Bf Augusti 2015
Och på tal om fb gruppen, så vågar jag inte gå med där. Är livrädd för att råka posta inlägg fel eller något i misstag.
Men jag hoppas att någon av er stannar här med mig! Blir ensamt annars
Och på tal om fb gruppen, så vågar jag inte gå med där. Är livrädd för att råka posta inlägg fel eller något i misstag.
Men jag hoppas att någon av er stannar här med mig! Blir ensamt annars
Vilken vecka är ni i nu och jag undrar också hur mycket ni känner i kroppen??
Jag är i vecka 6 (5+4) men känner typ ingenting... mår lite illa ibland på kvällen, lite hungrigare kanske och molvärk ibland men det är verkligen inga starka symptom.. Vågar inte riktig tro på att man är gravid när man inte känner något. Jag vet att det var ungefär lika i min förra graviditet så egentligen borde man inte oroa sig men man gör ju lätt det ändå...
Jag har som tur var ett VUL nästa vecka (den 19e) och jag hoppas innerligt att vi får se ett hjärta då!!
Vi har berättat för min familj redan (det föll sig naturligt, behöver deras stöd om det värsta skulle hända) och vi kommer att berätta för min mans familj i jul. Sen försöker vi hålla det hemligt så länge som möjligt.
Fick mage ganska tidigt förra gången och det sägs ju att magen kommer ännu tidigare med nr 2.. :)
Okeeeeej.....hormonsvallningarna har hittat hem till mig.
Hej! Här är en till BF 15 augusti om jag har räknat rätt o är nu i v6 (5+2) :). Vi har gjort IVF efter 2 år av försök så detta är otroligt efterlängtat.
Har en fråga till er andra om hur ni gör med att berätta för släkten? Det är snart julafton och vi har ett par firanden då det definitivt kommer att märkas att jag inte dricker.. De är ganska nyfikna av sig så vi funderar på att bara säga det för att undvika spekulationer, å andra sidan innebär det att vi måste berätta det för min mans 13 åriga dotter tidigare (vi tycker hon bör vara först att få reda på det) vilket känns lite väl tidigt.... Inte jättekul om det skiter sig och man måste berätta det för alla... Å andra sidan är det inte kul att behöva ljuga heller (efter att ha hemlighållit ivf för alla känns det motigt att fortsätta ljuga). Hur ska ni göra ?
En fråga till er som har barn sen innan: Skiljer sig era graviditeter åt? Har ni samma eller andra symtom? Svagare eller starkare?
Jag är gravid med andra barnet och oroar mig så mycket mer denna gång. Nu jämför jag liksom med förra graviditeten och blir orolig när jag inte känner samma (eller lika tydliga) symtom. Förra gången började t.ex. brösten att spänna strax efter bim men den här gången känner jag inget i brösten..
Vill så gärna känna mer!!! :(
Jag var precis lika när jag väntade 2an! Var nästan hysterisk! Jag tror också att det är fullt normalt, även om det inte blir lättare av att höra det!
Dom flesta graviditeter är så olika, så försök att låta bli att jämföra!
haha så rolig du är. ;D Själv så har jag lyckats hålla mig till att bara snegla på nyfödd-kläderna! Vill inte riskera att någon ser mig när jag står kollar på sånna kläder än nämligen ;)
Grattis! Ja, det känns verkligen helt overkligt när man får ett positivt grav.test. Är väldigt tacksam för att jag får vara gravid igen! :)
Precis som Lilo så vågar jag inte skriva för mycket för jag är också rädd att någon ska känna igen mig. (hallå nojig) men jag lovar att bli trevligare när vi har kommit lite längre i graviditeten. ;)
Jag är i alla fall mammaledig med barn nr 1 fortfarande (som är under 1 år) och spenderar all min tid med henne, men när hon sover så brukar jag baka, sy eller slappa framför en film. :)
Så, jag är alltså gravid med barn nr 2 nu och är i vecka 7. Har ett VUL på fredag som jag längtar fruktansvärt mycket efter. Har så svårt att förstå att jag är gravid igen så jag känner att jag behöver se det lilla pyret för att förstå att det är på riktigt. :)