Inlägg från: familjenl |Visa alla inlägg
  • familjenl

Bf Augusti 2015

TigerEmmlis skrev 2015-01-05 10:30:58 följande:

Lite tråkiga nyheter för er som önskat gå med i fb gruppen. Den är sedan i lördags stängd för insläpp! Vi är så många nu att vi alla tycker att det räcker! :(

Ett litet tips - du kanske kan skriva det som en uppdatering i översta inlägget så att alla nya ser det och slipper fråga (och ev bli besvikna)? :) själv så är jag nöjd med att bara hänga på familjeliv!

Och som sagt så kan väl de som vill starta en till grupp för alla som inte fick plats i första :)
  • familjenl

Det här illamåendet är inte att leka med.. vi är bortbjudna imorgon och är så rädd att de ska servera något som jag inte klarar av att äta.

• familjenl
    Minxy skrev 2015-01-06 22:04:55 följande:

Vad skönt att dom hjälper lite för dig!

Jag har också provat seabands, men dom gör tyvärr inga underverk på mitt graviditetsillamående :(

Däremot är jag väldigt åksjuk (som ogravid alltså) och dom brukar funka kanon när jag ska åka tåg :)

Åh, är det som ett armband man har på sig? Det är inte skadligt för barnet på något sätt? Jag mår konstant illa så det hade varit skönt att prova något som ev kan ta bort illamåendet..

Har provat postafen annars och det tar bort illamåendet men jag blir så otroligt dåsig och konstig av dem så då mår jag hellre illa. :P
  • familjenl
    VickanK skrev 2015-01-07 02:56:54 följande:

En fråga är det någon mer än jag som äter levaxin? :)

Jag! Har fått höja dosen två gånger redan (precis samma som förra graviditeten) och jag ligger på 175 mg nu. Är i v 10..
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-01-07 07:27:14 följande:

Är det någon annan som oroar sig för tvillingar? Jag gjorde en abort för tre år sedan (åt en medicin som var fosterskadande) och när man gjorde VUL för att tidsbestämma hur långt gången jag var såg dom att det var två foster. Jag har inga tvillingar i släkten, men det spelar ju tydligen ingen roll..

Både min mamma och min man har hintat lite om att det kanske är tvillingar eftersom jag mår så illa. Jag blir alldeles matt bara jag tänker på saken..

Jag gjorde det eftersom tvillingar går i släkten och ännu mer för att jag fick två mogna äggblåsor av behandlingen vi gjorde. Men enligt vul i v 7 var det bara en :)
  • familjenl
    KramKolan skrev 2015-01-07 06:23:14 följande:

Ring läkaren och få Legrigan comp utskrivet! Det gör dig inte lika dåsig och ofta kan du få det utskrivet per telefon om du förklarar.

Ja jag gör nog det om det håller i sig eller så prover jag armbandet. Har inskrivning om 2 veckor så kan pratar med bm då om det inte gått över. Vill helst undvika mediciner i längsta möjliga mån.
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-01-07 09:28:12 följande:

Synd bara att hon alltid ritar på ul-bilderna. Hon ritade ett hjärta där hjärtat var och en cirkel för att visa var gulesäcken var :P

Vad underbart! Skönt för er!
  • familjenl

Någon av er som har en doppler (t.ex. angelsound)? Har ni lyssnat något än? Hörde ni hjärtat? :)

Jag hörde dotterns hjärta i v 12 och hoppas på att snart få kunna höra denna bebis också. :)

• familjenl
    TigerEmmlis skrev 2015-01-07 13:25:50 följande:
    Jag lyssnade med min angelaound i måndags, då 10+0 och hittade direkt! :)
    Åh, fantastiskt! Hoppas jag får höra snart också. Lyssnade på 9+1 men hörde inget då. Har tänkt lyssna en gång i vecka nu tills jag börjar känna rörelser. 
  • familjenl
    Kattflickan skrev 2015-01-07 14:08:25 följande:

Grattis Minxy, sommar och Zola!!!

Fantastiskt att få se det lilla hjärtat slå!

Jag har hört att risken med övergång till moderkakan inte är särskilt stor.

Tycker synd om er som mår illa. Själv har jag haft det oförtjänt bra som knappt mått illa alls den här graviditeten. Känner mig helt annorlunda den här graviditeten jämfört med förra, vilket oroar lite. Men jag fick ju också se hjärtat slå för ett par veckor sen. Går snart in i vecka 11.

Skönt att slippa må illa men förstår att skillnaden kan oroa. Själv så mår jag sämre den här graviditeten men ändå så är jag mer orolig.. Hur nu det går ihop.. 

Men alla graviditeter är ju olika sägs det så man får väl förutsätta att allt är bra! :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015