhet är farligare än både rökning och alkohol) att behöva vara ensam varje dag, vecka ut och vecka in, månad ut och månad in, år ut och år in. Den som aldrig har behövt vara riktigt ensam förstår rent naturligt inte de ensammas lidande. För dem som har umgänge och vänner och ofta blir raggade på är det naturligt att sällan få vara ifred, och de kanske tillochmed avundas dem som får vara ensamma, och då är det ännu svårare att förstå.

Min slutsats av detta blir att kvinnor egentligen inte har ett skit att gnälla för. Ni blir ständigt uppvaktade av män som vill ge er presenter och pengar och som vill hjälpa er med olika saker, ni kan ta betalt för sex och tillochmed kunna leva på mäns sexbehov. Ni är så pass långt ifrån ensamhetens plågsamhet och lidande att ni faktiskt inte ser eller märker hur bra ni har det!

Det man inte förstår eller själv har varit med om, lider man inte av och kan inte sätta sig in i på riktigt, enkel psykologi.

• Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!
  • Anonym (Killen)
    nomadelle skrev 2014-11-27 14:28:17 följande:
    Om du är snäll "och gör som tjejen vill"? Nä, det var ju just det mesiga beteendet jag sa att vi kvinnor (och säkert ni män också) generellt inte gillar. Att vara snäll handlar inte om att göra som andra vill. Det handlar om att behandla andra med respekt och omtanke, något de flesta normala människor uppskattar. Det finns ingen motsättning mellan att vara snäll och att inte ta någon skit och tro på sig själv. Jag tycker du har en konstig syn på vad det innebär att vara snäll...
    På vilket sätt är det jag som har den synen?

Läs om gör rätt.

Jag skrev "Det män du misstar..." alltså att jag förstår hur det ligger  till men många män misstar snäll för att göra som kvinnor vill. 
  • Anonym (Killen)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-27 13:00:06 följande:
    Om du tror att de tu är varandras motsatser så förstår jag varför du inte får ragg. Att vara snäll är inte att underkasta sig. Och att ha självförtroende är inte motsatsen till att vara snäll.
    Läs om gör rätt. 

Kolla inlägg #410.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Nils) skrev 2014-11-28 11:22:05 följande:
    Nej nej, det är liksom ingen validitet i den empirin.

Det spelar ingen roll hur många gånger du påstår det ena eller det andra. Du måste (vetenskapligt) bevisa det - eller referera till sådana bevis -, för att det ska vara relevant.

Varför erkänner du inte istället, att det är en ideologisk/politisk övertygelse hos dig att kvinnor och män har precis likadan sexlust? Du vill, av politiska och ideologiska skäl, att det ska vara så, men du vet inte.

Tänk att folk har så svårt skilja på dessa saker.
    Så jag måste bevisa medan du kan påstå vilt? Knappast du.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym (Nils)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-28 12:20:59 följande:
    Så jag måste bevisa medan du kan påstå vilt? Knappast du.
    Jag har ju inte påstått nånting alls när det gäller kvinnors/mäns sexlust. Det är DU som påstår saker och ting, utan nån som helst täckning.

Självutnämnd expert?
  • nomadelle
    Anonym (Killen) skrev 2014-11-28 12:01:51 följande:
    På vilket sätt är det jag som har den synen?

Läs om gör rätt.

Jag skrev "Det män du misstar..." alltså att jag förstår hur det ligger  till men många män misstar snäll för att göra som kvinnor vill. 
    Jag läste om och såg fortfarande samma sak. "Det är ingen hemlighet att om jag går ut och är snäll och gör vad tjejen vill så kommer jag inte få så mycket ragg". Om jag missförstod dig kan det även ha berott på att du inte uttryckte dig särskilt klart.... Dorian hade uppfattat det på samma sätt som jag. Så skriv om, skriv rätt.
  • Anonym (En klok björn)

Jag vet inte vad du har för bild av kvinnor och män när du drar den slutsatsen. Men för mig är detta en fråga om individuella egenskaper. Ensamhet sitter inte i könet. Inte heller kommer ensamhet från att man inte har andra människor omkring sig. En människa som är omringad av "komplimanggivande" människor kan fortfarande känna sig ensam i själen.

Det du hänvisar till (ex raggning och uppmärksamhet på krogen) är ytliga ting som oftast (dock inte i alla fall) åsyftar till helt andra saker än att lära känna varandra på djupet och skapa en relation. 

Några kloka ord från vår vän Nalle puh:

"Du kan inte alltid stanna i ett eget hörn av skogen och vänta på att andra ska komma till dig. Du måste gå till dem ibland"

• Anonym (Killen)
    nomadelle skrev 2014-11-28 12:25:31 följande:
    Jag läste om och såg fortfarande samma sak. "Det är ingen hemlighet att om jag går ut och är snäll och gör vad tjejen vill så kommer jag inte få så mycket ragg". Om jag missförstod dig kan det även ha berott på att du inte uttryckte dig särskilt klart.... Dorian hade uppfattat det på samma sätt som jag. Så skriv om, skriv rätt.
    Texten att "det män missar" tyder ju på att jag har förstått och talar om att det är män som missar hur snäll och inte snäll är. 

Om jag talar om att andra män missar något så måste man ju om man tänker ett steg längre förstå att jag inte gör så. För annars skulle ju inte jag kunna ha talat om vad andra missar. Eller hur. 
  • nomadelle
    Anonym (Killen) skrev 2014-11-28 12:54:11 följande:
    Texten att "det män missar" tyder ju på att jag har förstått och talar om att det är män som missar hur snäll och inte snäll är. 

Om jag talar om att andra män missar något så måste man ju om man tänker ett steg längre förstå att jag inte gör så. För annars skulle ju inte jag kunna ha talat om vad andra missar. Eller hur. 
    Det jag menar är att du i din text jämställer att vara snäll med att göra som folk vill. Det kanske inte var det du menade, men det var det du skrev.

"Detr män då missar" handlade ju om mäns syn synen på machokillar, inte om vad det innebär att vara snäll. Så den förklaringen var inte klockren.

Så bra att du har hittat knepen, då tillhör du inte dom ensamma då. Eller?
  • adina01
    Anonym (Killen) skrev 2014-11-27 11:48:48 följande:
    Det är ingen hemlighet att om jag går ut och är snäll och gör vad tjejen vill så kommer jag inte få så mycket ragg. 

Medan som jag står fast på mina ben, inte tar någon skit och tror på mig själv så får jag ragg. 

Bara ut och prova så får man se. 

Det män då misstar är att män tycker att man är en machosnubbe om man tror på sig själv, inte tar skit och har en egen vilja. 
    Majoriteten av alla människor är snälla mot sin omgivning, det hade varit fullständigt på alla arbetsplatser och i alla offentliga rum om människor var elaka mot andra.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (En klok björn) skrev 2014-11-28 12:53:07 följande:

Jag vet inte vad du har för bild av kvinnor och män när du drar den slutsatsen. Men för mig är detta en fråga om individuella egenskaper. Ensamhet sitter inte i könet. Inte heller kommer ensamhet från att man inte har andra människor omkring sig. En människa som är omringad av "komplimanggivande" människor kan fortfarande känna sig ensam i själen.

Det du hänvisar till (ex raggning och uppmärksamhet på krogen) är ytliga ting som oftast (dock inte i alla fall) åsyftar till helt andra saker än att lära känna varandra på djupet och skapa en relation. 

Några kloka ord från vår vän Nalle puh:

"Du kan inte alltid stanna i ett eget hörn av skogen och vänta på att andra ska komma till dig. Du måste gå till dem ibland"

Hjärta
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!