Inlägg från: Anonym (Tillräckligt söt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tillräckligt söt)

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Anonym (Bitter) skrev 2014-11-23 12:58:51 följande:
    Jag är en skitsnygg kvinna som levde helt ensam i 5 år. Hur förklarar du det?

Inse att du har helt fel i din "teori"!
    Jag är också ensam. Jag är 19 år och har aldrig haft ett förhållande (eller sex). Jag har aldrig blivit uppmärksammad av det motsatta könet. Jag är inte snygg men inte heller ful, jag ser ut som folk gör mest. Jag är trevlig, snäll, omtänksam, är väldigt rättvis och väldigt ambitiös. Trotts detta är den enda komplimangen som jag någonsin har fått (och jag är fortfarande inte ens säker på att det var en komplimang) "du är tillräckligt söt". Tillräckligt söt för vad?!

Var är alla mina beundrare som skulle svärma för mig enligt Ts? Använde de Appel maps och gick vilse eller?

Nej, men skämt å sidor Ts jag tror att kvinnor har det lite lättare än män vad det gäller förhållanden men inte så mycket som du överdriver det till och får det att verka som. Dessutom är inte ens hälften av alla kvinnor en bråkdel av så uppvaktade som du får det att låta som.
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 13:31:43 följande:
    Som sagt så varierar ju det där ofta från umgänge till umgänge, från arbetsplats till arbetsplats och från stad till stad. Men statistiken visar att skrämmande många män lever i singelhushåll i Sverige.
    Men hur kan det finnas mer manliga singlar än kvinnliga? Det finns mer män än kvinnor i Sverige de erkänner jag men det är en väldigt liten procenthalt fler, så det borde inte vara så stor skillnad. Så därför måste något av följande senarion råda:

A) Det är fler kvinnor än män som lever i samkönade förhållande i Sverige, även om andelen homosexuella och bisexuella är lika stor hos båda kön.

B) Några män har mer än ett förhållande d.v.s. en man är i hop med två kvinnor utan deras vetskap.

C) Fler  kvinnor lever i  pollyförhållanden. D.v.s. En man med två kvinnor är vanligare än en kvinna med två män. 
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 14:14:25 följande:

Jag vet inte till några kvinnor som varit singel så länge.

Jag vet MÅNGA, och den som förvårar mig mest är en tjej som är det snällaste och underbaraste som jag någonsin har träffat. Hon är helt fantastisk och har varit singel länge.
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 15:09:00 följande:
    Nja.. jag undrar det jag. Själv ser jag dagligen exempel på motsatsen. En snygg kvinna kommer in i ett rum eller en miljö där en majoritet är män, och alla män blir som förbytta och nästan slåss (psykologiskt) om vem som kan vinna hennes gunst och försöker överträffa varandra i att vara trevlig och hygglig mot henne. Jag är snart 40 år och har sett det så mycket att jag med fog kan säga att det är såhär. Samma fenomen kan förvisso ses om det är en snygg man som kommer in i ett rum /en miljö där det är en majoritet kvinnor, men då beror det endast på att han för närvarande är det enda ögongodiset eller trevliga mannen för tillfället. Kommer det in ett antal fler snygga män blir den förste lätt överflödig.
    Precis! EN SNYGG KVINNA! 
    Men alla kvinnor är inte snygga. De flesta är normala/medelmåttiga eller fula. Alltså gäller din beskrivning alla snygga kvinnor som utgör max (och då menar jag absolut max förmodligen utgör de en mindre del) en tredjedel av alla kvinnor. Vi andra har inte lika lätt. Alltså borde du ist skriva ni snygga kvinnor vet inte hur lätt ni har det"
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 15:40:35 följande:
    Hur länge är länge för en kvinna? Tre månader?
    I mitt fall sen alltid (jag är nitton) men säg att man börjar dejta vid 14-15 så säg 4-5 år. Så jag har vänner som har varit ensamma mellan 4-7 år. 
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 15:57:07 följande:
    Nu är det inte så att medelmåttliga tjejer har svårt att hitta killar. Många fula lyckas också.
    Då måste jag och mina vänner se ut som träsktroll då eftersom vi inte lyckas. Dessutom så upplever ju inte medelmåttiga och fula tjejer någon beundran eller svärmeri som de snygga gör.
    Anonym (Realist) skrev 2014-11-23 16:10:47 följande:
    Jo men min erfarenhet är att även kvinnor som ser "medelmåttiga" ut eller t.o.m. av många ses som fula, ofta har lättare att få till det än gemene man. Många män tar den kvinna de kan få i ren desperation, även om hon är långt ifrån fotomodell. Så kvinnor har det ändå överlag lättare..
    Men hur funkar det? Återigen det finns inte så mycket fler killar än tjejer att alla tjejer kan ha en pojkvän samtidigt som alla killar kan ha svårt att hitta tjejer. I så fall så måste det vara en klick med killar som har alla tjejer som flickvänner samtidigt. Och då tycker jag helt ärligt att du ska vara förbannad på dem istället.
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 17:37:05 följande:
    Så är det inte alls. Det finns nämnligen ett överskott på killar får 0-70år. Därav blir några utan.
    Precis NÅGRA! Några blir utan. Men på Ts låter det som att MINST hälften av alla män skulle vara utan och den matten går inte ihop.

Notera gärna att jag skrev "det finns inte så många fler killar än tjejer", för jag vet nämligen att det finns fler män än kvinnor.
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 17:41:22 följande:

Fattar inte hur folk orkar argumentera mot när de vet att de har fel. Tjejer har och har alltid haft det enklare.

Ja, killar har det lite svårare än tjejer men inte så övermänskligt svårt som ts framställer det.  Det är många tjejer som också är utan både kärlek och sex, ni har inte patent på lidande.
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 17:46:20 följande:
    De som inte har förhållanden kompenserar ju detta med att ligga runt hos män med förhållanden. Kvinnor har fler korta förhållanden och fler sexpartners än genomsnitsmannen. De är ca 15 % av männen som drar upp statistiken för männen.
    Källa på det? Jag har nämligen aldrig träffat på en kvinna som har legat med en upptagen man med flit. Visst att någon har legat med en man som senare visade sig ha en partner. Men fortfarande är det inte männen som tar "mer än sin andel" du borde vara arg på i så fall? 
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!