Inlägg från: familjenl |Visa alla inlägg
  • familjenl

Bf Augusti 2015

Minxy skrev 2014-12-28 22:58:34 följande:

Och hur ska jag kunna dölja för barnen att jag börjat äta piggelin i tid och otid? Det är ju bara såååå gott och det dämpar verkligen illamåendet.

Åh, piggelin! Det åt jag massor förra graviditeten och blev så sugen nu när du skrev om det. Typiskt att jag inte kan ta mig till affären! Får nog be mannen köpa hem efter jobbet. ;)
  • familjenl
    excalibur skrev 2014-12-30 11:29:05 följande:

Ja jäkla illamående. Igårkväll spydde jag dock upp hela månadens mat kändes det som :/ första och förhoppningsvis sista spyan :P nä kilona kommer väl på köpet, tyvärr :)

Usch då! Jag har som tur är inte kräkts av illamåendet än så jag hoppas jag slipper det. :)
  • familjenl
    Minxy skrev 2014-12-30 11:44:20 följande:

Åh fy....illamående, har inte tvättat håret på två dagar, släpar mig fram i mysbyxor, sport-bh och sliten t-shirt. Och nu ringer några goda vänner och berättar att dom kommer på besök. Jaaaa, vad kul *host*

Hahaha, du beskrev precis min outfit fast jag skippar bh helt för att det är så jobbigt med saker som sitter åt! Nu har jag dock mina föräldrar på besök så nu får jag väl se till att se anständig ut iaf. Men de vet iofs om att jag är gravid. ;)
  • familjenl

Gott nytt år alla! Hoppas ni får en fin start på året. Nu längtar jag bara tills man är längre gången och får berätta för hela världen att man är gravid :)

• familjenl
    Minxy skrev 2015-01-02 08:47:05 följande:

Jag skulle jobba idag. Det gick inte vidare bra..

Åh, stackare! Hoppas det "bara" är pga graviditeten och att du inte behöver bli magsjuk.. :(

Jag känner mig väldigt tacksam över att jag inte behöver gå till något jobb i nuläget. Mår konstant illa så det hade inte varit lätt att fokusera på ett jobb. :/

Hoppas du mår bättre snart!
  • familjenl
    excalibur skrev 2015-01-03 22:42:11 följande:

Ni som har barn sen tidigare, syns er mage? Jag är i v9 (8+0) och min går inte dölja utan sambons kollage-tröjor.. min mage var i denna storleken i v25 eller nåt med 1an och kanske ett par veckor tidigare med 2an, men för v9 känns det ju extremt.. min mormor är tvilling med så man kan ju inte låta bli att fundera :)

Min mage putar väldigt mycket redan nu också! Är i v.10 (9+1). Vet inte riktigt hur man ska kunna dölja den i flera veckor till. Men det kanske är lite svullna tarmar så den kanske ser mindre ut om någon vecka - hoppas jag! Men de säger väl att man får mage snabbare för varje graviditet... :)
  • familjenl
    iceball skrev 2015-01-04 00:17:05 följande:

Jag är otroligt svullen om magen och brösten har växt enormt. Fick gå upp en storlek när jag köpte nya bhar för en vecka sedan. Ska bli intressant att se om någon på jobbet märker något efter julledigheten. Jag är rätt överviktig sen innan så folk kanske inte vågar kommentera magen :-P När jag väntade dottern vägde jag 20 kilo mindre än nu, och gick upp 30, så jag hoppas verkligen att jag kan hålla igen den här gången. Problemet är bara att jag så lätt samlar vätska, att vara höggravid mitt i högsommaren lär väl inte hjälpa direkt...

Oroar mig också för hur mycket mer vätska man kommer samla på sig som höggravid på sommaren.. :/ sist jag var gravid så gick jag upp 27 kg (mycket vätska på slutet) och då var jag ändå höggravid på vintern..
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-01-03 22:01:49 följande:

Just nu har jag kört 2 mil bara för att jag bara MÅSTE ha strips och dip från Max. Min man tycker jag är helt knäpp :(

Haha äsch, så länge du kör själv och köper så ska han väl inte klaga. ;)

Hade jag varit dig så hade jag skickat mannen istället! :)
  • familjenl
    KramKolan skrev 2015-01-04 10:27:36 följande:

Känner precis samma som dig. Brukar samla massa vätska och mycket plus på vågen. Känns sisådär inför sommaren..

Ja fy, vet inte om jag kommer att vilja visa mig på stranden direkt men är väl så illa tvungen för dotterns skull.. :/ :)
  • familjenl

Vilken vecka är alla i? När har ni tänkt gå ut med det offentligt (allmänheten och sociala medier etc)? :)

Förra gången gick vi ut med det på Facebook i v.13 för efter att ha varit ofrivilligt barnlös en tid så ville vi bara få skrika ut det till världen men den här gången hade vi tänkt hålla det hemligt lite längre -men om magen fortsätter växa i den här takten så får vi nog berätta i v 13 igen.. :P (är i v 10 nu)

Svar på tråden Bf Augusti 2015