Inlägg från: Anonym (människor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (människor)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Jag tror att ett bra sätt att få kontakt med normala kvinnor och även med män är att jobba på sin människosyn. Det låter antagligen skitlöjligt och trist när man känner som TS, men jag tänker mig att vi alla, kvinnor och män, är människor. Människor är inte perfekta och osårbara, snarare är vi otillräckliga, stundtals ångestfyllda, avundsjuka, arga och giriga.

Men tänk i ett långt livsperspektiv. Inte tror du väl att alla kvinnor, över allt, i alla åldrar, bara behöver le och vifta med ögonfransarna, så har hon ett urval av män hon kan välja mellan? Alla de känslor som du känner kan kvinnor också känna och plågas av. Visst finns det idiotiska och ytliga kvinnor, men det gör det med män med.

Jag vill upprepa att vi alla är människor och att hitta någon att vara med kan kännas väldigt svårt, men jag tror TS måste tänka i stora perspektiv och också fundera på vad det är han vill ha. Sexuell bekräftelse? Ett förhållande? Eller kanske båda två?

• Anonym (människor)
    Anonym (Killen) skrev 2014-11-24 08:53:51 följande:

Det är ju så här. 

Tjejer:

Behöver inte ragga för killarna raggar på dem - Har det svårt att hitta den kille dem vill ha, får för många killar som jagar dem så det blir tröttsamt - Känner sig ensamma då dem inte hittat den rätta - Blir deprimerade trots fullt med killar omkring sig - Desperata.

Killar: 

Försöker ragga - Har det mycket svårt att få en tjej överhuvudtaget - Blir ensamma - Deprimerade - Desperata.

Det är synd om människorna som Strindberg sa (skrev). Och for the record, som det heter på engelska, alla tjejer har inte en skock med män/killar klängande runt sig. Även om man är i åldern 16-25 år.
  • Anonym (människor)
    Anonym (Forum) skrev 2014-11-23 22:17:03 följande:
    Beror på att två tredjedelar av alla över 70 år är kvinnor. Högre medellivslängd drar upp statistiken. Det ser annorlunda ut vid åldrar kring 20-30.
    Anonym (Statistik) skrev 2014-11-23 22:20:28 följande:
    Jo, det stod också att många yngre män lever i singelhushåll. Men å andra sidan, bara för att man är gammal så är det inte ett problem att många kvinnor lever ensamma? Eller?

Ja, att gamla tanter lever ensamma är ju skit samma. De är ju knappt människor.
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!