Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!
Ts, jag förstår av ditt inlägg att du är en väldigt ensam och bitter människa. Det är naturligtvis jättetråkigt!
MEN...kanske är det så din bitterhet hindrar dig från att se utanför din egen värld av just ensamhet och bitterhet? Kanske hindrar den dig från att se verkligheten så som den är?
Tråkigt nog är det på det viset att det inte är någon rättighet att hitta en partner. Inte för något kön.
Jag vet att en del män (inklusive du) gärna tror att kvinnor bara kan stå där helt lugnt utan göra ett skit, och genast så flockas det män runt omkring henne och hon kan välja och vraka och se ut sig en livspartner.
Det är ju givetvis en utopi . Visst, det kanske kommer en del män. Men hur många av dem är intresserade av ett seriöst och långvarigt förhållande, och hur många är ute efter ett lätt och snabbt knull för att sedan aldrig höra av sig igen?
Nej, tyvärr är det nog så att kvinnor och män måste kämpa lika mycket för att hitta ett seriöst förhållande. En livspartner.
Men kanske är det så att vi anstränger oss på olika sätt.
Och du, som i nuläget har nog av din egen ensamhet och din egen kamp, kan inte ta till dig och se de svårigheter och ansträngningar som kvinnor ställs inför.
Eller också är det så att du visserligen ser kvinnornas svårigheter, men att du (i självmedlidandets anda) tycker att dina egna svårigheter är mycket värre.
Gräset är ju alltid grönare på andra sidan, eller hur?
Jag hoppas verkligen att du kan ta dig ur din bitterhet ts, och att du snart hittar någon att dela ditt liv med.
Jag önskar dig all lycka till!