Inlägg från: Anonym (DF) |Visa alla inlägg
  • Anonym (DF)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Ja kvinnor har det betydligt enklare punkt slut.

• Anonym (DF)
    Anonym (Bitter) skrev 2014-11-23 13:13:29 följande:
    Bor i Sthlms innerstad!
    Du har väl nått fel i huvudet kanske. Det du säger låter helt orimligt.
  • Anonym (DF)
    sextiotalist skrev 2014-11-23 13:19:07 följande:

Konstigt att män i min bekantskapskrets har fått napp. Det är en salig blandning av långa, korta, smala, tjocka, de som tjänar multum men även de som är arbetslösa och även de som är sjukskrivna. 
    Eftersom jag arbetar inom en manlig värld, så möter jag män av olika slag och få av dom är singlar. 

Men vad jag förstått så är män generellt mindre nöjda med singellivet än vad kvinnor är och då kanske de blir mer desperata men kvinnor ta det lugnt och trivs med sitt singelliv

Har läst forskning som visar att det är betydligt mindre sannolihet för en arbetslös / sjukskriven man att vara i ett förhållande än en motsvarande kvinna.
  • Anonym (DF)

Om man är chef på ett stort mediebolag och har många hyndor efter sig. Ja då kan det säkert vara bättre att vara man. 

• Anonym (DF)
    Kjell2 skrev 2014-11-23 13:33:19 följande:
    Antalet vuxna kvinnor i Sverige är fler än antalet vuxna män så det är vanligare med ensamstående kvinnor.
    Det för att män har kortare medellivslängd. Däremot föds det fler pojkar än flickor.
  • Anonym (DF)

+ att invandringen till stor del består av män, detta har utjämnat skillnaderna från 60-talet.

• Anonym (DF)

"Bland de över 85 år är mer än två tredjedelar kvinnor. 2060 kommer det att vara fler män än kvinnor i alla åldrar upp till 70-års åldern."

• Anonym (DF)
    Anonym (Kille) skrev 2014-11-23 13:48:44 följande:

Män har vissa problem, kvinnor har andra problem. Frågan är hur man hanterar dessa.

Man hanterar dem inte genom att starta 35 trådar med samma tema.

Vad har det här med diskussionen att göra??
  • Anonym (DF)
    Anonym (MM) skrev 2014-11-23 14:06:31 följande:

Ok...vi tala om endast snygga kvinnor nu? Alla andra kvinnor då som är vardagliga och sk fula (enligt vems tycke?)  Vi har även partners trots att vi slippermängder av beundrare då vi visar oss ute. Jag har aldrig saknat eller varit bitter över att ingen visslar efter mig på gatan...det är bar sköt at slippa. Inte har jag heller haft svårt att hitta intresserade män, som är intresserade av mer än sex. Så att det bara hänger på det yttre har jag svårt att tro.. Inte heller känner jag män förutom udda kufer som har svårt att hitta kvinna åt sig. Bittra män däremot med negativ attityd sorterar man bort direkt.

Jag känner säkert 20 st som varit singel i över 2 år.
  • Anonym (DF)

Jag vet inte till några kvinnor som varit singel så länge.

Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!