Inlägg från: Anonym (BZ) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BZ)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Ann Cistrus skrev 2014-11-23 13:33:21 följande:

Ja, jag är iofs öppen för att mitt långa singelskap hade flera olika faktorer. Den största bromsklossen var jag själv och min benägenhet att rata män som låste sig vid det yttre, som inte var uppenbart och genuint intresserade av mitt inre. 

Nåväl, nu har vi väl ändå enats om att din åsikt inte kan appliceras på ALLA snygga kvinnor? 

Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 13:38:17 följande:

Nej. Men jag beskrev hur det ser ut i stora drag och att det är en ganska allmän uppfattning att det är på det här viset. Men det är klart man bör ta hänsyn till undantagen. Jo jag har också hört en del kvinnor säga att de känner sig ensamma trots uppmärksamhet från män. Samtidigt så bör man nog både som man och kvinna signalera om man är ute efter att prata på ett djupare plan än om man bara vill bli sedd för hur fysiskt attraktiv man är.. det där kan ofta vara en svår balansgång och människor tenderar att uppfatta saker olika.

Men det gör väl skillnad om man får massor av uppmärksamhet och erbjudanden men man tackar nej respektive man får nobben av alla?

Man är singel oavsett , men det spelar roll när det gäller ens mående , självsäkerhet mm tror jag.

Jag har samma erfarenheter som du Ann Cistrus , det är inte svårt att hitta män som är intresserade om man är en snygg kvinna , men att hitta ömsesidig kärlek är svårt för alla.

Alla är inte intresserade av ons , kk och liknande.

Men det är lättare att hitta någon om man har bra självförtroende och vet att man ses som en attraktiv och åtrovärd människa.

Så jag tycker ni båda har rätt , det beror rätt mycket på vad man är ute efter om det är lätt eller svårt att hitta någon.
  • Anonym (BZ)
    Smecker skrev 2014-11-23 22:23:25 följande:

Jag tycker gott att dessa ofrivilliga singel-män (autocorrect ville byta till single-minded) bör sänka sina krav lite och ta sitt samhällsansvar. Finns tydligen ett överflöd på 70-åriga kvinnor som lever ensamma.

Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!