• Anonym (Realist)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Att vara man idag är som att vara född till att bli ensam och övergiven. Det är ett fåtal män som har lätt att alltid få tag i en ny kvinna, men för de flesta av oss krävs att vi engagerar och anstränger oss övermänskligt mycket för att ens ha en chans att bli god vän med en kvinna. Dessutom krävs att man har ett rikare socialt nätverk än många, och att man själv bemödar sig för att hamna i sammanhang och sällskap där chanserna är bättre att hitta någon.

En kvinna behöver inte ens tänka på att engagera eller anstränga sig. Att vara född till kvinna är att vara född till att alltid vara uppmärksammad, påpassad och omsvärmad, vilket å andra sidan kan bli jobbigt och krävande det med.

Men kom för guds skull inte och säg att det skulle vara lika enkelt för män som för kvinnor, för så ser inte verkligheten ut, och det vet de flesta män som i perioder av sina liv lidit och våndats av sin ensamhet. Kvinnor säger till dessa män att de ska / bör lära sig trivas med sin ensamhet och med sig själva. För dem själva är det ju betydligt enklare eftersom de så sällan får vara ensamma att de (kvinnorna) verkligen uppskattar den lilla tid de får ha för sig själva (när de inte är påpassade av en massa killar/män) och njuter av att få vara ifred och bara vara.

Självklart kan man lära sig trivas i sin ensamhet och använda sin tid till att bygga upp en bra självkänsla, men det är direkt ohälsosamt (numer även vetenskapligt bevisat - att ofrivillig ensamhet är farligare än både rökning och alkohol) att behöva vara ensam varje dag, vecka ut och vecka in, månad ut och månad in, år ut och år in. Den som aldrig har behövt vara riktigt ensam förstår rent naturligt inte de ensammas lidande. För dem som har umgänge och vänner och ofta blir raggade på är det naturligt att sällan få vara ifred, och de kanske tillochmed avundas dem som får vara ensamma, och då är det ännu svårare att förstå.

Min slutsats av detta blir att kvinnor egentligen inte har ett skit att gnälla för. Ni blir ständigt uppvaktade av män som vill ge er presenter och pengar och som vill hjälpa er med olika saker, ni kan ta betalt för sex och tillochmed kunna leva på mäns sexbehov. Ni är så pass långt ifrån ensamhetens plågsamhet och lidande att ni faktiskt inte ser eller märker hur bra ni har det!

Det man inte förstår eller själv har varit med om, lider man inte av och kan inte sätta sig in i på riktigt, enkel psykologi.

• Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!
  • Anonym (MM)
    hejnina skrev 2014-11-23 14:39:46 följande:

Jag bara undrar vars fan alla mina presenter och pengar är :(  det är ont om den saken här.. jag kanske är man dårå.

Nej, du är bara ful, precis som jag. Skrattande
  • Anonym (Tillräckligt söt)
    Anonym (Bitter) skrev 2014-11-23 12:58:51 följande:
    Jag är en skitsnygg kvinna som levde helt ensam i 5 år. Hur förklarar du det?

Inse att du har helt fel i din "teori"!
    Jag är också ensam. Jag är 19 år och har aldrig haft ett förhållande (eller sex). Jag har aldrig blivit uppmärksammad av det motsatta könet. Jag är inte snygg men inte heller ful, jag ser ut som folk gör mest. Jag är trevlig, snäll, omtänksam, är väldigt rättvis och väldigt ambitiös. Trotts detta är den enda komplimangen som jag någonsin har fått (och jag är fortfarande inte ens säker på att det var en komplimang) "du är tillräckligt söt". Tillräckligt söt för vad?!

Var är alla mina beundrare som skulle svärma för mig enligt Ts? Använde de Appel maps och gick vilse eller?

Nej, men skämt å sidor Ts jag tror att kvinnor har det lite lättare än män vad det gäller förhållanden men inte så mycket som du överdriver det till och får det att verka som. Dessutom är inte ens hälften av alla kvinnor en bråkdel av så uppvaktade som du får det att låta som.
  • Anonym (Realist)
    Anonym (Kille) skrev 2014-11-23 14:51:23 följande:
    Det vettiga jag har att tillföra är att det är fullständigt irrelevant och ointressant om ena könet har lättare för en sak och det andra för nåt annat. Det hjälper inte någon framåt. Det TS borde vara mer intresserad av är hur han löser sitt problem. Oavsett vad som är rätt svar på vilket kön som har lättast att träffa någon så hjälper det inte TS för fem öre.
    Det är knappast enbart mig själv jag åsyftar i trådstarten (har haft två längre förhållanden), vad jag ville säga var mest att många kvinnor inte vet hur bra de har det. Och att de tror att män klarar att leva som eviga singlar. En liten tankeställare till de som säger att "sex och kärlek inte är någon rättighet".

Har nog startats en hel del sådana här trådar, men är intressant att se bägge sidors syn på det hela. Vissa håller ju som du ser inte alls med om att det skulle vara på det viset.

Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 13:31:43 följande:
    Som sagt så varierar ju det där ofta från umgänge till umgänge, från arbetsplats till arbetsplats och från stad till stad. Men statistiken visar att skrämmande många män lever i singelhushåll i Sverige.
    Men hur kan det finnas mer manliga singlar än kvinnliga? Det finns mer män än kvinnor i Sverige de erkänner jag men det är en väldigt liten procenthalt fler, så det borde inte vara så stor skillnad. Så därför måste något av följande senarion råda:

A) Det är fler kvinnor än män som lever i samkönade förhållande i Sverige, även om andelen homosexuella och bisexuella är lika stor hos båda kön.

B) Några män har mer än ett förhållande d.v.s. en man är i hop med två kvinnor utan deras vetskap.

C) Fler  kvinnor lever i  pollyförhållanden. D.v.s. En man med två kvinnor är vanligare än en kvinna med två män. 
  • Anonym (Realist)
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 14:59:42 följande:
    Jag är också ensam. Jag är 19 år och har aldrig haft ett förhållande (eller sex). Jag har aldrig blivit uppmärksammad av det motsatta könet. Jag är inte snygg men inte heller ful, jag ser ut som folk gör mest. Jag är trevlig, snäll, omtänksam, är väldigt rättvis och väldigt ambitiös. Trotts detta är den enda komplimangen som jag någonsin har fått (och jag är fortfarande inte ens säker på att det var en komplimang) "du är tillräckligt söt". Tillräckligt söt för vad?!

Var är alla mina beundrare som skulle svärma för mig enligt Ts? Använde de Appel maps och gick vilse eller?

Nej, men skämt å sidor Ts jag tror att kvinnor har det lite lättare än män vad det gäller förhållanden men inte så mycket som du överdriver det till och får det att verka som. Dessutom är inte ens hälften av alla kvinnor en bråkdel av så uppvaktade som du får det att låta som.
    Nja.. jag undrar det jag. Själv ser jag dagligen exempel på motsatsen. En snygg kvinna kommer in i ett rum eller en miljö där en majoritet är män, och alla män blir som förbytta och nästan slåss (psykologiskt) om vem som kan vinna hennes gunst och försöker överträffa varandra i att vara trevlig och hygglig mot henne. Jag är snart 40 år och har sett det så mycket att jag med fog kan säga att det är såhär. Samma fenomen kan förvisso ses om det är en snygg man som kommer in i ett rum /en miljö där det är en majoritet kvinnor, men då beror det endast på att han för närvarande är det enda ögongodiset eller trevliga mannen för tillfället. Kommer det in ett antal fler snygga män blir den förste lätt överflödig.

Anonym (DF) skrev 2014-11-23 14:14:25 följande:

Jag vet inte till några kvinnor som varit singel så länge.

Jag vet MÅNGA, och den som förvårar mig mest är en tjej som är det snällaste och underbaraste som jag någonsin har träffat. Hon är helt fantastisk och har varit singel länge.
  • guchi
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 15:09:00 följande:
    Nja.. jag undrar det jag. Själv ser jag dagligen exempel på motsatsen. En snygg kvinna kommer in i ett rum eller en miljö där en majoritet är män, och alla män blir som förbytta och nästan slåss (psykologiskt) om vem som kan vinna hennes gunst och försöker överträffa varandra i att vara trevlig och hygglig mot henne. Jag är snart 40 år och har sett det så mycket att jag med fog kan säga att det är såhär. Samma fenomen kan förvisso ses om det är en snygg man som kommer in i ett rum /en miljö där det är en majoritet kvinnor, men då beror det endast på att han för närvarande är det enda ögongodiset eller trevliga mannen för tillfället. Kommer det in ett antal fler snygga män blir den förste lätt överflödig.

Riktigt så enkelt är det inte. Kvinnor konkurrerar med varandra och ut varandra precis som männen ibland. Den snygga tjejen är såklart alltid vinnaren och vi som inte ser ut som modeller får finna oss i att vi inte är den mest attraktiva och får komma på andra sätt att ens komma i närheten av samma uppmärksamhet eller uppvaktning. Men det beror också på vilken typ av män man tänker sig konkurrera bland, vad som är idealet varierar.

Min manlige vän har dock berättat om just det scenariot du tog upp i den grupp han går till regelbundet, där är samtliga män samlade kring en kvinna och dom spanar alla in henne och slänger in repliker om det ena som det andra och han finner stämningen besvärlig då han inte tycker att det är rätt mot henne att dom blänger. Det kan vara jobbigt att vara kvinna med och få alla dom där blickarna, för att vinkla det hela lite till.
  • Anonym (DF)
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 15:19:05 följande:
    Jag vet MÅNGA, och den som förvårar mig mest är en tjej som är det snällaste och underbaraste som jag någonsin har träffat. Hon är helt fantastisk och har varit singel länge.
    Hur länge är länge för en kvinna? Tre månader?
  • guchi
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 15:40:35 följande:
    Hur länge är länge för en kvinna? Tre månader?
    Jag har inte haft något fast förhållande på ca tio år, men jag är heller inte desperat. Lösa och tillfälliga förhållanden har funnits. Hittar jag ingen "vettig" kan det lika bra vara för min del, jag lider inte av att spendera min tid hur det passar efter egna behov och intressen. Dock ser jag ännu ung ut och känner kanske därför ingen press att hitta honom.
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 15:09:00 följande:
    Precis! EN SNYGG KVINNA! 
    Men alla kvinnor är inte snygga. De flesta är normala/medelmåttiga eller fula. Alltså gäller din beskrivning alla snygga kvinnor som utgör max (och då menar jag absolut max förmodligen utgör de en mindre del) en tredjedel av alla kvinnor. Vi andra har inte lika lätt. Alltså borde du ist skriva ni snygga kvinnor vet inte hur lätt ni har det"
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!