Inlägg från: familjenl |Visa alla inlägg
  • familjenl

Bf Augusti 2015

Kattflickan skrev 2015-01-26 09:34:42 följande:

Du sa det jag försökte säga på ett mycket bättre sätt!

:)
  • familjenl

Skönt för er som fått se er bebis idag! Själv har jag lyssnat med angelsound (doppler) några gånger nu men inte hört något. Lyssnade senast idag på 12+2. Hade så gärna velat få höra hjärtat en gång innan vi gör det offentligt men magen blir svårare och svårare att dölja så snart måste vi berätta oavsett.. :(

• familjenl

Känner mig ogravid idag. :( min största skräck är MA... hoppas dock att det är ett gott tecken att jag känner av att livmodern växer titt som tätt..

Åh, nu vill jag bara få börja känna rörelser eller höra ett hjärta som slår. :(

Förlåt för ett negativt inlägg, det är bara en sån dag idag när oron tar över..

• familjenl

Jag har inte börjat drömma så mycket än, men förra graviditeten drömde jag att bebisen kom ut med ett vuxens mun och tänder. Det såg minst sagt sjukt ut och jag är väldigt glad för att den inte var sann. ;)

• familjenl

Suck för denna oro! :( Rul den 20/3 känns såå långt borta.. måste försöka sysselsätta mig hela tiden så att jag inte hinner tänka så mycket. :) tur att man har en dotter som kräver ens fulla uppmärksamhet större delen av dagen iaf. :)

• familjenl
    Fippla skrev 2015-01-29 10:05:44 följande:

Här kommer en till!

Appen har räknat ut Bf till 16/8 och barnmorskan 13/8.

Var på vårat första möte med barnmorskan i fredags. Många här verkar göra KUB och tidiga ultraljud, vilket vi inte kommer göra då vi inte ligger i någon farozon.

Känns lite jobbigt att vänta ända till vecka 17! Vi är nu i vecka 12.

Fler som snällt fått vänta?

Har känt väldigt lite av graviditeten än så länge!

Vi fick göra ett tidigt vul i v 7 pga att vi genomgått en behandling men vi ska inte göra kub så nu får vi snällt vänta till rul i v 20. Väldigt tålamodsprövande. :)
  • familjenl

Vilka här inne har gjort sin graviditet offentlig och vilken vecka var ni i då? Och om inte - när har ni tänkt gå ut med det offentligt? :)

Förra grav gick vi ut med det i v 13 men jag känner mig inte redo att göra det den här gången (är på 12+5 nu). Men om vi lyckas höra hjärtat på bebisen nästa gång vi lyssnar så går vi nog ut med det inom 2 veckor iaf. :)

• familjenl

Grattis till er som fått se er bebis idag! Skönt att allt såg bra ut. :)

Vi berättade för familjerna allt eftersom vi träffade dem och i v 8 hade vi berättat för alla i familjen. Vi har berättat för 2 par vänner också. Min man börjar bli sugen på att berätta för världen nu men jag känner mig som sagt inte redo än och vi har sagt att vi väntar tills båda känner sig redo.. :)

• familjenl
    Agnesmaria skrev 2015-01-29 14:44:24 följande:

Hej alla ! Har inte varit in här på ett bra tag pga att jag mått så sjukt dåligt! Mår illa konstant och kräks :( HOPPAS detta vänder snart :/ har inskrivning imorgon iaf :) någon mer som mår dåligt? Känner att jag inte ens klarar av mitt vanliga liv :( fruktansvärt jobbigt!!

Men fy så jobbigt! Vilken vecka är du i? Det finns ingen medicin som du kan få?? :/ Hoppas det vänder snart!
  • familjenl
    excalibur skrev 2015-01-29 10:34:40 följande:

Alltså, ramlade över en tråd för dom som inte fått så bra resultat på kub och/eller RUL och den var jag ju bara tvungen att läsa i såklart...

VARFÖR gör man så mot sig själv!? Skulle ju sluta oroa mig efter senaste vulet! >:(

1 vecka kvar till kub, andas!!

Ja fy.... jag har förbjudit mig själv att läsa i trådar om mf osv.. :/ Hoppas din oro släpper snart och att du kan slappna av efter kub sen!
Svar på tråden Bf Augusti 2015