• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Honsomvill
    Grodanboll83 skrev 2014-12-24 06:11:27 följande:

Nu har det övergått till brunt. ( gammalt blod) ???? Hjälp!

Det är jätte normalt att man har blödningar.

Har du haft ont? Kom det mycket?

Att det övergått till brunt betyder att det är gammalt blod nu.

Om du är orolig så kan du åka in till akuten för att kolla, men jag har också haft blödningar fast att bebbe lever och finns kvar.
  • Grodanboll83
    Honsomvill skrev 2014-12-24 06:16:44 följande:
    Det är jätte normalt att man har blödningar.

Har du haft ont? Kom det mycket?

Att det övergått till brunt betyder att det är gammalt blod nu.

Om du är orolig så kan du åka in till akuten för att kolla, men jag har också haft blödningar fast att bebbe lever och finns kvar.
    Nej, inte haft ont. Nej, det kom bara några droppAr, två

Timmar senare var det brunt och nu ytterligare två timmar senare är det borta.
  • Sommar15
    Grodanboll83 skrev 2014-12-24 08:00:06 följande:

Nej, inte haft ont. Nej, det kom bara några droppAr, två

Timmar senare var det brunt och nu ytterligare två timmar senare är det borta.

Jag blödde lite förra lördagen och fick panik, åkte in och kollade och det var ett litet sår på livmodertappen som orsakade det. Väldigt vanligt med känsliga slemhinnor i början som blöder, det är säkert ingen fara! Några droppar är jättevanligt tydligen. Ha nu en skön jul!
  • Bittersweet2012
    Grodanboll83 skrev 2014-12-24 04:23:15 följande:

Har nyss varit på toa.. Hade rött färskt blod. Som en början på mens.. Det är inte mörkrött med klumpar, mer ljust och färskt.. Än så länge! Inte haft ngt blod tidigare:(

Vad händer?? Snälla... Låt mig ha en bra jul!

Läst för några dagar sen att under 30% av alla graviditeter blöder kvinnor då o då. Får man mindre mängd av ljusrosa "flyttningar" så kan det bl a beror på en hel del fakturor som inte innebär nån risk för graviditeten. Bruna flyttningar är oftast tecken på gammalt blod (man kanske hade sex kvällen innan o sprack lite?).

Så länge du inte blöder mörkröd o kraftigt behöver du inte oroa dig . Men förstår att det är läskigt!
  • Minxy

Hoppas att alla mår bra :)

Jag har problem med maten. Kan vara glupande hungrig, men så snart jag ätit två köttbullar är jag äckligt mätt. Sen ca 20 minuter senare är jag vansinnigt hungrig igen. Mycket irriterande! Kan inte minnas att jag var såhär hungrig med de andra två?

• Smoothie

Hej hej. Hoppar in här. Har bf i början av aug och är i v9.

Känner absolut igen mig i matproblemet... Behöver ett ständigt matintag, men det behövs inte så mycket varje gång. Gäller att hitta nyttigt småplock. Såhär i juletider har jag fastnat för köttbullar :) Annars knäckemackor, frukt och nötter. Klarar inte sötsaker! Får en äckelsmak i munnen som gör mig illamående.

• Julle86

Har också ökad aptit nu, fast för min del har det mest blivit choklad/sötsaker som åkt ner då det finns överallt nu i juletid ;) jag gjorde sallad till lunch idag, ett behövligt avbrott i all julmat som kan vara ganska jobbig att äta nu.. blir också mätt superfort och sen dunderhungrig en liten stund efter.. minns inte att jag hade det så förra graviditeten.

• Lilla Grodan och Älgen

Jag har jättesvårt att äta. Det som går ner är framförallt vatten, frukt/blåbärssoppa, knäckebröd med mild ost och normalsaltat smör (var tvungen att byta från extrasaltat då jag inte klarar av salt mat längre) kokt fisk och sallad skulle nog gå hem. Jag äter ju annat med men mår illa av tanken.

Godis mår jag illa av att tänka på och likaså apelsin och övriga citrusfrukter. Under de tidigare graviditeterna åt jag massvis av citrusfrukter och daim men fy, bara tanken på det ger mig kväljningar.

Vilken skillnad det kan vara!

• Honsomvill

Har nu haft rosa/brund/röda flytningar i över en vecka. Det är inte mycket blod, men det slutar liksom inte. 

Vad ska man göra?

Svar på tråden Bf Augusti 2015