• Anonym (Realist)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Att vara man idag är som att vara född till att bli ensam och övergiven. Det är ett fåtal män som har lätt att alltid få tag i en ny kvinna, men för de flesta av oss krävs att vi engagerar och anstränger oss övermänskligt mycket för att ens ha en chans att bli god vän med en kvinna. Dessutom krävs att man har ett rikare socialt nätverk än många, och att man själv bemödar sig för att hamna i sammanhang och sällskap där chanserna är bättre att hitta någon.

En kvinna behöver inte ens tänka på att engagera eller anstränga sig. Att vara född till kvinna är att vara född till att alltid vara uppmärksammad, påpassad och omsvärmad, vilket å andra sidan kan bli jobbigt och krävande det med.

Men kom för guds skull inte och säg att det skulle vara lika enkelt för män som för kvinnor, för så ser inte verkligheten ut, och det vet de flesta män som i perioder av sina liv lidit och våndats av sin ensamhet. Kvinnor säger till dessa män att de ska / bör lära sig trivas med sin ensamhet och med sig själva. För dem själva är det ju betydligt enklare eftersom de så sällan får vara ensamma att de (kvinnorna) verkligen uppskattar den lilla tid de får ha för sig själva (när de inte är påpassade av en massa killar/män) och njuter av att få vara ifred och bara vara.

Självklart kan man lära sig trivas i sin ensamhet och använda sin tid till att bygga upp en bra självkänsla, men det är direkt ohälsosamt (numer även vetenskapligt bevisat - att ofrivillig ensamhet är farligare än både rökning och alkohol) att behöva vara ensam varje dag, vecka ut och vecka in, månad ut och månad in, år ut och år in. Den som aldrig har behövt vara riktigt ensam förstår rent naturligt inte de ensammas lidande. För dem som har umgänge och vänner och ofta blir raggade på är det naturligt att sällan få vara ifred, och de kanske tillochmed avundas dem som får vara ensamma, och då är det ännu svårare att förstå.

Min slutsats av detta blir att kvinnor egentligen inte har ett skit att gnälla för. Ni blir ständigt uppvaktade av män som vill ge er presenter och pengar och som vill hjälpa er med olika saker, ni kan ta betalt för sex och tillochmed kunna leva på mäns sexbehov. Ni är så pass långt ifrån ensamhetens plågsamhet och lidande att ni faktiskt inte ser eller märker hur bra ni har det!

Det man inte förstår eller själv har varit med om, lider man inte av och kan inte sätta sig in i på riktigt, enkel psykologi.

• Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!
  • Anonym (Nils)
    DickRex skrev 2014-11-25 00:04:48 följande:
    Lite fördomsfullt kanske, men jag tror att du och jag Nils är något på spåren ...och själv dissar jag också rökare benhårt. Nä, men naturligtvis finns det väl massor av bra singlar av alla de slag, men om det skulle vara "urplockat" (lite som i en butik i slutrean) så är det ju inte heller konstigt. 
    Det tror jag med, att vi är. Det är en marknad, en boklåda!

Till sist kanske du får hålla tillgodo med en storbolmande och fotbollsälskande sverigedemokrat, och jag med en asexuell fetis som ligger och läser feministiska berättelser som handlar om det fantastiska med utrotningen av män, om nätterna.

Eller nej, då skiter jag nog i hela saken. Det där med kärlek o.s.v. är bara bluff ändå, det insåg jag för länge sen!
  • Anonym (tycker)
    Anonym (Nils) skrev 2014-11-24 23:51:50 följande:

Hahahah...vilka kan vara de rimliga kraven på en kvinna då?

Inte 50 kg:s övervikt,  inte ful, inte förvänta sig att man ska tycka det är roligt att kolla in melodifestivalen med henne, inte vara miljöpartist, inte tycka att Solsidan är stor dramatik, inte vegan och anti-kött-moralist, inte ägna sig åt sexuell utpressning, inte helt urusel i köket, inte feminist...

För mig är dessa krav - och några till -, alldeles rimliga.

Hahaha! Skojigt.
  • Thyla
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-24 17:59:20 följande:
    Inte ens om de skulle experimentera med att sätta ut ett fejk-foto på en snygg man tror jag "han" skulle få några mejl i inboxen. Kanske på sin höjd 1 eller 2. Experimentet jag gjorde var att jag satte ut en retuscherad bild på en känd kvinna från USA, för att jag inte skulle bli anklagad för att ha använt någon annans foto. Jag hann vara medlem på sajten i ungefär 5 minuter när jag hade dryga 100 mail i inboxen. Allt från seriösa och vänliga förslag och kommentarer till "Hej, vill du knulla?", "Kåt ikväll?" och "Har du cam"? osv. Jag fick genast en inblick i hur jävla jobbigt det måste vara att vara kvinna och snygg. Samtidigt blev jag ganska förbannad eftersom jag varit reggad på dejtingsajter som mig själv och inte fått ett enda mail.
    kallar du "hej vill du knulla, kåt ikväll, har du cam"? för vänliga kommentarer? Varför ser du inte till att klä ut dig till kvinna och träffar en av dem med de "vänliga kommentarerna" och listar ut om de är så vänliga eller enbart tänker på sitt knullbehov?
    Men antar du enbart tänker på sex och om en man erbjuder en kvinna sex oavsett hur han ser ut eller är,, eller beter sig så ska hon självklart tacka ja för att det är en möjligthet, - antar du tänker så?
  • DickRex
    Thyla skrev 2014-11-25 05:59:19 följande:
    kallar du "hej vill du knulla, kåt ikväll, har du cam"? för vänliga kommentarer? Varför ser du inte till att klä ut dig till kvinna och träffar en av dem med de "vänliga kommentarerna" och listar ut om de är så vänliga eller enbart tänker på sitt knullbehov?
    Men antar du enbart tänker på sex och om en man erbjuder en kvinna sex oavsett hur han ser ut eller är,, eller beter sig så ska hon självklart tacka ja för att det är en möjligthet, - antar du tänker så?
    Nu är du allt bra morgonyr i mössan Thyla.... Läs vad Realist skrev igen.
  • Anonym (Realist)
    Antingen har du tittat för djupt i flaskan, eller så är du bra morgonyr, som ovanstående skribent skrev, Läs innantill och öva läsförståelse!

• Dorian Ertymexx
    Verkar finnas ett gäng som gärna vill se att det är så. Att kvinnor ska vara "kåt glad och tacksam" - utom när de vill ha seriös relation förstås, då vill de ha en oskuld. Kräks
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym (BS)

Jag läste en tråd häromdagen om män som söker kvinnor långt över deras egen nivå och sen gnäller för att de blir avvisade. Känns som något TS borde läsa.

• Fröken Hepburn

Jaha? Och vad tänker du tat vi ska göra åt det? Om det nu är som du skriver. Be om ursäkt?

Jag fattar att någon/några gjort dig illa. Trist för dig på alla sätt och vis men med din bitterhet som sjuder i ditt inlägg lär du vara och förbli ensam. Folk orkar inte med gnällspikar i längden.

attlskatvmn.blogg.se/ - Att älska två män
  • guchi
    Fröken Hepburn skrev 2014-11-25 11:02:33 följande:
    Jaha? Och vad tänker du tat vi ska göra åt det? Om det nu är som du skriver. Be om ursäkt?

Jag fattar att någon/några gjort dig illa. Trist för dig på alla sätt och vis men med din bitterhet som sjuder i ditt inlägg lär du vara och förbli ensam. Folk orkar inte med gnällspikar i längden.
    Hänger inte med riktigt, vem är bitter och gnällig och varför ?
  • Anonym (Käckt)
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 12:40:20 följande:

Att vara man idag är som att vara född till att bli ensam och övergiven. Det är ett fåtal män som har lätt att alltid få tag i en ny kvinna, men för de flesta av oss krävs att vi engagerar och anstränger oss övermänskligt mycket för att ens ha en chans att bli god vän med en kvinna. Dessutom krävs att man har ett rikare socialt nätverk än många, och att man själv bemödar sig för att hamna i sammanhang och sällskap där chanserna är bättre att hitta någon.

En kvinna behöver inte ens tänka på att engagera eller anstränga sig. Att vara född till kvinna är att vara född till att alltid vara uppmärksammad, påpassad och omsvärmad, vilket å andra sidan kan bli jobbigt och krävande det med.

Men kom för guds skull inte och säg att det skulle vara lika enkelt för män som för kvinnor, för så ser inte verkligheten ut, och det vet de flesta män som i perioder av sina liv lidit och våndats av sin ensamhet. Kvinnor säger till dessa män att de ska / bör lära sig trivas med sin ensamhet och med sig själva. För dem själva är det ju betydligt enklare eftersom de så sällan får vara ensamma att de (kvinnorna) verkligen uppskattar den lilla tid de får ha för sig själva (när de inte är påpassade av en massa killar/män) och njuter av att få vara ifred och bara vara.

Självklart kan man lära sig trivas i sin ensamhet och använda sin tid till att bygga upp en bra självkänsla, men det är direkt ohälsosamt (numer även vetenskapligt bevisat - att ofrivillig ensamhet är farligare än både rökning och alkohol) att behöva vara ensam varje dag, vecka ut och vecka in, månad ut och månad in, år ut och år in. Den som aldrig har behövt vara riktigt ensam förstår rent naturligt inte de ensammas lidande. För dem som har umgänge och vänner och ofta blir raggade på är det naturligt att sällan få vara ifred, och de kanske tillochmed avundas dem som får vara ensamma, och då är det ännu svårare att förstå.

Min slutsats av detta blir att kvinnor egentligen inte har ett skit att gnälla för. Ni blir ständigt uppvaktade av män som vill ge er presenter och pengar och som vill hjälpa er med olika saker, ni kan ta betalt för sex och tillochmed kunna leva på mäns sexbehov. Ni är så pass långt ifrån ensamhetens plågsamhet och lidande att ni faktiskt inte ser eller märker hur bra ni har det!

Det man inte förstår eller själv har varit med om, lider man inte av och kan inte sätta sig in i på riktigt, enkel psykologi.

Jodå, som (ung) kvinna blir man omsvärmad - av en massa puckon och sliskiga äldre män som man måste freda sig mot. Kul NOT.

Som äldre kvinna, 40+, har man inget att hämta.

Kryp tillbaka under stenen.
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!