• Anonym (Realist)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Att vara man idag är som att vara född till att bli ensam och övergiven. Det är ett fåtal män som har lätt att alltid få tag i en ny kvinna, men för de flesta av oss krävs att vi engagerar och anstränger oss övermänskligt mycket för att ens ha en chans att bli god vän med en kvinna. Dessutom krävs att man har ett rikare socialt nätverk än många, och att man själv bemödar sig för att hamna i sammanhang och sällskap där chanserna är bättre att hitta någon.

En kvinna behöver inte ens tänka på att engagera eller anstränga sig. Att vara född till kvinna är att vara född till att alltid vara uppmärksammad, påpassad och omsvärmad, vilket å andra sidan kan bli jobbigt och krävande det med.

Men kom för guds skull inte och säg att det skulle vara lika enkelt för män som för kvinnor, för så ser inte verkligheten ut, och det vet de flesta män som i perioder av sina liv lidit och våndats av sin ensamhet. Kvinnor säger till dessa män att de ska / bör lära sig trivas med sin ensamhet och med sig själva. För dem själva är det ju betydligt enklare eftersom de så sällan får vara ensamma att de (kvinnorna) verkligen uppskattar den lilla tid de får ha för sig själva (när de inte är påpassade av en massa killar/män) och njuter av att få vara ifred och bara vara.

Självklart kan man lära sig trivas i sin ensamhet och använda sin tid till att bygga upp en bra självkänsla, men det är direkt ohälsosamt (numer även vetenskapligt bevisat - att ofrivillig ensamhet är farligare än både rökning och alkohol) att behöva vara ensam varje dag, vecka ut och vecka in, månad ut och månad in, år ut och år in. Den som aldrig har behövt vara riktigt ensam förstår rent naturligt inte de ensammas lidande. För dem som har umgänge och vänner och ofta blir raggade på är det naturligt att sällan få vara ifred, och de kanske tillochmed avundas dem som får vara ensamma, och då är det ännu svårare att förstå.

Min slutsats av detta blir att kvinnor egentligen inte har ett skit att gnälla för. Ni blir ständigt uppvaktade av män som vill ge er presenter och pengar och som vill hjälpa er med olika saker, ni kan ta betalt för sex och tillochmed kunna leva på mäns sexbehov. Ni är så pass långt ifrån ensamhetens plågsamhet och lidande att ni faktiskt inte ser eller märker hur bra ni har det!

Det man inte förstår eller själv har varit med om, lider man inte av och kan inte sätta sig in i på riktigt, enkel psykologi.

• Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!
  • Anonym (mansgris?)

Det är alla kvinnors fel att TS inte får uppmärksamhet av tjejer inte så att det ligger ansvar för hur man själv beter sig

• mikipiki

Alltså förlåt, men du har ju ingen aning om vad du snackar om. Män är inte särskilt utsatta för ensamhet, ensamhet existerar för båda könen. Så nej, det är inte lättare att vara kvinna.

• Anonym (DF)
    mikipiki skrev 2014-11-23 19:43:44 följande:

Alltså förlåt, men du har ju ingen aning om vad du snackar om. Män är inte särskilt utsatta för ensamhet, ensamhet existerar för båda könen. Så nej, det är inte lättare att vara kvinna.

Fan vet du om det. Ta tal av forskning.
  • Smecker
    Anonym (shit) skrev 2014-11-23 19:37:58 följande:

Åh äntligen, du skulle bara veta vad jag är bra på just sån´t.

Låter bra. Du får känna att någon är ute efter din kropp, jag får hjälp med möblerna. Win-win. Ring mig så bestämmer vi en dag.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Kriya
    Smecker skrev 2014-11-23 19:34:37 följande:
    Jag är på, skulle definitivt ha användning för din kropp. Vad sägs om nästa vecka? Har ett par soffor och en bokhylla jag behöver hjälp att stuva undan innan golvläggarna kommer.
    Hahaha! Skrattande
  • mikipiki

Så bitter 'anonym (DF)'. Jag har själv levt ensam i många år samt haft flera väninnor som gjort detsamma, medan männen i våra liv gått från den ena tjejen till den andra. Så jag grundar mitt uttalande på erfarenhet.

• Anonym (Själv sedan 8 år)
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 16:31:33 följande:
    Ja du avviker nog från mängden Flört då jag utgår från att det inte bara är något du säger utan faktiskt menar. Finns ju annars många kvinnor som snackar om att det är det inre och personligheten som räknas och prioriteras, men som när det kommer till kritan är minst lika ytlig som många andra. Faktiskt så tror jag att man måste ha nått en viss mognadsgrad för att VERKLIGEN kunna uppskatta en människa ENBART för hens inre egenskaper och helt skita i hur hen ser ut..
    Men så finns ju många fler som har samma eller liknande referenser och krav på hur en partner ska vara. För så exceptionell är jag då inte!
    Förmodligen är det bra mycket lättare att hitta en partner, vars lämpliga egenskaper man kan bocka av på sin lista, om man vistas i de miljöer och är tillgänglig vid de tillfällen då dessa presumtivt lämpliga sammanstrålar. 
    Tänk studiecirklar, diskussionsgrupper, utbildningar, arbetsplatser, ideella föreningar, mässor osv. Även nätdejtingsajter kanske skulle fungera.
    I framtiden skulle det inte förvåna mig om dejtingfirmor byggde mer på vetenskap, likt "Kärlekskoden" - om du nu har sett den? Går på SVT.

Jag vet ju var jag skulle visa mig om jag "var på jakt", men nu är det inte aktuellt eftersom jag trivs bäst själv -  utan den belastning en jättebebis innebär och för att jag inte vill känna tvånget att behöva ta hand om någon annan.
    Många gånger har jag känt att det hade varit betydligt bättre och enklare för mig att ha fötts som man. De egenskaper/värderingar jag söker och har som önskemål eller krav på hur en partner skall vara, finns nämligen hos väldigt många kvinnor, men sällan hos en man. Och till en del har jag väldig typiskt kvinnliga intressen, kunskaper och attribut. Och jag är straight. Det blir en svår, om inte omöjlig, ekvation att få ihop. 
  • Anonym (Tillräckligt söt)
    mikipiki skrev 2014-11-23 20:01:32 följande:

Så bitter 'anonym (DF)'. Jag har själv levt ensam i många år samt haft flera väninnor som gjort detsamma, medan männen i våra liv gått från den ena tjejen till den andra. Så jag grundar mitt uttalande på erfarenhet.

Din erfarenhet spelar ingen roll i DF:s värld (tro mig jag har försökt nå fram jag med). Han kommer avfärda dig med att ni minsann hade för höga krav o.s.v. o.s.v. 
  • Anonym (entanke)
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 16:10:47 följande:
    Jo men min erfarenhet är att även kvinnor som ser "medelmåttiga" ut eller t.o.m. av många ses som fula, ofta har lättare att få till det än gemene man. Många män tar den kvinna de kan få i ren desperation, även om hon är långt ifrån fotomodell. Så kvinnor har det ändå överlag lättare..
    "har lättare att få till det" " tar den kvinna de kan få i ren desperation"
    Tja om du kallar det lättare att få nöja sig med nåt bittert äcklo som sätter på vad som helst, då har vi det kanske lättare även vi fula och medelmåttiga. Men om vi kanske inte riktigt är nöjda med det så kanske vi inte har det så  himla lätt nej.
    Kanske ni skulle börja med att inte vara så jäkla snabba på att släppa till så fort ni får chansen kanske maktbalansen som ni whinar så förbannat om skulle ändras?

• Smecker
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 20:05:11 följande:

Din erfarenhet spelar ingen roll i DF:s värld (tro mig jag har försökt nå fram jag med). Han kommer avfärda dig med att ni minsann hade för höga krav o.s.v. o.s.v. 

Det KAN ju också bero på att hon/hen/de/ni inte tar den i tvåan. Det gäller ju att vara realistisk här.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!