-
Okej, när har du tänkt lyssna (om du har tänkt lyssna)? :) Vi lyssnade också en gång i veckan tills jag började känna rörelser.Sanandra skrev 2015-01-07 11:41:04 följande:Vi har en, hörde inte förrän V.15 med dottern. Hade en bestämd dag i veckan vi lyssnade sist.:)
-
Samma här! Går också in i v.11 på fredag/lördag och jag vet verkligen inte hur jag ska kunna dölja det i flera veckor till. :/ Jag har typ bara en tröja som är tillräckligt oversize så att man inte tänker på magen men jag kan ju inte ha den varje dag i 3 veckor... :Pcharlotta1985 skrev 2015-01-07 15:47:37 följande:
Alltså, är det någon annan som är så svullen så att man ser ut att vara i v20? Den enda kollegan som vet frågade försiktigt när jag tänkte berätta för att "det börjar ju synas". Hjälp! Går in i v 11 på lördag, så det är INTE bebis som syns. Måste vara mina 3 xtrakilon jag lagt på mig sedan plusset och massa svullna tarmar :(
-
Jag gjorde ett vul i v 7 (6+6) och bebisen var 6,6 mm.jenwal skrev 2015-01-08 19:13:55 följande:
Någon annan som gjort tidigt VUL? Hur stort var embryot och vilken vecka var ni i då?
-
Ännu en fråga till er som har barn sen tidigare. Har ni mer eller mindre växtvärk denna gång? Jag känner väldigt lite växtvärk och den känns annorlunda jämfört med förra gången så jag blir lite nojig.. kan det vara för att kroppen är mer van nu? Jag födde ju trots allt första barnet för mindre än 1 år sen..
-
Skönt att höra! Ja jag förutsätter också att allt är bra men ibland kommer oron över mig. Men strax efter att jag hade skrivit frågan här så började jag känna lite växtvärk och har känt idag med. :)Surprice skrev 2015-01-08 20:56:15 följande:
Jag väntar tredje barnet och alla graviditeter känns olika. Tyckte inte att jag hade särskild växtvärk förrän efter andra halvan med de andra. Denna gång kändes det från dag ett och några veckor och nu är det lugnare, (v11). Jag tror på att tänka goa glada tankar, prata med bebisen för oron kommer aldrig ta slut. Har haft några tuffa ängsliga dagar men inser att det blir inte bättre. Så länge inget annat sägs så är det en frisk levande bebis på tillväxt där inne.
-
Beklagar verkligen!!!!Moelme skrev 2015-01-09 11:47:42 följande:
Va in till gynakuten imorgon pga blödning och magont. Tyvärr så har graviditeten stannat av i v 6+2. Skulle idag gått in i v 10+0. Ska tillbaka nästa fredag för att göra en skrapning, eftersom kroppen inte verkar fixa detta själv. Jag som skulle på inskrivning idag
Men jag önskar er all lycka och hoppas allt går bra för alla.
-
Samma här! Är på samma dag som dig och vill verkligen bara flytta minst två veckor fram i tiden. :)charlotta1985 skrev 2015-01-11 08:48:55 följande:
Vad skönt!
Tycker också det seeeegar! 10+1 idag. Hela två veckor kvar till del 2 i kub, ul. Efter det känner jag att vi kan slappna av ordentligt.
Haha, minns tiden mellan äl och bim som kändes oändlig :)
-
Jag är 27 och ska inte göra kub. Gjorde inte det förra grav heller. Den enda orsaken till att jag skulle vilja göra det är för att få se bebisen en extra gång men i övrigt så skulle det inte förändra vårt beslut så vi tycker att det inte spelar någon roll. Skulle dessutom få betala för det eftersom jag är under 35 så vi skippar det. :)
-
Så kul! Jag har läst igenom min journal med dottern en flertal gånger också. Hade även en kalender som jag antecknade i under hela graviditeten så jag har suttit och jämfört hur jag mår nu med vad jag skrev i kalendern. Så roligt!Minxy skrev 2015-01-11 22:23:50 följande:
Idag har jag roat mig med att läsa mina gamla graviditets- och förlossningsjournaler!
Himla roligt att läsa och bli påmind om allt som hände :)
"Ja just ja, sådär hette den där surtanten på förlossningen som jag avskydde" och "Jaa, det där var ju den underbara BM-studenten som var med mig hela vägen!"
Roligt att se skillnaderna på båda förlossningarna i ett diagram (värkarna, när man tog hål på hinnorna osv)
Något som var mindre roligt var att jag såg att jag gick upp 4 kg (!!!) sista veckan med dottern (gick över en vecka) så nu får vi innerligt hoppas att den här bebisen vill komma ut på bf. ;) -
Dottern hade 37 i omfång och vägde över 4 kg så jag räknar med en ännu större bebis den här gången. :P jag tyckte dock att det gick bra att "få ut" henne så jag hoppas det går bra med nästa oxå. :)