Inlägg från: Anonym (Kille) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kille)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Män har vissa problem, kvinnor har andra problem. Frågan är hur man hanterar dessa.

Man hanterar dem inte genom att starta 35 trådar med samma tema.

• Anonym (Kille)
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 13:49:47 följande:

Vad har det här med diskussionen att göra??

Vilken diskussion? Eller snarare, vilken ny diskussion? Finns inget som sägs här som inte sagts 100 ggr tidigare i andra liknande trådar.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 14:29:28 följande:

Lämna tråden om du inte har något vettigt att tillföra.

Det vettiga jag har att tillföra är att det är fullständigt irrelevant och ointressant om ena könet har lättare för en sak och det andra för nåt annat. Det hjälper inte någon framåt. Det TS borde vara mer intresserad av är hur han löser sitt problem. Oavsett vad som är rätt svar på vilket kön som har lättast att träffa någon så hjälper det inte TS för fem öre.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 15:03:21 följande:
    Det är knappast enbart mig själv jag åsyftar i trådstarten (har haft två längre förhållanden), vad jag ville säga var mest att många kvinnor inte vet hur bra de har det. Och att de tror att män klarar att leva som eviga singlar. En liten tankeställare till de som säger att "sex och kärlek inte är någon rättighet".

Har nog startats en hel del sådana här trådar, men är intressant att se bägge sidors syn på det hela. Vissa håller ju som du ser inte alls med om att det skulle vara på det viset.
    Vad spelar det för roll om det är på det viset eller inte? Och menar du att sex och kärlek är en rättighet? Vad innebär den rättigheten i så fall förutom att det inte är förbjudet att ha sex eller vara kär?

Du har haft två längre förhållanden, jag har aldrig haft ett enda så jag vet mer än väl vad det innebär att vara ensam. Men det enda intressanta för mig är hur jag ska ta mig ur ensamheten, inte hur lätt eller svårt kvinnor har. Det hjälper inte mig framåt,
  • Anonym (Kille)
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 19:07:03 följande:
    Har du inte ens haft ett förhållande? Hur gammal är du och står du ut med dig själv?
    Jag är en bra bit över 30. Hur gammal är du själv?
    Din andra fråga förstår jag inte, varför skulle jag inte stå ut med mig själv? Jag har en hel del bra saker i mitt liv. Det som saknas är kärlek. Och sex. Men varför skulle jag inte stå ut med mig själv?
  • Anonym (Kille)

Tonicen till min GT får gärna vara bitter.

• Anonym (Kille)
    DickRex skrev 2014-11-24 17:27:30 följande:

Här hittade jag några av de dummaste kommentarer jag har sett någonsin! Det finns fler kvinnor än män i Sverige, och om man tar bort alla heterosexuella par så återstår alltså fler kvinnor än män utan partner av motsatt kön. Om kvinnor skulle ha det lättare än män att hitta någon så bygger den ekvationen på att fler kvinnor skulle leva i samkönade relationer. Jag tror inte att det är så, men oavsett det så finns det lik förbannat jättemånga ensamma kvinnor som har svårt att hitta en partner. Hör med medelålders kvinnor på vilken kvinnodominerad arbetsplats som helst. ...men vad spelar det för roll hur kvinnor eller män har det? De som är ofrivilliga singlar kan inte skylla på någon annan (vare sig grupp eller individ) utan det är en fråga som endast de själva kan ta tag i. ...och att tycka synd om sig själv hjälper inte någon singel på traven.

Har redan försökt förklara exakt detta. För döva öron...
  • Anonym (Kille)
    DickRex skrev 2014-11-24 18:00:25 följande:

...och så vet jag att många skulle ha mycket att vinna på att läsa och förstå vad Henrik Fexeus skriver i sin bok "Alla får ligga". Den handlar inte om att få fett på sylen, utan om att ödmjukt och självsäkert visa upp dig själv som du är, och inte som du vill vara, och att lyssna på och intressera dig för den människa du är intresserad av istället för att berätta om dig själv.

Den boken hjälpte mig inte det minsta.. Den är överskattad om du frågar mig
  • Anonym (Kille)
    Anonym (tycker) skrev 2014-11-24 18:14:06 följande:

Belägg för det? Det föds ju fler pojkar än flickor och bland invandrarna är männen i majoritet.  Samkönade relationer torde helt klart vara vanligare bland kvinnor. Att det skulle finnas ensamma kvinnor som har svårt att hitta en partner är rent nonsens, alla kvinnor (som inte är lastgamla) har lätt att hitta partner sålänge de inte har helt orealistiska krav på honom. Det finns dock ensamma kvinnor som frivilligt valt ensamhet och trivs bra med det.  

Vad menar du är orealistiska krav?
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!