• Anonym (Realist)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Att vara man idag är som att vara född till att bli ensam och övergiven. Det är ett fåtal män som har lätt att alltid få tag i en ny kvinna, men för de flesta av oss krävs att vi engagerar och anstränger oss övermänskligt mycket för att ens ha en chans att bli god vän med en kvinna. Dessutom krävs att man har ett rikare socialt nätverk än många, och att man själv bemödar sig för att hamna i sammanhang och sällskap där chanserna är bättre att hitta någon.

En kvinna behöver inte ens tänka på att engagera eller anstränga sig. Att vara född till kvinna är att vara född till att alltid vara uppmärksammad, påpassad och omsvärmad, vilket å andra sidan kan bli jobbigt och krävande det med.

Men kom för guds skull inte och säg att det skulle vara lika enkelt för män som för kvinnor, för så ser inte verkligheten ut, och det vet de flesta män som i perioder av sina liv lidit och våndats av sin ensamhet. Kvinnor säger till dessa män att de ska / bör lära sig trivas med sin ensamhet och med sig själva. För dem själva är det ju betydligt enklare eftersom de så sällan får vara ensamma att de (kvinnorna) verkligen uppskattar den lilla tid de får ha för sig själva (när de inte är påpassade av en massa killar/män) och njuter av att få vara ifred och bara vara.

Självklart kan man lära sig trivas i sin ensamhet och använda sin tid till att bygga upp en bra självkänsla, men det är direkt ohälsosamt (numer även vetenskapligt bevisat - att ofrivillig ensamhet är farligare än både rökning och alkohol) att behöva vara ensam varje dag, vecka ut och vecka in, månad ut och månad in, år ut och år in. Den som aldrig har behövt vara riktigt ensam förstår rent naturligt inte de ensammas lidande. För dem som har umgänge och vänner och ofta blir raggade på är det naturligt att sällan få vara ifred, och de kanske tillochmed avundas dem som får vara ensamma, och då är det ännu svårare att förstå.

Min slutsats av detta blir att kvinnor egentligen inte har ett skit att gnälla för. Ni blir ständigt uppvaktade av män som vill ge er presenter och pengar och som vill hjälpa er med olika saker, ni kan ta betalt för sex och tillochmed kunna leva på mäns sexbehov. Ni är så pass långt ifrån ensamhetens plågsamhet och lidande att ni faktiskt inte ser eller märker hur bra ni har det!

Det man inte förstår eller själv har varit med om, lider man inte av och kan inte sätta sig in i på riktigt, enkel psykologi.

• Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!
  • DickRex
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-24 18:07:37 följande:
    Haha.. Henrik Fexeus.. han som kan läsa andras tankar och nu toppar sin tidigare försäljningssucce med "Alla får ligga". Jag har läst den förstnämnda boken och även om han utgår från egna observationer och har en hel del poänger så är det tydligt att han vill locka fram de direkt ohederliga och billiga sidorna hos människor. "Lär dig läsa andras tankar så får du makt", "Det är enkelt att få sig ett knull bara man vet hur man ska göra/ vilka knappar man ska trycka på" osv.

Jag ställer mig väldigt skeptisk till såna charlataner som han, dessutom var han ju mobbad i skolan, vilket förklarar hans revanschbehov..
    Jag lägger inga aspekter på hans bakgrund eller avsikter, även om jag inte tror att han vill locka fram de direkt ohederliga och billiga sidorna hos människor. Tror att han berörde just detta i prolog eller epilog, att kunskaperna kan missbrukas, men att han inte kunde ansvara för det (lika lite som en vapentillverkare kan ansvara för vad ett vapen används till). ...men oavsett vilket så kunde jag konstatera att han har lyckats tydliggöra hur människor faktiskt fungerar i attraktionsfasen. Själv har jag ganska lätt att få kontakt med kvinnor (men får absolut inte vem jag vill), och jag kan bara säga att jag upplevde det som att han satte ord på mina erfarenheter, både av framgång och motgång.
  • Johan75
    Anonym (Kille) skrev 2014-11-24 18:22:43 följande:
    Vad menar du är orealistiska krav?
    Precis. Det är väl bara för killarna att sänka kraven också? Uppenbarligen finns det gott om 70+tjejer som lever ensamma. 
    Behold, i come as a thief.
  • DickRex
    Anonym (tycker) skrev 2014-11-24 18:14:06 följande:
    Belägg för det? Det föds ju fler pojkar än flickor och bland invandrarna är männen i majoritet.  Samkönade relationer torde helt klart vara vanligare bland kvinnor. Att det skulle finnas ensamma kvinnor som har svårt att hitta en partner är rent nonsens, alla kvinnor (som inte är lastgamla) har lätt att hitta partner sålänge de inte har helt orealistiska krav på honom. Det finns dock ensamma kvinnor som frivilligt valt ensamhet och trivs bra med det. 

OK, jag har ingen statistik på att det finns fler singelkvinnor i fertil ålder (eller vilken ålder vi nu snackar om) så vi kan säga att jag har fel, men det spelar ingen roll. Det finns ändå massor av kvinnor som inte hittar en bra kille trots rimliga krav (verkligen singel, ärlig, ansvarstagande, utan ölmage, icke sverigedemokrat, icke fotbollsmissbrukande soffliggande jättebebis). Att det skulle vara nonsens är jag tveksam till, men du kanske känner massor av tjejer och kan göra statistik själv? Min erfarenhet av alla tjejer som jag har pratat med är den motsatta. 
  • guchi

Jag ger min vän bekräftelse nästan varje gång för att han ska börja tro på sig själv igen, han uppskattar det men samtidigt vill jag inte vara en kvinna för honom på det sättet. Han får titta på mig, ge kommentarer/komplimanger, men att få honom att få det att gå ihop med frun är lite knepigare. Jag vet inte hur många gånger jag hade önskat att hon skulle ta mer initiativ eftersom han inte kan göra hela jobbet själv. Plan B är att bekanta mig närmare med henne också och ta det den vägen ?

• guchi

Ja.. hon kan ju då inte veta vad vi haft emellan annars skulle jag få en riktig bitch slap tror jag.

• asdqwe

Det är nog lika svårt för en man att hitta nån som vill ligga med honom som det är för en kvina att hitta någon hon vill ligga med.
    Fast vi män kan ju dra till en bordell och knulla hur mycket vi vill om man bara betalar lite för det. Det är helt ok tycker jag. Män tjänar ju mer än kvinnor så det är inte orättvist. Om kvinnors löner däremot ska bli lika höga som mäns blir det orättvist. Då får staten ha bordeller i offentlig regi där besöken är subventionerade. Ungefär som sjukhus där man endast betalar en patientavgift. Ett knull borde inte kosta mer än 200:-

• Anonym (Nils)
    DickRex skrev 2014-11-24 18:37:51 följande:
    OK, jag har ingen statistik på att det finns fler singelkvinnor i fertil ålder (eller vilken ålder vi nu snackar om) så vi kan säga att jag har fel, men det spelar ingen roll. Det finns ändå massor av kvinnor som inte hittar en bra kille trots rimliga krav (verkligen singel, ärlig, ansvarstagande, utan ölmage, icke sverigedemokrat, icke fotbollsmissbrukande soffliggande jättebebis). Att det skulle vara nonsens är jag tveksam till, men du kanske känner massor av tjejer och kan göra statistik själv? Min erfarenhet av alla tjejer som jag har pratat med är den motsatta. 
    Hahahah...vilka kan vara de rimliga kraven på en kvinna då?

Inte 50 kg:s övervikt,  inte ful, inte förvänta sig att man ska tycka det är roligt att kolla in melodifestivalen med henne, inte vara miljöpartist, inte tycka att Solsidan är stor dramatik, inte vegan och anti-kött-moralist, inte ägna sig åt sexuell utpressning, inte helt urusel i köket, inte feminist...

För mig är dessa krav - och några till -, alldeles rimliga.
  • Johan75
    Anonym (Nils) skrev 2014-11-24 23:51:50 följande:

Inte 50 kg:s övervikt,  inte ful, inte förvänta sig att man ska tycka det är roligt att kolla in melodifestivalen med henne, inte vara miljöpartist, inte tycka att Solsidan är stor dramatik, inte vegan och anti-kött-moralist, inte ägna sig åt sexuell utpressning, inte helt urusel i köket, inte feminist...

För dig ja, men för den tilltänkta partnern kanske du ställer alldeles för höga krav utifrån vem du är.
    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (Nils)
    Johan75 skrev 2014-11-24 23:54:08 följande:
    För dig ja, men för den tilltänkta partnern kanske du ställer alldeles för höga krav utifrån vem du är.
    Natürlich. Precis som kraven i inlägget jag kommenterade.
  • DickRex
    Anonym (Nils) skrev 2014-11-24 23:51:50 följande:

Lite fördomsfullt kanske, men jag tror att du och jag Nils är något på spåren ...och själv dissar jag också rökare benhårt. Nä, men naturligtvis finns det väl massor av bra singlar av alla de slag, men om det skulle vara "urplockat" (lite som i en butik i slutrean) så är det ju inte heller konstigt. 
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!