Inlägg från: Anonym (Killen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Killen)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Det är ju så här. 

Tjejer:

Behöver inte ragga för killarna raggar på dem - Har det svårt att hitta den kille dem vill ha, får för många killar som jagar dem så det blir tröttsamt - Känner sig ensamma då dem inte hittat den rätta - Blir deprimerade trots fullt med killar omkring sig - Desperata.

Killar: 

Försöker ragga - Har det mycket svårt att få en tjej överhuvudtaget - Blir ensamma - Deprimerade - Desperata.

• Anonym (Killen)
    Anonym (Killen) skrev 2014-11-24 08:53:51 följande:

Det är ju så här. 

Tjejer:

Behöver inte ragga för killarna raggar på dem - Har det svårt att hitta den kille dem vill ha, får för många killar som jagar dem så det blir tröttsamt - Känner sig ensamma då dem inte hittat den rätta - Blir deprimerade trots fullt med killar omkring sig - Desperata.

Killar: 

Försöker ragga - Har det mycket svårt att få en tjej överhuvudtaget - Blir ensamma - Deprimerade - Desperata.

Med andra ord. Killar och tjejer desperata på två olika sätt. Tjejer kan få sex och vara med killar när dem vill om dem inte bryr sig om vem det är, men att få den rätta blir värre. 

Killar får inga tjejer överhuvudtaget och blir desperata på det sättet.

Tjejer har för mycket urval och blir mättade på det, killar blir desperata av att inte ha någon alls överhuvudtaget. 
  • Anonym (Killen)
    nomadelle skrev 2014-11-27 09:13:19 följande:

Att de flesta kvinnor vill ha tuffa, hårda machosnubbar är en myt som vissa (bittra?) män gärna odlar. Den absoluta merparten av alla kvinnor vill INTE ha en sådan man, punkt! Det är väl bara at se sig om i verkligeheten för att inse hur det egentligen ligger till? Sluta gnälla över att tjejer inte vill ha en snäll karl, det stämmer inte. Det vi inte vill ha är en mes som inte vågar stå för sin åsikt m.m, men det gäller väl er män också? Många av dessa "snälla" män som inte lyckas träffa någon är nog snarare hindrade av sin bitterhet, desperation eller andra mindre attraktiva drag. Så om du verkligen på riktigt vill komma till rätta med din ensamhet måste du nog utgå från dig själv TS. Det kanske faktiskt inte är alla kvinnor det är fel på....? Jag menar inte att vara elak men jag tror du måste rannsaka dig själv lite.

Det är ingen hemlighet att om jag går ut och är snäll och gör vad tjejen vill så kommer jag inte få så mycket ragg. 

Medan som jag står fast på mina ben, inte tar någon skit och tror på mig själv så får jag ragg. 

Bara ut och prova så får man se. 

Det män då misstar är att män tycker att man är en machosnubbe om man tror på sig själv, inte tar skit och har en egen vilja. 
  • Anonym (Killen)
    nomadelle skrev 2014-11-27 14:28:17 följande:
    Om du är snäll "och gör som tjejen vill"? Nä, det var ju just det mesiga beteendet jag sa att vi kvinnor (och säkert ni män också) generellt inte gillar. Att vara snäll handlar inte om att göra som andra vill. Det handlar om att behandla andra med respekt och omtanke, något de flesta normala människor uppskattar. Det finns ingen motsättning mellan att vara snäll och att inte ta någon skit och tro på sig själv. Jag tycker du har en konstig syn på vad det innebär att vara snäll...
    På vilket sätt är det jag som har den synen?

Läs om gör rätt.

Jag skrev "Det män du misstar..." alltså att jag förstår hur det ligger  till men många män misstar snäll för att göra som kvinnor vill. 
  • Anonym (Killen)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-27 13:00:06 följande:
    Om du tror att de tu är varandras motsatser så förstår jag varför du inte får ragg. Att vara snäll är inte att underkasta sig. Och att ha självförtroende är inte motsatsen till att vara snäll.
    Läs om gör rätt. 

Kolla inlägg #410.
  • Anonym (Killen)
    nomadelle skrev 2014-11-28 12:25:31 följande:
    Jag läste om och såg fortfarande samma sak. "Det är ingen hemlighet att om jag går ut och är snäll och gör vad tjejen vill så kommer jag inte få så mycket ragg". Om jag missförstod dig kan det även ha berott på att du inte uttryckte dig särskilt klart.... Dorian hade uppfattat det på samma sätt som jag. Så skriv om, skriv rätt.
    Texten att "det män missar" tyder ju på att jag har förstått och talar om att det är män som missar hur snäll och inte snäll är. 

Om jag talar om att andra män missar något så måste man ju om man tänker ett steg längre förstå att jag inte gör så. För annars skulle ju inte jag kunna ha talat om vad andra missar. Eller hur. 
  • Anonym (Killen)
    nomadelle skrev 2014-11-28 12:58:46 följande:
    Det jag menar är att du i din text jämställer att vara snäll med att göra som folk vill. Det kanske inte var det du menade, men det var det du skrev.

"Detr män då missar" handlade ju om mäns syn synen på machokillar, inte om vad det innebär att vara snäll. Så den förklaringen var inte klockren.

Så bra att du har hittat knepen, då tillhör du inte dom ensamma då. Eller?
    Nä jag jämstället det inte. Jag förklarar hur andra killar jämställer snäll med att göra som folk vill genom att ge ett exempel berättat med ordet jag. 

Används t.ex. ganska ofta ur lärarsammahang eller i föreläsningar att man uttrycker sig med "jag gör så här så händer så här" även om man inte ordagrant menar att JAG gör det eller gör det just nu. 

T.ex. Om jag åker till månen och hoppar så skulle det bli en lägre gravitation därför att osv... men det betyder ju inte att jag personligen kommer åka till månen. Det är mer ett lärosätt och uttryckssätt. 

Lyssna gärna på en föreläsning eller liknande så kommer du märka dessa meningar.

Hade jag däremot inte skrivit med att det är det som män missar så kan man ju tolka det som att det är jag som menar så. Men i och med att jag skrev att det är det män missar då måste det ju vara så att jag inte gör det. För det går ju inte ihop att man själv inser att det är fel men gör det ändå. Det är inte logiskt. 
  • Anonym (Killen)
    nomadelle skrev 2014-11-28 12:58:46 följande:
    Det jag menar är att du i din text jämställer att vara snäll med att göra som folk vill. Det kanske inte var det du menade, men det var det du skrev.

"Detr män då missar" handlade ju om mäns syn synen på machokillar, inte om vad det innebär att vara snäll. Så den förklaringen var inte klockren.

Så bra att du har hittat knepen, då tillhör du inte dom ensamma då. Eller?
    Men summasumarum är det ju tråkigt om du missförstod och jag hoppas du inte gör det bara för att få rätt i forum, eller för att sätta dit eventuella motdebattörer. 

Alltförmånga medvetet missförstår eller tar varje chans för att klämma åt en eventuell motdebattör här på FL.
  • Anonym (Killen)
    nomadelle skrev 2014-12-01 10:18:45 följande:
    Och jag gjorde det absolut inte med flit, för jag blir själv riktigt trött på dem som gör det här på FL och det är ju några stycken.

Nåja, vi kanske kan glömma det.
    Vad bra då.

Yesbox.
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!