• Anonym (Realist)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Att vara man idag är som att vara född till att bli ensam och övergiven. Det är ett fåtal män som har lätt att alltid få tag i en ny kvinna, men för de flesta av oss krävs att vi engagerar och anstränger oss övermänskligt mycket för att ens ha en chans att bli god vän med en kvinna. Dessutom krävs att man har ett rikare socialt nätverk än många, och att man själv bemödar sig för att hamna i sammanhang och sällskap där chanserna är bättre att hitta någon.

En kvinna behöver inte ens tänka på att engagera eller anstränga sig. Att vara född till kvinna är att vara född till att alltid vara uppmärksammad, påpassad och omsvärmad, vilket å andra sidan kan bli jobbigt och krävande det med.

Men kom för guds skull inte och säg att det skulle vara lika enkelt för män som för kvinnor, för så ser inte verkligheten ut, och det vet de flesta män som i perioder av sina liv lidit och våndats av sin ensamhet. Kvinnor säger till dessa män att de ska / bör lära sig trivas med sin ensamhet och med sig själva. För dem själva är det ju betydligt enklare eftersom de så sällan får vara ensamma att de (kvinnorna) verkligen uppskattar den lilla tid de får ha för sig själva (när de inte är påpassade av en massa killar/män) och njuter av att få vara ifred och bara vara.

Självklart kan man lära sig trivas i sin ensamhet och använda sin tid till att bygga upp en bra självkänsla, men det är direkt ohälsosamt (numer även vetenskapligt bevisat - att ofrivillig ensamhet är farligare än både rökning och alkohol) att behöva vara ensam varje dag, vecka ut och vecka in, månad ut och månad in, år ut och år in. Den som aldrig har behövt vara riktigt ensam förstår rent naturligt inte de ensammas lidande. För dem som har umgänge och vänner och ofta blir raggade på är det naturligt att sällan få vara ifred, och de kanske tillochmed avundas dem som får vara ensamma, och då är det ännu svårare att förstå.

Min slutsats av detta blir att kvinnor egentligen inte har ett skit att gnälla för. Ni blir ständigt uppvaktade av män som vill ge er presenter och pengar och som vill hjälpa er med olika saker, ni kan ta betalt för sex och tillochmed kunna leva på mäns sexbehov. Ni är så pass långt ifrån ensamhetens plågsamhet och lidande att ni faktiskt inte ser eller märker hur bra ni har det!

Det man inte förstår eller själv har varit med om, lider man inte av och kan inte sätta sig in i på riktigt, enkel psykologi.

• Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!
  • Anonym (MM)

Ok...vi tala om endast snygga kvinnor nu? Alla andra kvinnor då som är vardagliga och sk fula (enligt vems tycke?)  Vi har även partners trots att vi slippermängder av beundrare då vi visar oss ute. Jag har aldrig saknat eller varit bitter över att ingen visslar efter mig på gatan...det är bar sköt at slippa. Inte har jag heller haft svårt att hitta intresserade män, som är intresserade av mer än sex. Så att det bara hänger på det yttre har jag svårt att tro.. Inte heller känner jag män förutom udda kufer som har svårt att hitta kvinna åt sig. Bittra män däremot med negativ attityd sorterar man bort direkt.

• Anonym (BZ)
    Ann Cistrus skrev 2014-11-23 13:33:21 följande:

Ja, jag är iofs öppen för att mitt långa singelskap hade flera olika faktorer. Den största bromsklossen var jag själv och min benägenhet att rata män som låste sig vid det yttre, som inte var uppenbart och genuint intresserade av mitt inre. 

Nåväl, nu har vi väl ändå enats om att din åsikt inte kan appliceras på ALLA snygga kvinnor? 

Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 13:38:17 följande:

Nej. Men jag beskrev hur det ser ut i stora drag och att det är en ganska allmän uppfattning att det är på det här viset. Men det är klart man bör ta hänsyn till undantagen. Jo jag har också hört en del kvinnor säga att de känner sig ensamma trots uppmärksamhet från män. Samtidigt så bör man nog både som man och kvinna signalera om man är ute efter att prata på ett djupare plan än om man bara vill bli sedd för hur fysiskt attraktiv man är.. det där kan ofta vara en svår balansgång och människor tenderar att uppfatta saker olika.

Men det gör väl skillnad om man får massor av uppmärksamhet och erbjudanden men man tackar nej respektive man får nobben av alla?

Man är singel oavsett , men det spelar roll när det gäller ens mående , självsäkerhet mm tror jag.

Jag har samma erfarenheter som du Ann Cistrus , det är inte svårt att hitta män som är intresserade om man är en snygg kvinna , men att hitta ömsesidig kärlek är svårt för alla.

Alla är inte intresserade av ons , kk och liknande.

Men det är lättare att hitta någon om man har bra självförtroende och vet att man ses som en attraktiv och åtrovärd människa.

Så jag tycker ni båda har rätt , det beror rätt mycket på vad man är ute efter om det är lätt eller svårt att hitta någon.
  • Anonym (DF)
    Anonym (MM) skrev 2014-11-23 14:06:31 följande:

Ok...vi tala om endast snygga kvinnor nu? Alla andra kvinnor då som är vardagliga och sk fula (enligt vems tycke?)  Vi har även partners trots att vi slippermängder av beundrare då vi visar oss ute. Jag har aldrig saknat eller varit bitter över att ingen visslar efter mig på gatan...det är bar sköt at slippa. Inte har jag heller haft svårt att hitta intresserade män, som är intresserade av mer än sex. Så att det bara hänger på det yttre har jag svårt att tro.. Inte heller känner jag män förutom udda kufer som har svårt att hitta kvinna åt sig. Bittra män däremot med negativ attityd sorterar man bort direkt.

Jag känner säkert 20 st som varit singel i över 2 år.
  • Anonym (DF)

Jag vet inte till några kvinnor som varit singel så länge.

• Anonym (MM)
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 14:09:06 följande:
    Jag känner säkert 20 st som varit singel i över 2 år.
    Jag vet flera kvinnor som levt ensam i flera år.

Och två år är en väldigt kort tid.  Man kanske behöver den tiden för att återhämta sig från förra relationen? Man kanske trivs med att vara ensam? Varför måste man ha en partner överhuvudtaget? Kan du förstå att vissa vill vara ensamma och mår bra av det?

Dvs man kan leva ensam utan att man behöver ha något "fel" överhuvudtaget....det är ett val man gör.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 13:49:47 följande:

Vad har det här med diskussionen att göra??

Vilken diskussion? Eller snarare, vilken ny diskussion? Finns inget som sägs här som inte sagts 100 ggr tidigare i andra liknande trådar.
  • Anonym (DF)
    Anonym (Kille) skrev 2014-11-23 14:24:11 följande:
    Vilken diskussion? Eller snarare, vilken ny diskussion? Finns inget som sägs här som inte sagts 100 ggr tidigare i andra liknande trådar.
    Lämna tråden om du inte har något vettigt att tillföra.
  • hejnina

Jag bara undrar vars fan alla mina presenter och pengar är :(  det är ont om den saken här.. jag kanske är man dårå.

• Anonym (Kille)
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 14:29:28 följande:

Lämna tråden om du inte har något vettigt att tillföra.

Det vettiga jag har att tillföra är att det är fullständigt irrelevant och ointressant om ena könet har lättare för en sak och det andra för nåt annat. Det hjälper inte någon framåt. Det TS borde vara mer intresserad av är hur han löser sitt problem. Oavsett vad som är rätt svar på vilket kön som har lättast att träffa någon så hjälper det inte TS för fem öre.
  • Anonym (Själv sedan 8 år)

Jag har levt utan partner i åtta lugna och sköna år.
    Är glad att jag slipper en jättebebis. 
    Uppvaktad? Nej, aldrig.
    Flörtad med? Nja, om en 15 år äldre gubbe på bussen räknas. Inte intresserad av män i min egen ålder; de är gamla och rynkiga, tråkiga.
    Det jag behöver, men egentligen inte vill ha, är en 20 år yngre man som tar minst hälften av marktjänsten. Och som bjuder på överraskning då och då. Behöver inte vara något märkvärdigt - bara frukost på sängen eller blommor.
    Sådana män finns inte. Åtminstone inte i min värld.

Och som sagt: det är skönt att slippa bygga upp sitt liv med hänsyn till en man som man ändå inte har någon som helst nytta av. En man som är en belastning.

Skönt att leva själv! 

Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!