• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • LindizJ

plussade på julafton andra barnet, enligt gravidkalendern på FL är bf 27:e augusti. Mitt första barn blir 3 år 28 juni. (född 2 dagar före bf )

• LindizJ
    LindizJ skrev 2014-12-27 01:53:56 följande:

plussade på julafton andra barnet, enligt gravidkalendern på FL är bf 27:e augusti. Mitt första barn blir 3 år 28 juni. (född 2 dagar före bf )

just det glömde, är i v 6
  • Minxy
    Honsomvill skrev 2014-12-27 05:44:39 följande:

Drar mig ur. Fick missfall i natt

Jag beklagar verkligen :(

Ta hand om dig!
  • KramKolan

Jag har en flicka och en pojke. Hadeväldigt olika graviditeter.

Med flickan mådde jag väldigt illa i början, drack mängder med läsk och var bara sugen på pizza. :-/ Hade massa finnar och foglossning från v.14.

Med pojken mådde jag mycket mindre illa, sugen på mer fräscha saker, inga finnar alls och foglossningen höll sig borta.

Magen hade olika form också. Så för mig stämde alla skrönor. Även hjärtljuden stämde.

Är fasligt nyfiken på vad vi har i magen denna gång!

• familjenl
    Sara H skrev 2014-12-26 16:05:31 följande:

Är nyfiken på exakt samma sak!

Har du en pojke eller flicka sedan innan?

Jag har en pojke sedan innan och mår i stort sett likadant nu som då, men tror ändå att det blir en flicka den här gången.

Spännande! :) jag har en flicka sen innan och tycker att jag mår sämre den här gånger. Mår mer illa och är mer hormonell (känslig och surig) och trött! Förra gången hade jag dock ont i brösten sen bim men känner inget i dom än så länge (v 9 nu). :)

Vi tog inte reda på könet förra gången men ska försöka göra det med denna! :)
  • iceball

Hej!

Jag plussade förra fredagen på ungefär bim+4. (Min mens har varit ganska oregelbunden sen jag fick mf förra året.) Har en femårig dotter som verkligen vill ha ett syskon så jag hoppas det här pyret håller sig kvar är i v 5+5, bf 23 augusti, om det nu stämmer...vilket jag inte tror. Ska försöka få tid för vul efter nyår.

• Minxy

Jag står i ett köpcentrum och trängs med en miljon andra människor. Tänker köpa mammakläder på julrean. Kändes som en bra idé, men just nu mår jag bara illa (har varit hungrig i 10 minuter) :(

• Minxy

Panikhandla lunch, panikhandla lunch....varför har folk så svårt att bestämma sig för vad dom vill ha?! Det känns som om alla före mig i kön har världens beslutsångest. "Jaaaa, vad ska jag ha....hm...kanske en...eller nä, då blir jag så mätt...."

Gaaaaah! Påminner om när vi kom in till förlossningen med andra barnet. Det var natt, så man fick gå in och anmäla sig via akuten. Före oss stod två skruttiga tanter. Jag hade regelbundna kraftiga värkar och kunde knappt stå upp.

Tanterna till sjuksystern i luckan: "Jahaaa...men när kommer doktorn..?"

Ssk: "Så snart han har tid, så om ni bara slår er ner..."

Tanter: "Men kan det dröja länge..?"

Ssk: "Det vet jag tyvärr inte, men vi ropar upp er när det är er tur."

Tanter: "Jaha...men det kan alltså dröja ett tag?"

Under tiden stod jag och jämrade mig dubbelvikt alldeles bakom.

Svar på tråden Bf Augusti 2015