Inlägg från: Anonym (DF) |Visa alla inlägg
  • Anonym (DF)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 17:51:39 följande:
    Källa på det? Jag har nämligen aldrig träffat på en kvinna som har legat med en upptagen man med flit. Visst att någon har legat med en man som senare visade sig ha en partner. Men fortfarande är det inte männen som tar "mer än sin andel" du borde vara arg på i så fall? 
    Finns väl otala undersökningar som stöjder detta. Att folk attraheras av upptagna. Tänker inte länka.
  • Anonym (DF)
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 17:54:32 följande:
    Okej, o du vise varför är jag ensam då? Jag väger ca 50 kg och är 164 cm. gick ut Natur med C i genomsnittsbetyg och är fullt frisk så vitt jag vet (jag kanske har en cancertumör någonstans just nu men som jag inte vet om). Så varför är jag ensam?
    Jag vet inte vad det är för fel på dig. Jag påstår endast att tjejer inte behöver ansträga sig lika mycket. C i snittbetyg? Det var ju kasst.
  • Anonym (DF)
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 17:56:22 följande:
    Men vart är alla som skulle ragga på mig? Har de gått vilse? Jag ligger ju inom det spannet.
    Gör en användare på kamrat.se eller bodycontact så har du ett givande urval inom några minuter. Sen kanske du blir våldtagen av någon också men det är ditt problem.
  • Anonym (DF)
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 18:00:58 följande:
    Det som stör mig speciellt är att många män på över 50 försöker med dessa unga tjejer. Om båda är med på det är det väl inga problem, men det är själva grejen i sig. Att äldre män som känner att de håller på att förlora sin attraktionskraft vänder sig till betydligt yngre för att få bekräftelse.
    Det är den åldern kvinnan är intressant. Klart som fan att de raggar på 15-25 åringar.
  • Anonym (DF)
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 18:02:46 följande:
    Men du sa ju att tjejer inte är ensamma om de inte är asfeta, korkade eller sjuka. Så varför är jag ensam? Annars faller ju liksom din teori. 

Jag sa aldrig att C var bra, men det är medel så jag använde det för att bevisa att jag inte är dummare än någon annan. Jag är medel intelligent. 
    Du är också särskrivare. Du kan ju bara tillämpa din teori ur ett vidare perspektiv. Inte på bara varför just du inte blir raggad på när alla andra (99,9 %) knappt behöver anstränga sig för att hitta en kille.
  • Anonym (DF)
    lilith88 skrev 2014-11-23 18:03:39 följande:
    Inte alla tjejer i den åldern och inte "konstant". Och även äldre kvinnor som ser bra ut (30-40-åringar och ännu äldre) får ofta inviter. Men blir knappast "överösta" som du påstår.

Däremot ligger ju problemet hos männen i så fall, som "fjäskar". Inte hos kvinnorna som det fjäskas för.
    Problemet är väl också att de flesta kvinnors ego inte tillåter dem själva att ragga. Kvinnan är den mest passiva varelsen på planeten.
  • Anonym (DF)
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 18:07:02 följande:
    Men de vill bara ha sex, vilket jag visserligen sa att jag ville ha så du löste mitt sexproblem. Men jag är fortfarande ensam. Och de kunde ju inte tjejer vara sa du/ni.
    Jag snackar om båda delar. Och sex är extremt enkelt att få som tjej.
  • Anonym (DF)
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 18:11:10 följande:
    Jag är dyslektiker tror du det är varför jag är ensam? Jag tillämpar inte min teori med bara mig. Men jag känner X antal kvinnor som befinner sig i exakt samma sits som jag gör. Så jag tillämpar min teori på alla kvinnor som inte befinner sig i den situationen  som du har fått för dig att alla kvinnor befinner sig i Och det är ganska många.
    De är för kräsna. De letar efter en perfekt rik man de aldrig kommer finna eftersom han redan har 20 andra tjejer efter sig. Sen slutar det med att de endast har sex med honom.
  • Anonym (DF)

Du får kanske leta bland vanliga killar.

• Anonym (DF)
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 18:21:12 följande:
    Öh nej, eftersom jag känner en stor del av dessa kvinnor så vet jag att de inte gör det. De letar efter en normal trevlig människa men de blir ändå alltid ensamma.
    Jag köper inte att de har problem på samma sätt. Jag är övertygad av att de har för höga krav eller siktar på upptagna killar. Sen om man vistas i miljöer där killar inte raggar ja då blir det problem om man är tjej och passiv.
  • Anonym (DF)
    Smecker skrev 2014-11-23 18:26:51 följande:
    Desperata män borde sluta vara så utseendefixerade, alltså. Beggars can't be choosers.
    Det handlar ju om efterfrågan och utval. Lätt att bli en "chooser" om efterfrågan riktas åt motsatta hållet (vilket den gör i 99 % av fallen).
  • Anonym (DF)

Men samtidigt finns det noll mening att vara tillsammans med en kvinna som är så pass ful eller dum att man inte attraheras av henne. Men inom denna kvot hamnar typ 1 % (vilket är mindre än överskottet på män under 70år)

• Anonym (DF)
    Kriya skrev 2014-11-23 18:31:17 följande:

TS, har bara läst inlägget. Ditt alias "Realist" ger intryck av att du betraktar ditt inlägg som realistiskt, dvs att innehållet är jordnära och faktabaserat?

När jag läser ditt inlägg slås jag nästan baklänges av dina orealistiska, subjektiva kvinnofördomar och hur du själv gör dig till offer för dina egna fördomar. För egen del är jag noga med att umgås med män UTAN kvinnofördomar och jag erbjuder detsamma tillbaka. Människor med fördomar som tycker synd om sig själva pga sina egna destruktiva fantasier nobbas snabbt. Sådana personer är både destruktiva och tråkiga att vara med. Kanske grundar du din inställning om kvinnor på "snabbnobbare" som mig? Har du övervägt att ändra din kvinnosyn och sedan se om dina kontakter med kvinnor blir bättre? 

Dumbom när man är med tjejer skämtar man ju och har roligt för att maximera chnaserna. Dom märker aldrig vilken kvinonsyn man har.
  • Anonym (DF)
    Kriya skrev 2014-11-23 18:35:45 följande:

Anonym (DF): Du skev "Dumbom när man är med tjejer skämtar man ju och har roligt för att maximera chnaserna. Dom märker aldrig vilken kvinonsyn man har."

Ok, kommer du inte längre än till ett skämt med kvinnorna du träffar så har du väl trist humor då.

De har för höga krav. Det räcker inte med bra utseende och ambitioner, man måste ha kommit en bit i hirarkin. Hyndorna investerar aldrig i något som är likvärdigt eller sämre än de själva.
  • Anonym (DF)
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 18:39:48 följande:
    Eftersom jag bara har sett en sida av DF och denna sidan är väldigt bitter samt hatisk mot kvinnor, och jag skrev att de sökte helt vanliga normala killar så skulle jag i nuläget säga nej. Men om DF jobbade bort sin bitterhet samt sitt kvinnohat så ser jag ingen anledning till att de inte skulle vilja det. Nu har jag som sagt bara sett en sida av DF så det är möjligt att han har sidor som jag inte känner till men jag har för mig att han beskrev sig som en helt vanlig kille någonstans i tråden, så jag utgår från att han är det.
    Folk som hatar kvinnor gör det för nöjes skull. Ska säga åt dem att dra på smilbanden. Om kvinnor blev mer normala tänkare kanske samhällets kvinnohat skulle minska.
  • Anonym (DF)
    Kriya skrev 2014-11-23 18:45:08 följande:
    Märkligt att du å ena sidan tycker så illa om kvinnor att du åsätter alla kvinnor samma egenskaper - och å andra sidan inte förstår varför de inte gillar dig. Matematiken borde inte vara så svår ...
    Det finns vissa grundläggande beteenden hos kvinnan som många föraktar. Därutöver har jag aldrig påstått att kvinnor inte gillar mig. För det gör dom, sen vad jag tycker tillbaka är en annan sak. Som jag knappast visar.
  • Anonym (DF)
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 18:48:12 följande:
    Strunta i det, är det bara jag som tycker det är konstigt att han överhuvudtaget vill ha en kvinna. Jag menar han verkar hata dem ganska bra så varför vill han ha en? Vad ska han med henne till? Och säger han sex så går han i mot sig själv eftersom han för inte så länge sedan gnällde över att kvinnor bara ville ha sex.Tungan ute
    Jag påståd att det var oceaner enklare att hitta någon att ha sex med som kvinna.
  • Anonym (DF)
    Anonym (Kille) skrev 2014-11-23 19:02:43 följande:
    Vad spelar det för roll om det är på det viset eller inte? Och menar du att sex och kärlek är en rättighet? Vad innebär den rättigheten i så fall förutom att det inte är förbjudet att ha sex eller vara kär?

Du har haft två längre förhållanden, jag har aldrig haft ett enda så jag vet mer än väl vad det innebär att vara ensam. Men det enda intressanta för mig är hur jag ska ta mig ur ensamheten, inte hur lätt eller svårt kvinnor har. Det hjälper inte mig framåt,
    Har du inte ens haft ett förhållande? Hur gammal är du och står du ut med dig själv?
  • Anonym (DF)
    mikipiki skrev 2014-11-23 19:43:44 följande:

Alltså förlåt, men du har ju ingen aning om vad du snackar om. Män är inte särskilt utsatta för ensamhet, ensamhet existerar för båda könen. Så nej, det är inte lättare att vara kvinna.

Fan vet du om det. Ta tal av forskning.
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!