Inlägg från: familjenl |Visa alla inlägg
  • familjenl

Bf Augusti 2015

Hej! Hoppar gärna in här även om det kanske är mer prat och aktivitet på Facebook.. men kanske finns det någon mer som hellre skriver här än på Facebook? :)

Jag är gravid med barn nr 2 och plussade i lördags. bf 7 augusti. :)

• familjenl
    Dalatös skrev 2014-12-05 12:23:44 följande:

familjenl: Jag skriver gärna här :) Hur går det för er alla än så länge? Jag drömmer de konstigaste drömmarna, det börjar alltid med missfall sen spårar det ur till något tvistat scenario.. heljobbigt!!! Hur har Ni det med drömmarna?

Jag har inte fått några konstiga drömmar än men det verkar vara ganska vanligt att man får det så vi får väl se. :) Förra gången jag var gravid så drömde jag att barnet föddes med en fullvuxen mun med tänder och allt.. Såg ganska så läskigt ut. ;) 

Jag mår bra! Lite illamående, trött och molvärk men annars känns allt som vanligt. :)
  • familjenl
    KramKolan skrev 2014-12-05 12:40:18 följande:

Idag fick jag se ett litet pickande hjärta på vul. Är i v.7+3, men hon gissade att jag låg runt 6+0 typ. Den var 4,5-5mm lång och allt såg jättefint ut!

Jag är såååå glad!!!!

Åh så fantastiskt! Härligt att få se!  Vi har VUL om två veckor och jag bara räknar ner dagarna...  :)
  • familjenl

Vad olika det verkar vara! Jag har fått tid hos bm om drygt en vecka (hälsosamta) och i mitten på januari ("riktiga" inskrivningen) :)

• familjenl
    emeliedragon skrev 2014-12-06 12:34:00 följande:

ja det verkar vara jätte olika kanske beror på om man är förstföderska eller inte? jag kommer vara i vecka 11 (om det stämmer att min sista mens va v 44, kommer inte i håg alls) när jag ska på inskrivningssamtal. beror nog också på vart man bor.

Jag tror det beror lite på landstinget. Det här är mitt andra barn och det var samma träffar sist jag var gravid. :) kommer oxå att vara i vecka 11-12 vid inskrivningen!

Nu vill man bara att veckorna ska gå snabbt den första tiden. :)

Hur mår ni alla?
  • familjenl
    Honsomvill skrev 2014-12-06 11:46:17 följande:

Har bf den 7 Augusti. Gick in i v6 idag och var på hälsosamtal i onsdags och ska på inskrivning den 30/12. 

Jag är så himla lycklig!, men är orolig för missfall. Den här lilla krabaten är så efterlängtat.

Är 21!

Vad härligt! Jag har bf samma dag så jag gick oxå i i vecka 6 idag. :)
  • familjenl

Jag ringde direkt till mvc trots att det är mitt andra barn. Jag tycker det är skönt att veta att graviditeten finns registrerad och det kan dessutom vara brist på tider så jag vill vara ute i god tid. :)

• familjenl
    Honsomvill skrev 2014-12-07 09:18:36 följande:

Hej allihopa!

Igår gick jag in i vecka 6 men nu nojjar jag som fan över att något hänt, för jag känner absolut ingenting. Ingenting i brösten, inget illamåeende, nada.

Vad ska jag göra?

Jag är också i vecka 6 och känner inte så mycket heller. Lite molvärk då och då men annars inget. Symptomen kom och gick lite i min förra graviditet också så jag tror det är normalt. Men känner du dig för orolig så tycker jag att du ska ringa barnmorskan och rådfråga.  :)
  • familjenl
    Kimsan82 skrev 2014-12-07 12:06:59 följande:

Hej!

Här är jag gärna med! Plussade för en vecka sen BIM -3 och enligt min app är beräknad BF 9 augusti så 4+6 idag.

Lite små symptom har jag, extremt kissnödig, ömma bröst (till och från), trötthet och känslig mot vissa dofter.

Har en UL tid den 23 december inbokad då jag blivit gravid med hjälp av fertilitetsbehandling görs ett UL på rutin ca 3 v efter plusset. Ska bli så spännande

Kanske ska tillägga att detta är mitt andra barn. Har en son som fyller 9 i slutet av månaden. Dock är det sambons första kram på er

Åh, har ni fått kämpa länge? Vi har oxå gjort behandling (hormontabletter för att framkalla ägglossning ). Det är verkligen skönt att det ingår ett VUL tycker jag! :) vi ska få se det lilla livet den 19e och man räknar ju bara ner dagarna nu.
  • familjenl
    Minxy skrev 2014-12-09 00:17:47 följande:

Vi har två barn sedan tidigare (en son och en dotter). Med båda de tidigare har vi tagit reda på könet i förväg, men den här gången vill vi inte göra det, vi vill ha den där sista överraskningen! :)

Hur tänker ni andra kring det? Kommer ni ta reda på könet?

Vi tog inte reda på det med första barnet men kommer att göra det den här gången har vi tänkt! :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015