• Anonym (Realist)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Att vara man idag är som att vara född till att bli ensam och övergiven. Det är ett fåtal män som har lätt att alltid få tag i en ny kvinna, men för de flesta av oss krävs att vi engagerar och anstränger oss övermänskligt mycket för att ens ha en chans att bli god vän med en kvinna. Dessutom krävs att man har ett rikare socialt nätverk än många, och att man själv bemödar sig för att hamna i sammanhang och sällskap där chanserna är bättre att hitta någon.

En kvinna behöver inte ens tänka på att engagera eller anstränga sig. Att vara född till kvinna är att vara född till att alltid vara uppmärksammad, påpassad och omsvärmad, vilket å andra sidan kan bli jobbigt och krävande det med.

Men kom för guds skull inte och säg att det skulle vara lika enkelt för män som för kvinnor, för så ser inte verkligheten ut, och det vet de flesta män som i perioder av sina liv lidit och våndats av sin ensamhet. Kvinnor säger till dessa män att de ska / bör lära sig trivas med sin ensamhet och med sig själva. För dem själva är det ju betydligt enklare eftersom de så sällan får vara ensamma att de (kvinnorna) verkligen uppskattar den lilla tid de får ha för sig själva (när de inte är påpassade av en massa killar/män) och njuter av att få vara ifred och bara vara.

Självklart kan man lära sig trivas i sin ensamhet och använda sin tid till att bygga upp en bra självkänsla, men det är direkt ohälsosamt (numer även vetenskapligt bevisat - att ofrivillig ensamhet är farligare än både rökning och alkohol) att behöva vara ensam varje dag, vecka ut och vecka in, månad ut och månad in, år ut och år in. Den som aldrig har behövt vara riktigt ensam förstår rent naturligt inte de ensammas lidande. För dem som har umgänge och vänner och ofta blir raggade på är det naturligt att sällan få vara ifred, och de kanske tillochmed avundas dem som får vara ensamma, och då är det ännu svårare att förstå.

Min slutsats av detta blir att kvinnor egentligen inte har ett skit att gnälla för. Ni blir ständigt uppvaktade av män som vill ge er presenter och pengar och som vill hjälpa er med olika saker, ni kan ta betalt för sex och tillochmed kunna leva på mäns sexbehov. Ni är så pass långt ifrån ensamhetens plågsamhet och lidande att ni faktiskt inte ser eller märker hur bra ni har det!

Det man inte förstår eller själv har varit med om, lider man inte av och kan inte sätta sig in i på riktigt, enkel psykologi.

• Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!
  • Smecker
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 13:10:53 följande:

Oj, såg att jag felciterade dig nu, ber om ursäkt för det. Samtidigt är det väl så att sänder man ut "sådana" signaler så uppfattar män det på ett visst sätt. Men jag kan dock hålla med dig om att många män är väldigt fixerade vid kvinnors yttre. Personligen tror jag att många män som i åratal sökt kärleken och en partner gett upp det och börjat fokusera mer på sex istället, för idag är det ju långt lättare för en man att få sex än att hitta en livspartner, eftersom ett kk-förhållande eller ONS gör att kvinnan inte behöver binda sig, något som är skrämmande för många kvinnor.

Desperata män borde sluta vara så utseendefixerade, alltså. Beggars can't be choosers.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (DF)
    Smecker skrev 2014-11-23 18:26:51 följande:
    Desperata män borde sluta vara så utseendefixerade, alltså. Beggars can't be choosers.
    Det handlar ju om efterfrågan och utval. Lätt att bli en "chooser" om efterfrågan riktas åt motsatta hållet (vilket den gör i 99 % av fallen).
  • Kriya

TS, har bara läst inlägget. Ditt alias "Realist" ger intryck av att du betraktar ditt inlägg som realistiskt, dvs att innehållet är jordnära och faktabaserat?

När jag läser ditt inlägg slås jag nästan baklänges av dina orealistiska, subjektiva kvinnofördomar och hur du själv gör dig till offer för dina egna fördomar. För egen del är jag noga med att umgås med män UTAN kvinnofördomar och jag erbjuder detsamma tillbaka. Människor med fördomar som tycker synd om sig själva pga sina egna destruktiva fantasier nobbas snabbt. Sådana personer är både destruktiva och tråkiga att vara med. Kanske grundar du din inställning om kvinnor på "snabbnobbare" som mig? Har du övervägt att ändra din kvinnosyn och sedan se om dina kontakter med kvinnor blir bättre? 

• Anonym (DF)

Men samtidigt finns det noll mening att vara tillsammans med en kvinna som är så pass ful eller dum att man inte attraheras av henne. Men inom denna kvot hamnar typ 1 % (vilket är mindre än överskottet på män under 70år)

• guchi
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 18:29:11 följande:
    Det handlar ju om efterfrågan och utval. Lätt att bli en "chooser" om efterfrågan riktas åt motsatta hållet (vilket den gör i 99 % av fallen).
    Tror det gäller både män som kvinnor att vissa anses mer attraktiva än andra av olika orsaker.
  • Anonym (Tillräckligt söt)
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 18:24:18 följande:
    Jag köper inte att de har problem på samma sätt. Jag är övertygad av att de har för höga krav eller siktar på upptagna killar. Sen om man vistas i miljöer där killar inte raggar ja då blir det problem om man är tjej och passiv.
    Där är problemet! Precis just där! Du köper inte för att du är för upptagen med att tycka synd om dig själv, för att det bara är du och dina gelikar som lider av ensamhet. Du har blivit så bild av ditt lidande att du inte kan se när jag presenterar fakta för dig. Dessa kvinnor är ensamma, det är helt vanliga kvinnor och allt de letar efter är vanliga män. Men du ser inte det för det kan inte var så att någon annan än du mår dåligt. Nu vet jag att du kommer läsa det här som fan läser bibeln och därför inte fatta det som jag skriver, för du vill inte. 
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 18:24:18 följande:
    Jag köper inte att de har problem på samma sätt. Jag är övertygad av att de har för höga krav eller siktar på upptagna killar. Sen om man vistas i miljöer där killar inte raggar ja då blir det problem om man är tjej och passiv.
    Där är problemet! Precis just där! Du köper inte för att du är för upptagen med att tycka synd om dig själv, för att det bara är du och dina gelikar som lider av ensamhet. Du har blivit så bild av ditt lidande att du inte kan se när jag presenterar fakta för dig. Dessa kvinnor är ensamma, det är helt vanliga kvinnor och allt de letar efter är vanliga män. Men du ser inte det för det kan inte var så att någon annan än du mår dåligt. Nu vet jag att du kommer läsa det här som fan läser bibeln och därför inte fatta det som jag skriver, för du vill inte. 
  • Anonym (DF)
    Kriya skrev 2014-11-23 18:31:17 följande:

TS, har bara läst inlägget. Ditt alias "Realist" ger intryck av att du betraktar ditt inlägg som realistiskt, dvs att innehållet är jordnära och faktabaserat?

När jag läser ditt inlägg slås jag nästan baklänges av dina orealistiska, subjektiva kvinnofördomar och hur du själv gör dig till offer för dina egna fördomar. För egen del är jag noga med att umgås med män UTAN kvinnofördomar och jag erbjuder detsamma tillbaka. Människor med fördomar som tycker synd om sig själva pga sina egna destruktiva fantasier nobbas snabbt. Sådana personer är både destruktiva och tråkiga att vara med. Kanske grundar du din inställning om kvinnor på "snabbnobbare" som mig? Har du övervägt att ändra din kvinnosyn och sedan se om dina kontakter med kvinnor blir bättre? 

Dumbom när man är med tjejer skämtar man ju och har roligt för att maximera chnaserna. Dom märker aldrig vilken kvinonsyn man har.

Jag vet inte varför det blev en dubbelpost dock.

• Johan75
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 18:32:19 följande:
    Tror du att dessa vanliga kvinnor skulle vilja vara tillsammans med Anonym (DF)?
    Behold, i come as a thief.
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!