• Anonym (Realist)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Att vara man idag är som att vara född till att bli ensam och övergiven. Det är ett fåtal män som har lätt att alltid få tag i en ny kvinna, men för de flesta av oss krävs att vi engagerar och anstränger oss övermänskligt mycket för att ens ha en chans att bli god vän med en kvinna. Dessutom krävs att man har ett rikare socialt nätverk än många, och att man själv bemödar sig för att hamna i sammanhang och sällskap där chanserna är bättre att hitta någon.

En kvinna behöver inte ens tänka på att engagera eller anstränga sig. Att vara född till kvinna är att vara född till att alltid vara uppmärksammad, påpassad och omsvärmad, vilket å andra sidan kan bli jobbigt och krävande det med.

Men kom för guds skull inte och säg att det skulle vara lika enkelt för män som för kvinnor, för så ser inte verkligheten ut, och det vet de flesta män som i perioder av sina liv lidit och våndats av sin ensamhet. Kvinnor säger till dessa män att de ska / bör lära sig trivas med sin ensamhet och med sig själva. För dem själva är det ju betydligt enklare eftersom de så sällan får vara ensamma att de (kvinnorna) verkligen uppskattar den lilla tid de får ha för sig själva (när de inte är påpassade av en massa killar/män) och njuter av att få vara ifred och bara vara.

Självklart kan man lära sig trivas i sin ensamhet och använda sin tid till att bygga upp en bra självkänsla, men det är direkt ohälsosamt (numer även vetenskapligt bevisat - att ofrivillig ensamhet är farligare än både rökning och alkohol) att behöva vara ensam varje dag, vecka ut och vecka in, månad ut och månad in, år ut och år in. Den som aldrig har behövt vara riktigt ensam förstår rent naturligt inte de ensammas lidande. För dem som har umgänge och vänner och ofta blir raggade på är det naturligt att sällan få vara ifred, och de kanske tillochmed avundas dem som får vara ensamma, och då är det ännu svårare att förstå.

Min slutsats av detta blir att kvinnor egentligen inte har ett skit att gnälla för. Ni blir ständigt uppvaktade av män som vill ge er presenter och pengar och som vill hjälpa er med olika saker, ni kan ta betalt för sex och tillochmed kunna leva på mäns sexbehov. Ni är så pass långt ifrån ensamhetens plågsamhet och lidande att ni faktiskt inte ser eller märker hur bra ni har det!

Det man inte förstår eller själv har varit med om, lider man inte av och kan inte sätta sig in i på riktigt, enkel psykologi.

• Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!
  • Kriya

Anonym (DF): Du skev "Dumbom när man är med tjejer skämtar man ju och har roligt för att maximera chnaserna. Dom märker aldrig vilken kvinonsyn man har."

Ok, kommer du inte längre än till ett skämt med kvinnorna du träffar så har du väl trist humor då.

• Anonym (Tillräckligt söt)
    Johan75 skrev 2014-11-23 18:34:40 följande:
    Tror du att dessa vanliga kvinnor skulle vilja vara tillsammans med Anonym (DF)?
    Eftersom jag bara har sett en sida av DF och denna sidan är väldigt bitter samt hatisk mot kvinnor, och jag skrev att de sökte helt vanliga normala killar så skulle jag i nuläget säga nej. Men om DF jobbade bort sin bitterhet samt sitt kvinnohat så ser jag ingen anledning till att de inte skulle vilja det. Nu har jag som sagt bara sett en sida av DF så det är möjligt att han har sidor som jag inte känner till men jag har för mig att han beskrev sig som en helt vanlig kille någonstans i tråden, så jag utgår från att han är det.
  • Anonym (DF)
    Kriya skrev 2014-11-23 18:35:45 följande:

Anonym (DF): Du skev "Dumbom när man är med tjejer skämtar man ju och har roligt för att maximera chnaserna. Dom märker aldrig vilken kvinonsyn man har."

Ok, kommer du inte längre än till ett skämt med kvinnorna du träffar så har du väl trist humor då.

De har för höga krav. Det räcker inte med bra utseende och ambitioner, man måste ha kommit en bit i hirarkin. Hyndorna investerar aldrig i något som är likvärdigt eller sämre än de själva.
  • Kriya
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 18:41:30 följande:
    De har för höga krav. Det räcker inte med bra utseende och ambitioner, man måste ha kommit en bit i hirarkin. Hyndorna investerar aldrig i något som är likvärdigt eller sämre än de själva.
    Märkligt att du å ena sidan tycker så illa om kvinnor att du åsätter alla kvinnor samma egenskaper - och å andra sidan inte förstår varför de inte gillar dig. Matematiken borde inte vara så svår ...
  • Johan75
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 18:39:48 följande:
    Eftersom jag bara har sett en sida av DF och denna sidan är väldigt bitter samt hatisk mot kvinnor, och jag skrev att de sökte helt vanliga normala killar så skulle jag i nuläget säga nej. Men om DF jobbade bort sin bitterhet samt sitt kvinnohat så ser jag ingen anledning till att de inte skulle vilja det. Nu har jag som sagt bara sett en sida av DF så det är möjligt att han har sidor som jag inte känner till men jag har för mig att han beskrev sig som en helt vanlig kille någonstans i tråden, så jag utgår från att han är det.
    Ja, jag misstänker att du har rätt och även därmed identifierat det största problemet för vissa av skribenterna i tråden. 
    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (DF)
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 18:39:48 följande:
    Folk som hatar kvinnor gör det för nöjes skull. Ska säga åt dem att dra på smilbanden. Om kvinnor blev mer normala tänkare kanske samhällets kvinnohat skulle minska.
  • Anonym (Jess)
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 18:41:30 följande:

När jag träffade min man för tio år sen jobbade han inom industrin, han hade ingen utbildning och hade hoppat av gymnasiet. Jag höll på att plugga klart min fil. kand. Sen fick jag ett bra jobb och han fortsatte i industrin. Han är inte snygg, jag är det. Men han är ett socialt geni, life of the party, avslappnad och rolig. Jag hade social fobi och är rätt introvert. Vem var högst i "status" och hur mäter man status i ett långt förhållande där yrke, inkomst och utseende hos parterna ändras över tid?
  • Anonym (Tillräckligt söt)
    Kriya skrev 2014-11-23 18:45:08 följande:
    Märkligt att du å ena sidan tycker så illa om kvinnor att du åsätter alla kvinnor samma egenskaper - och å andra sidan inte förstår varför de inte gillar dig. Matematiken borde inte vara så svår ...
    Strunta i det, är det bara jag som tycker det är konstigt att han överhuvudtaget vill ha en kvinna. Jag menar han verkar hata dem ganska bra så varför vill han ha en? Vad ska han med henne till? Och säger han sex så går han i mot sig själv eftersom han för inte så länge sedan gnällde över att kvinnor bara ville ha sex.Tungan ute
  • Anonym (DF)
    Kriya skrev 2014-11-23 18:45:08 följande:
    Det finns vissa grundläggande beteenden hos kvinnan som många föraktar. Därutöver har jag aldrig påstått att kvinnor inte gillar mig. För det gör dom, sen vad jag tycker tillbaka är en annan sak. Som jag knappast visar.
  • Anonym (DF)
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 18:48:12 följande:
    Strunta i det, är det bara jag som tycker det är konstigt att han överhuvudtaget vill ha en kvinna. Jag menar han verkar hata dem ganska bra så varför vill han ha en? Vad ska han med henne till? Och säger han sex så går han i mot sig själv eftersom han för inte så länge sedan gnällde över att kvinnor bara ville ha sex.Tungan ute
    Jag påståd att det var oceaner enklare att hitta någon att ha sex med som kvinna.
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!