• Anonym (Realist)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Att vara man idag är som att vara född till att bli ensam och övergiven. Det är ett fåtal män som har lätt att alltid få tag i en ny kvinna, men för de flesta av oss krävs att vi engagerar och anstränger oss övermänskligt mycket för att ens ha en chans att bli god vän med en kvinna. Dessutom krävs att man har ett rikare socialt nätverk än många, och att man själv bemödar sig för att hamna i sammanhang och sällskap där chanserna är bättre att hitta någon.

En kvinna behöver inte ens tänka på att engagera eller anstränga sig. Att vara född till kvinna är att vara född till att alltid vara uppmärksammad, påpassad och omsvärmad, vilket å andra sidan kan bli jobbigt och krävande det med.

Men kom för guds skull inte och säg att det skulle vara lika enkelt för män som för kvinnor, för så ser inte verkligheten ut, och det vet de flesta män som i perioder av sina liv lidit och våndats av sin ensamhet. Kvinnor säger till dessa män att de ska / bör lära sig trivas med sin ensamhet och med sig själva. För dem själva är det ju betydligt enklare eftersom de så sällan får vara ensamma att de (kvinnorna) verkligen uppskattar den lilla tid de får ha för sig själva (när de inte är påpassade av en massa killar/män) och njuter av att få vara ifred och bara vara.

Självklart kan man lära sig trivas i sin ensamhet och använda sin tid till att bygga upp en bra självkänsla, men det är direkt ohälsosamt (numer även vetenskapligt bevisat - att ofrivillig ensamhet är farligare än både rökning och alkohol) att behöva vara ensam varje dag, vecka ut och vecka in, månad ut och månad in, år ut och år in. Den som aldrig har behövt vara riktigt ensam förstår rent naturligt inte de ensammas lidande. För dem som har umgänge och vänner och ofta blir raggade på är det naturligt att sällan få vara ifred, och de kanske tillochmed avundas dem som får vara ensamma, och då är det ännu svårare att förstå.

Min slutsats av detta blir att kvinnor egentligen inte har ett skit att gnälla för. Ni blir ständigt uppvaktade av män som vill ge er presenter och pengar och som vill hjälpa er med olika saker, ni kan ta betalt för sex och tillochmed kunna leva på mäns sexbehov. Ni är så pass långt ifrån ensamhetens plågsamhet och lidande att ni faktiskt inte ser eller märker hur bra ni har det!

Det man inte förstår eller själv har varit med om, lider man inte av och kan inte sätta sig in i på riktigt, enkel psykologi.

• Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Nils) skrev 2014-11-25 22:25:00 följande:
    Min erfarenhet är att de som skryter om att de skulle vara kärleksfulla, omtänksamma, snälla o.s.v., sällan är det.
    Vet jag inget om. Jag skröt inte.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (tycker) skrev 2014-11-26 00:20:00 följande:
    Det stämmer. De män som verkligen är kärleksfulla, omtänksamma, snälla skäms lite över det och försöker dölja eller åtminstone tona ner dessa egenskaper eftersom de motverkar sexuell attraktion. De som skryter om detta är däremot machokillarna som försöker framställa sig i annan dager för att omisstänkliggöra sig själva och dölja sitt rätta jag.
    Du ser inte att du just gör en logisk vurpa här? Om de snälla killarna tonar ner det för att de är osexigt, varför skulle machokillarna då använda sig av knep som gör dem MINDRE sexiga? Tänk lite för tusan!

Och vet du, jag har skämts över att jag är snäll, men vissa av oss lär oss av livet. Och jag vill faktiskt förändra de störda mansnormer som vi har. Du verkar mest vara fast i dem, som en stackars delfin i ett fiskenät.
  • Dorian Ertymexx
    Elake skrev 2014-11-26 01:40:44 följande:
    Spelar dessvärre ingen roll hur snäll eller go du är. Tjejerna har ÄNDÅ lättare att få sex än killar. Så är det, och så kommer det tyvärr se ut framöver också, ett tag iallafall!
    Nej det har de inte. Och hade du snackat med tjejer istället för att gnälla över dem hade du vetat det också.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (tycker) skrev 2014-11-25 23:59:44 följande:
    Ja, därför att jämnåriga män inte uppfyller deras krav och förväntningar. Därför söker många istället män som är 10-20 år yngre än de själva. 

Ja OJ vad jobbigt att frivilligt inte ha sex på 5 år, därför att man bestämt sig för att man inte vill ha det utanför en relation med Den Felfrie Mannen fastän man mycket lätt skulle kunna få det om man så ville. 
    Bland män är det inte alldeles ovanligt att inte kunna få någon som helst form av närhet,  beröring, ömhet eller kyss på 15+ år.  
    Få orgasm går alldeles utmärkt på egen hand för den som tycker det är viktigt, men försök pussas och kramas utan att ha någon annan person.

Ja precis, där har vi orsaken till att kvinnor kring 50 inte har svårt att hitta det som beskrivs. Vi har ett helt annat läge idag än för några decennier sedan.

Finns inga fula kvinnor och även alldagliga väcker uppmärksamhet, särskilt om de ensamma kommer in i ett rum med många män. De alldagliga är perfekt frumaterial, inte de übersnygga.

Det stämmer. Orsaken till det är att det existerar massor med snygga kvinnor, men få snygga män eller fula kvinnor. 

Mycket klokt av dig! Många kvinnor dras sexuellt till våldsbenägna män eller missbrukare och får sedan lida för det.  Snälla ömsinta män brukar dock inte vara intressanta och dessutom brukar kvinnor vara dåliga på att avgöra vilka män som kan vara potentiellt farliga och vilka som aldrig skulle bära hand mot någon.

Alltså, vet inte ens var jag ska börja...
  • Dorian Ertymexx
    P30 skrev 2014-11-26 01:31:57 följande:
    Faen vad mycket skruvade människor som finns här.

Varenda polymänniska jag har träffat på har varit kommunikativa personer som gillar andra människor. Jag har inte träffat Dorian irl även om jag känner folk som känner honom och är rätt säker på vem av er i ringhörnorna jag helst skulle dela en back öl med en fredagskväll.

Och jag tror att det där gäller ungefär 98% av FLs läsare. Att misstänkliggöra någon för att hen 1. har sex med människor,  2. inte ser något problem med det, 3. inte för någon bakom ljuset med avsikterna och utsikterna för förhållandet, tja då undrar jag varför man inte bara slår på aktuellt istället, surfar porr eller går en promenad istället...
    Tack! Skrattande
  • Schna
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-26 05:55:38 följande:

Alltså, vet inte ens var jag ska börja...

Jag känner likadant.
  • Anonym (Käckt)
    Anonym (sliddjur) skrev 2014-11-25 17:10:56 följande:

Män kommer jaga och jaga ofta misslyckats, sliddjur däremot kommer alltid hitta nån som vill sätta på denna oavsett hur gräslig hon är.

Så ja, ha en fitta och bröst har sina fördelar, spelar ingen roll vad som finns bakom om ens nått värt att ha, fittan kommer alltid bli hittad av en kuk som fyller..

Nej. Det är faktiskt inte så. Det är inte lätt som skild kvinna 40+ att hitta någon.
  • Anonym (Käckt)

Ja OJ vad jobbigt att frivilligt inte ha sex på 5 år, därför att man bestämt sig för att man inte vill ha det utanför en relation med Den Felfrie Mannen fastän man mycket lätt skulle kunna få det om man så ville. 

Hur vet du att det verkligen var frivilligt. Det var det inte. Jag sökte killkar, men fick inte napp vare sig på krogen eller nätet. Eller ja, nätet fick jag napp på innan jag fyllde 30, men när de fick se hur jag såg ut blev det nobben.
  • Anonym (Käckt)
    Ja, därför att jämnåriga män inte uppfyller deras krav och förväntningar. Därför söker många istället män som är 10-20 år yngre än de själva. 
    Anonym (Käckt) skrev 2014-11-25 11:38:11 följande:
    Jag var singel i över 5 år innan jag hittade min make. Under den tiden hade jag inte sex alls. Jobbigt, men det gick.

Bland män är det inte alldeles ovanligt att inte kunna få någon som helst form av närhet,  beröring, ömhet eller kyss på 15+ år.  
    Få orgasm går alldeles utmärkt på egen hand för den som tycker det är viktigt, men försök pussas och kramas utan att ha någon annan person.

Ja precis, där har vi orsaken till att kvinnor kring 50 inte har svårt att hitta det som beskrivs. Vi har ett helt annat läge idag än för några decennier sedan.

Anonym (Käckt) skrev 2014-11-25 11:44:02 följande:
    Och så här är det också:

Ett rum med många män och en alldaglig/ful kvinna kommer in - de noterar det inte ens!

Finns inga fula kvinnor och även alldagliga väcker uppmärksamhet, särskilt om de ensamma kommer in i ett rum med många män. De alldagliga är perfekt frumaterial, inte de übersnygga.

Det stämmer. Orsaken till det är att det existerar massor med snygga kvinnor, men få snygga män eller fula kvinnor. 

Anonym (Käckt) skrev 2014-11-25 12:43:25 följande:
    Jag är sån. Jätterädd för att råka ut för någon som gör mig illa. Rädd för att råka ut för en våldtäktsman och har också svårt att släppa män in på livet pga mobbing.

Mycket klokt av dig! Många kvinnor dras sexuellt till våldsbenägna män eller missbrukare och får sedan lida för det.  Snälla ömsinta män brukar dock inte vara intressanta och dessutom brukar kvinnor vara dåliga på att avgöra vilka män som kan vara potentiellt farliga och vilka som aldrig skulle bära hand mot någon.

Jag är hetero och finner män attraktiva således. Jag anser att det inte finns särskilt många fula män. Män som jag umgåtts med, som vänner, säger tvärtom. Det kanske beror på att de är heteromän och inte kan se det fina i män.

MIN erfarenhet är att kvinnor som inte är modellsnygga inte får någon uppmärksamhet alls. MIN erfarenhet är att om jag går in i ett rum med bara män så märker de inte det alls. Jag är icke-existerande som alldaglig kvinna 40+. Jag har alltså varit med om detta själv, flera gånger dessutom. Jag känner INGEN kvinna 50+ som har hittat en yngre man. Däremot känner jag många kvinnor som nu varit singlar i över 10 år sedan de skilde sig i 40-årsåldern. Inte blir de uppbjudna när vi är ute och dansar om det står en yngre, snygg tjej bredvid inte. Jag känner också 3 män i 40-årsåldern som alla blivit tillsammans med kvinnor som är 10-15 år yngre än de.

Jag är så glad att jag till slut hittade min make. Vi hittade varandra via nätet (ej nätdejting dock) och lärde känna varandra där, utan att se hur i såg ut. Min man är en snäll, ömsint, varm och go man. Han har flint, är ganska kort, lite rund. Mín älskade mysiga man!!!

När jag var yngre och nätdejtade fick jag många svar. De flesta från män som var 10-30 (!) år äldre än jag, en hel del gifta, många som bara ville ha sex..."ikväll". De seriösa ville inte träffa mig när de fått se min bild. Efter att jag fyllt 30 minskade mängden svar drastiskt och jag testade att skapa en profil efter 40 och fick ett svar på en månad. DETTA ÄR MIN PERSONLIGA ERFARENHET!!!!
  • Anonym (Käckt)
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-25 18:20:27 följande:

Wow, du lyckas verkligen göra dig själv till offer hur man än kastar dig va?

Man kan diskutera hur mycket jag jobbar för att få de kontakter jag nämnt; visst är det klurigt att hitta någon som gillar mitt sätt att tänka om relationer och som är attraherad av mig, men jag har lärt mig att bitterhet, fula ord och anklagelser om orättvisa inte kommer göra saker bättre. Tvärtom. Jag har också tänkt som du en gång i tiden, jag var rätt olycklig och bitter då. Jag valde en annan väg, och nu är livet mycket bättre. Något att tänka på.

Jag tänkte bara säga att jag inte tycker att det är ett dugg konstigt att vara poly. Jag tycker att det verkar ganska mysigt. Tyvärr är jag det inte själv, men jag ser verkligen inget fel i det. Om man bara är öppen med hur man vill leva och vad man har för önskningar och drömmar kan omgivningen förhålla sig till det.
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!