• Julle86

Bf Augusti 2015

Plussade igår, andra barnet. BF 28/8-2015 så är nu i v.5 :) överlycklig! :D

• Julle86

Jag känner igen mig mycket i era symptom.. vrålhungrig hela tiden. Brukar aldrig äta så mycket på kvällarna som jag gör nu haha. Men måste fråga, är det någon mer här som sover väldigt dåligt och tror det beror på graviditeten? Jag vaknar 100 ggr känns det som, drömmer mycket.. kanske för att jag också känner mig orolig för missfall? Är även jättefrusen på kvällarna och jättevarm på morgonen..

• Julle86

Har också ökad aptit nu, fast för min del har det mest blivit choklad/sötsaker som åkt ner då det finns överallt nu i juletid ;) jag gjorde sallad till lunch idag, ett behövligt avbrott i all julmat som kan vara ganska jobbig att äta nu.. blir också mätt superfort och sen dunderhungrig en liten stund efter.. minns inte att jag hade det så förra graviditeten.

• Julle86
    Sara H skrev 2014-12-26 16:05:31 följande:

Är nyfiken på exakt samma sak!

Har du en pojke eller flicka sedan innan?

Jag har en pojke sedan innan och mår i stort sett likadant nu som då, men tror ändå att det blir en flicka den här gången.

Jag har en pojke sen innan och då mådde jag fruktansvärt illa, kräktes i flera månader.. Denna gången mår jag väldigt bra än så länge (vecka 6) har bara lite halsbränna, yrsel och är frusen ..så för mig är det väldigt olika..
  • Julle86

Oups! Citerade visst "fel inlägg" men men...:) om man läser alla andras inlägg verkar det ju som illamående = pojkar ..

• Julle86
    Zora skrev 2014-12-28 07:24:15 följande:

Någon mer än jag som har ont i ryggen? Ner mot svanken. Jag har fått ganska ont där neråt sen igår, tycker inte jag gjort något särskilt så jag antar att det har med barnet att göra på något sätt. Ska det vara så? Minns inte att jag hade ont i ryggen i början av förra graviditeten så jag blir ju lite orolig. Är i v 7 nu (6+1)

Jag har också ont i svanken till och från, är i v 6.. :) för min del har jag fått ont där sen jag plussade så jag tror att det har med graviditeten att göra..
  • Julle86

Herregud jag håller med er om illamåendet, obs, äckelvarning, jag kräktes i bilen påväg till jobbet imorse.. i en påse som tur är..hade vart värre om det hamnade i bilen .. så det var bara att vända hemåt igen. Det funkar ju inte att jobba när man inte ens hinner springa till toaletten :( har såna armband vilket hjälper lite men inte alls så mycket som jag önskade. Ska på inskrivning på fredag så ska fråga efter lergigan Comp. Sen att man är konstant hungrig! Minns inte att jag var tvungen att äta så ofta med sonen. Går in i v.8 på fredag och det jag längtar efter mest nu är att gå över v.12 .. om man har tur brukar ju illamåendet avta då. Känns som en evighet dit just nu..

• Julle86

Var på inskrivning idag, tyvärr visade urinprovet på bakterier så BM skulle skicka det vidare .. minsta lilla gör ju en orolig men får hålla tummarna att det inte är någon fara.

Mitt blodtryck var inte heller det bästa (illamående) så har svårt att få i mig vätskan. Men läste om kombination av dessa 2 symptom och det visade på havandeskapsförgiftning.. men verkar vara väldigt sällsynt innan v.20. Jag är i v.8 nu.. men det är dumt att läsa för mycket helt enkelt ;) Någon som har erfarenhet av bakterier i urinen så tidigt i grav? Gick det över fort? Påverkar det bebisen? Finns det en stor risk att få havandeskapsförgiftning pga det?

• Julle86

Hehe ja det är intressant att läsa sin journal. Min är på 12 sidor, ska försöka få planerat snitt denna gången. Förra graviditeten blev jag igångsatt i v.42, hade sån extrem smärta i ett revben (som sonen antagligen sparkat någon spricka i... morfin hjälpte inte ens) och jag bröt ihop.. smärta+v.42 är ingen bra kombination och igångsättning på det. Jag ville ha KS då.. men jag fick någon ballong som skulle hjälpa till att öppna mig på onsdagen, sen gele på torsdagen, fredag morgon gjorde dom hål på hinnorna och gav värkstimulerande dropp... hade fruktansvärd ångest och var helt utmattad fredag natt.. jag har luckor stora delar av natten och allt känns bara mörkt och hemskt, man minns ju hur rädd man var. Jag var fullt öppen vid midnatt fast hade rejäla värkar från fredag morgon. Han är född 06.24 lördag morgon med akut snitt. Hans hjärtslag gick upp till 200 och jag hade feber... dom sprang iväg med honom till ett annat rum direkt efter snittet och körde mig till uppvaket (jag var vaken) i en annan byggnad så fick inte se honom på flera timmar .. lånade sjukhusets telefon och ringde grinandes till sambon och frågade om vår son mådde bra.. nä usch vilka mardrömmar man haft efter den upplevelsen. Känslan av att ingen lyssnade på en.. Man går ju inte igenom så många förlossningar i sitt liv och nästa ska inte få gå till på samma sätt.. Min BM ska skicka remiss till Aurora sen får vi se helt enkelt.. har hört att det är svårt att få beviljat ett planerat snitt.. :/ nu blev visst detta jättelångt, men på något sätt är det skönt att få skriva av sig lite ibland :)

• Julle86

Fina magar :) Jag är jättesvullen och det känns väldigt mycket längst upp i magen och inte nertill som jag har för mig att det gjorde förra grav? Jag var tvungen att berätta för mina kollegor och chefen på jobbet då jag blev sjukskriven i måndags pga illamående. Känns på något sätt skönt att dem vet om det även fast jag bara är i v.9 nu..  Jag ska på vul nästa fredag, längtar!! Förra veckan var jag så trött så jag kunde sova flera dagar i sträck, nu ligger jag klarvaken på nätterna och går upp och antingen äter/kissar med jämna mellanrum.. 

Någon mer som fått huvudvärk av lergigan comp förresten? Strålade i ena tinningen hela dagen efter jag hade tagit den.. så nu vågar jag inte ta de igen.. sen kan det väl ha berott på dåligt vätskeintag osv kanske..

Svar på tråden Bf Augusti 2015