nomadelle skrev 2014-11-28 12:58:46 följande:
Det jag menar är att du i din text jämställer att vara snäll med att göra som folk vill. Det kanske inte var det du menade, men det var det du skrev.
"Detr män då missar" handlade ju om mäns syn synen på machokillar, inte om vad det innebär att vara snäll. Så den förklaringen var inte klockren.
Så bra att du har hittat knepen, då tillhör du inte dom ensamma då. Eller?
Nä jag jämstället det inte. Jag förklarar hur andra killar jämställer snäll med att göra som folk vill genom att ge ett exempel berättat med ordet jag.
Används t.ex. ganska ofta ur lärarsammahang eller i föreläsningar att man uttrycker sig med "jag gör så här så händer så här" även om man inte ordagrant menar att JAG gör det eller gör det just nu.
T.ex. Om jag åker till månen och hoppar så skulle det bli en lägre gravitation därför att osv... men det betyder ju inte att jag personligen kommer åka till månen. Det är mer ett lärosätt och uttryckssätt.
Lyssna gärna på en föreläsning eller liknande så kommer du märka dessa meningar.
Hade jag däremot inte skrivit med att det är det som män missar så kan man ju tolka det som att det är jag som menar så. Men i och med att jag skrev att det är det män missar då måste det ju vara så att jag inte gör det. För det går ju inte ihop att man själv inser att det är fel men gör det ändå. Det är inte logiskt.