• Anonym (Realist)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Att vara man idag är som att vara född till att bli ensam och övergiven. Det är ett fåtal män som har lätt att alltid få tag i en ny kvinna, men för de flesta av oss krävs att vi engagerar och anstränger oss övermänskligt mycket för att ens ha en chans att bli god vän med en kvinna. Dessutom krävs att man har ett rikare socialt nätverk än många, och att man själv bemödar sig för att hamna i sammanhang och sällskap där chanserna är bättre att hitta någon.

En kvinna behöver inte ens tänka på att engagera eller anstränga sig. Att vara född till kvinna är att vara född till att alltid vara uppmärksammad, påpassad och omsvärmad, vilket å andra sidan kan bli jobbigt och krävande det med.

Men kom för guds skull inte och säg att det skulle vara lika enkelt för män som för kvinnor, för så ser inte verkligheten ut, och det vet de flesta män som i perioder av sina liv lidit och våndats av sin ensamhet. Kvinnor säger till dessa män att de ska / bör lära sig trivas med sin ensamhet och med sig själva. För dem själva är det ju betydligt enklare eftersom de så sällan får vara ensamma att de (kvinnorna) verkligen uppskattar den lilla tid de får ha för sig själva (när de inte är påpassade av en massa killar/män) och njuter av att få vara ifred och bara vara.

Självklart kan man lära sig trivas i sin ensamhet och använda sin tid till att bygga upp en bra självkänsla, men det är direkt ohälsosamt (numer även vetenskapligt bevisat - att ofrivillig ensamhet är farligare än både rökning och alkohol) att behöva vara ensam varje dag, vecka ut och vecka in, månad ut och månad in, år ut och år in. Den som aldrig har behövt vara riktigt ensam förstår rent naturligt inte de ensammas lidande. För dem som har umgänge och vänner och ofta blir raggade på är det naturligt att sällan få vara ifred, och de kanske tillochmed avundas dem som får vara ensamma, och då är det ännu svårare att förstå.

Min slutsats av detta blir att kvinnor egentligen inte har ett skit att gnälla för. Ni blir ständigt uppvaktade av män som vill ge er presenter och pengar och som vill hjälpa er med olika saker, ni kan ta betalt för sex och tillochmed kunna leva på mäns sexbehov. Ni är så pass långt ifrån ensamhetens plågsamhet och lidande att ni faktiskt inte ser eller märker hur bra ni har det!

Det man inte förstår eller själv har varit med om, lider man inte av och kan inte sätta sig in i på riktigt, enkel psykologi.

• Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!
  • Anonym (Realist)
    NattaLind skrev 2014-11-24 08:34:16 följande:

Hahaha, alltså... hade tänkt skriva ett vettigt svar först men sen insåg jag, för att skriva ett vettigt svar måste det vara ett vettigt inlägg.

Denna tråd känns mest som en person som är jävligt bitter och vill skapa massa upprördhet hos kvinnorna. Blah. Kom tillbaka när du har en bättre verklighetsuppfattning. Man kan inte dela upp allt genom kvinna / man. Man kan endast se till individer, inte könet.

Eller så är du helt enkelt för ung för att veta så mycket om livet..

• Anonym (Killen)

Det är ju så här. 

Tjejer:

Behöver inte ragga för killarna raggar på dem - Har det svårt att hitta den kille dem vill ha, får för många killar som jagar dem så det blir tröttsamt - Känner sig ensamma då dem inte hittat den rätta - Blir deprimerade trots fullt med killar omkring sig - Desperata.

Killar: 

Försöker ragga - Har det mycket svårt att få en tjej överhuvudtaget - Blir ensamma - Deprimerade - Desperata.

• Anonym (Killen)
    Anonym (Killen) skrev 2014-11-24 08:53:51 följande:

Det är ju så här. 

Tjejer:

Behöver inte ragga för killarna raggar på dem - Har det svårt att hitta den kille dem vill ha, får för många killar som jagar dem så det blir tröttsamt - Känner sig ensamma då dem inte hittat den rätta - Blir deprimerade trots fullt med killar omkring sig - Desperata.

Killar: 

Försöker ragga - Har det mycket svårt att få en tjej överhuvudtaget - Blir ensamma - Deprimerade - Desperata.

Med andra ord. Killar och tjejer desperata på två olika sätt. Tjejer kan få sex och vara med killar när dem vill om dem inte bryr sig om vem det är, men att få den rätta blir värre. 

Killar får inga tjejer överhuvudtaget och blir desperata på det sättet.

Tjejer har för mycket urval och blir mättade på det, killar blir desperata av att inte ha någon alls överhuvudtaget. 
  • Anonym (människor)
    Anonym (Killen) skrev 2014-11-24 08:53:51 följande:

Det är ju så här. 

Tjejer:

Killar: 

Det är synd om människorna som Strindberg sa (skrev). Och for the record, som det heter på engelska, alla tjejer har inte en skock med män/killar klängande runt sig. Även om man är i åldern 16-25 år.
  • Anonym (människor)
    Anonym (Forum) skrev 2014-11-23 22:17:03 följande:
    Beror på att två tredjedelar av alla över 70 år är kvinnor. Högre medellivslängd drar upp statistiken. Det ser annorlunda ut vid åldrar kring 20-30.
    Anonym (Statistik) skrev 2014-11-23 22:20:28 följande:
    Jo, det stod också att många yngre män lever i singelhushåll. Men å andra sidan, bara för att man är gammal så är det inte ett problem att många kvinnor lever ensamma? Eller?

Ja, att gamla tanter lever ensamma är ju skit samma. De är ju knappt människor.
  • P30

Som allt för snäll kille är det väldigt, väldigt svårt att skaffa tjej. Alla män omkring mig som är "bra killar" men inte får till det, så är det för att de är för mesiga helt enkelt.

(Sen finns det säkert några, som ts, som bara går runt och är bittra också och möjligen dem med sugig kvinnosyn. Och många som är för kräsna. Bara för att de såg ok ut som 15-åringar kan de inte få supermodellen som dessutom är oskuld och blir en perfekt mamma. Fast när det gäller singelkvinnor i bekantskapskretsen är det sista ett större problem än med männen. Tjejerna är JÄKLIGT kräsna. Då får de finna sig i att vara ensamma istället.)

Killar: No more mr. nice guy. Köp den boken och gör både dig själv och kvinnorna omkring dig en tjänst.

Läs om vem jag är i profilbeskrivningen. Om du vill!
  • Ogenomtänkt

Herrejlsses vad tröttsamma dessa trådar är!

När ska su och dina gnäll -kompisar inse att Sverige består av individer. Inte en massa kön som går omkring? Det finns inga sådana generella slutsatser att dra!

När ska ni inse att befolkningen inte är 18-30? Du resonerar som att inte 2/3av Sveriges befolkning inte är äldre än så.

Tror du att 55-åriga kvinnor har drösar av män efter sig?

När ska ni inse att den vanligaste orsaken till att fler män känner sig ensamma är att de saknar nära vänner och god kontakt med familjemedlemmar, inte för att de inte fick knulla runt när de var 25.

• Anonym (ensam)

Vilken verkligehet lever du i?
    Är själv kvinna och aldrig blivit sedd av någon man (eller kvinna)
    Jag tycker att jag själv är en realistisk person men sunda tankar och ett okej utseende.
    Jag har då aldrig blivit uppraggad, ingen har kollat åt mitt håll.
    Jag var endast personen med snygga vänner (detta när jag var ung)
    Har varit helt ensam i 5år i princip
     (undantag för en kontrollerad kvinnomisshandlare som  jag inte blir av med)
    Jag mot världen i princip..
    DE närmsta jag kommer en vänlig människa är telefonkontakt  och mina föräldrar.
    Har inte ens vänner ? att inte ha umgåts med någon sen 2009 suger ganska hårt.
    Jag får aldrig  sms, samtal som inte gäller sjukvård då.
    Visst helt ensam är jag inte har ju 2 små barn..
    Aldrig har jag blivit uppvaktad eller fått några presenter.
    Jag skulle bli helt till mig om någon ens öppnade munnen och började prata med mig

Eller tänk om någon faktiskt ville ta en fika med mig..
    De skulle typ göra min dag .. att bara ha en vän.. eller mer..
    Inte en jävel vill ens växla ett par ord förstår du hur ensam man är då??

• detkanskefunkar

Ts, jag förstår av ditt inlägg att du är en väldigt ensam och bitter människa. Det är naturligtvis jättetråkigt!

MEN...kanske är det så din bitterhet hindrar dig från att se utanför din egen värld av just ensamhet och bitterhet? Kanske hindrar den dig från att se verkligheten så som den är?

Tråkigt nog är det på det viset att det inte är någon rättighet att hitta en partner. Inte för något kön. 

Jag vet att en del män (inklusive du) gärna tror att kvinnor bara kan stå där helt lugnt utan göra ett skit, och genast så flockas det män runt omkring henne och hon kan välja och vraka och se ut sig en livspartner.

Det är ju givetvis en utopi . Visst, det kanske kommer en del män. Men hur många av dem är intresserade av ett seriöst och långvarigt förhållande, och hur många är ute efter ett lätt och snabbt knull för att sedan aldrig höra av sig igen?

Nej, tyvärr är det nog så att kvinnor och män måste kämpa lika mycket för att hitta ett seriöst förhållande. En livspartner.
    Men kanske är det så att vi anstränger oss på olika sätt.
    Och du, som i nuläget har nog av din egen ensamhet och din egen kamp, kan inte ta till dig och se de svårigheter och ansträngningar som kvinnor ställs inför.

Eller också är det så att du visserligen ser kvinnornas svårigheter, men att du (i självmedlidandets anda) tycker att dina egna svårigheter är mycket värre.
    Gräset är ju alltid grönare på andra sidan, eller hur?  

Jag hoppas verkligen att du kan ta dig ur din bitterhet ts, och att du snart hittar någon att dela ditt liv med.

Jag önskar dig all lycka till!

• Anonym (Vittne)
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-24 04:33:27 följande:
    Det finns en kille i min bekantskapskrets som är precis vad du letar efter (eller åtminstone säger att du gör). Han har fina värderingar, ser inte kvinnor bara som sexobjekt och ser dessutom bra ut. Men han får aldrig någon tjej. Vet du varför? För  att ingen kvinna vill ha en man som framstår som en "kärring". Det har nämligen blivit så snedvridet att män som faktiskt försöker leva upp till kvinnors ideal blir ratade för att de ses som "omanliga" och alltför pretentiösa. Så ser verkligheten ut för honom iallafall. Han har varit ensam i hela sitt liv och han är snart 40, som jag. Han lyckas dock bli vän med många kvinnor, men ALDRIG mer än så!

Det kvinnor säger officiellt att de vill ha, och vad de egentligen vill ha, brukar vara helt skilda saker tyvärr.
    Det kan jag också intyga, jag har sett exakt samma sak! Kvinnors hormoner går tydligen igång på de killar som gärna kallas "skitstövlar" i andra sammanhang.
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!