Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!
Män har vissa problem, kvinnor har andra problem. Frågan är hur man hanterar dessa.
Man hanterar dem inte genom att starta 35 trådar med samma tema.
Män har vissa problem, kvinnor har andra problem. Frågan är hur man hanterar dessa.
Man hanterar dem inte genom att starta 35 trådar med samma tema.
Vad har det här med diskussionen att göra??
Lämna tråden om du inte har något vettigt att tillföra.
Tonicen till min GT får gärna vara bitter.
Här hittade jag några av de dummaste kommentarer jag har sett någonsin! Det finns fler kvinnor än män i Sverige, och om man tar bort alla heterosexuella par så återstår alltså fler kvinnor än män utan partner av motsatt kön. Om kvinnor skulle ha det lättare än män att hitta någon så bygger den ekvationen på att fler kvinnor skulle leva i samkönade relationer. Jag tror inte att det är så, men oavsett det så finns det lik förbannat jättemånga ensamma kvinnor som har svårt att hitta en partner. Hör med medelålders kvinnor på vilken kvinnodominerad arbetsplats som helst. ...men vad spelar det för roll hur kvinnor eller män har det? De som är ofrivilliga singlar kan inte skylla på någon annan (vare sig grupp eller individ) utan det är en fråga som endast de själva kan ta tag i. ...och att tycka synd om sig själv hjälper inte någon singel på traven.
...och så vet jag att många skulle ha mycket att vinna på att läsa och förstå vad Henrik Fexeus skriver i sin bok "Alla får ligga". Den handlar inte om att få fett på sylen, utan om att ödmjukt och självsäkert visa upp dig själv som du är, och inte som du vill vara, och att lyssna på och intressera dig för den människa du är intresserad av istället för att berätta om dig själv.
Belägg för det? Det föds ju fler pojkar än flickor och bland invandrarna är männen i majoritet. Samkönade relationer torde helt klart vara vanligare bland kvinnor. Att det skulle finnas ensamma kvinnor som har svårt att hitta en partner är rent nonsens, alla kvinnor (som inte är lastgamla) har lätt att hitta partner sålänge de inte har helt orealistiska krav på honom. Det finns dock ensamma kvinnor som frivilligt valt ensamhet och trivs bra med det.