• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy
    Mollan88 skrev 2014-12-26 18:40:19 följande:

Hej på er! Har ni haft en bra jul?

Har lite funderingar.. Jag kissar extremt lite (2ggr per dag) och då får jag ut ytterst lite. (Med förra så var det non stop på toa, även fast jag drack lite!) Ingen konstig färg .. Kan va för att jag inte får i mig så mkt i mat väg, el i dryckes väg... Tar en resorb per dag.. Nåväl grejen är att jag fryser jätte mycket också. Även om det är jättevarmt inne ! Någon som har haft så? Kan det va en infektion ?? Bm säger att det är lugnt.. Men för hon är allt lugnt..

Jag kissar inte mycket jag heller :)

Man får försöka vara glad åt att man slipper än så länge, i slutet på graviditeten kommer man kissa ungefär sjuttioelva gånger i halvtimmen istället :/
  • Zora
    Mollan88 skrev 2014-12-26 18:40:19 följande:

Hej på er! Har ni haft en bra jul?

Har lite funderingar.. Jag kissar extremt lite (2ggr per dag) och då får jag ut ytterst lite. (Med förra så var det non stop på toa, även fast jag drack lite!) Ingen konstig färg .. Kan va för att jag inte får i mig så mkt i mat väg, el i dryckes väg... Tar en resorb per dag.. Nåväl grejen är att jag fryser jätte mycket också. Även om det är jättevarmt inne ! Någon som har haft så? Kan det va en infektion ?? Bm säger att det är lugnt.. Men för hon är allt lugnt..

Med första barnet frös jag jättemycket i början. Kändes som att jag var påväg att bli sjuk hela tiden. Den här gången är jag också mer frusen än vanligt och har även bekanta som frusit mycket i början.

Tittar man på kroppstemperaturen så är den ju även högre när man är gravid, ungefär som att man skulle ha lite lite feber, så det känns logiskt att man kan frysa då eftersom man även gör det när man får feber. Så tänker jag

Angående kiss så är det säkert individuellt hur mycket eller lite man kissar, men man ska, som jag fattat det, dricka extra mycket när man är gravid eftersom det går åt vätska till att bla bilda fostervatten och att öka mängden blod i kroppen.
  • Sanandra

Jag fryser också extremt mkt, sambon undrar om jag är sjuk då jag aldrig brukar frysa annars.:)

• Mollan88

Ok skönt att det är fler som haft så och att det verkar va normalt..

Vet att man ska dricka mycket men jag får inte i mig! Allt är äckligt! Ja ja v.9 nu och snart är den "värsta perioden" med illamående och sånt förbi! (Förhoppningsvis) får ett sånt jäkla hormonpåslag som tyvärr gör mig väldigt deppig också! Inte kul..

• Sanandra

Med dottern hade jag verkligen en drömgraviditet, men detta...

Spydde magen ut å in i eftermiddags, illamående mest hela tiden, fryser, världens sämsta humör och trött som en gnu!!

• Julle86
    Sara H skrev 2014-12-26 16:05:31 följande:

Är nyfiken på exakt samma sak!

Har du en pojke eller flicka sedan innan?

Jag har en pojke sedan innan och mår i stort sett likadant nu som då, men tror ändå att det blir en flicka den här gången.

Jag har en pojke sen innan och då mådde jag fruktansvärt illa, kräktes i flera månader.. Denna gången mår jag väldigt bra än så länge (vecka 6) har bara lite halsbränna, yrsel och är frusen ..så för mig är det väldigt olika..
  • Julle86

Oups! Citerade visst "fel inlägg" men men...:) om man läser alla andras inlägg verkar det ju som illamående = pojkar ..

• Sanandra

Fast jag har kompisar som mått piss hela graviditeten och fått flickor så är nog svårt att dra ngn slutsats.:)

• Moelme

Har tre tjejer sen innan och mådde fruktansvärt dåligt, denna gång har jag än så länge bara mått dåligt en vecka och det va i början. Är nu i vecka 9. Så det verkar var väldigt olika

• VickanK

Hej :) hoppar in här jag med ;) har också plussat för första gången. O bm sa att jag nog är i vecka 7 så ev. 15 augusti? :D ska träffa barnmorskan fö den 5:e, längtar dit :)

Svar på tråden Bf Augusti 2015