Inlägg från: familjenl |Visa alla inlägg
  • familjenl

Bf Augusti 2015

avoa skrev 2015-01-31 18:26:35 följande:

Är förstföderska å undrar lite efter att läst om er diskussion om sammandragningar.

Jag här sedan V5-6 haft mensvärks ont som kommit och gått korta stunder. Har även fått som skarpa 'hugg' på sidorna, ungefär i 'övre' ljumskarna.

Är detta ngt liknande eller sk 'växtvärk'?

V13+5 och ul som såg fint ut.

Troligen växtvärk. :) och huggen på sidorna kan vara ligamenten som töjs. Sammandragningar är när livmodern "tränar" så den drar ihop sig och blir stenhård. Jag tror jag började känna sd runt mitten av min första grav. :)
  • familjenl
    avoa skrev 2015-01-31 18:26:35 följande:

Är förstföderska å undrar lite efter att läst om er diskussion om sammandragningar.

Jag här sedan V5-6 haft mensvärks ont som kommit och gått korta stunder. Har även fått som skarpa 'hugg' på sidorna, ungefär i 'övre' ljumskarna.

Är detta ngt liknande eller sk 'växtvärk'?

V13+5 och ul som såg fint ut.

Troligen växtvärk. :) och huggen på sidorna kan vara ligamenten som töjs. Sammandragningar är när livmodern "tränar" så den drar ihop sig och blir stenhård. Jag tror jag började känna sd runt mitten av min första grav. :)
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-01-31 17:14:25 följande:

Jag får alltid sammandragningar när vi har sex, det har i mitt fall inget med orgasm att göra, magen blir stenhård och toppig även utan orgasm.

Hade likadant med båda de två andra och enligt min förra BM är det fullt normalt och inget att oroa sig för :)

Jag kan också få sammandragningar vid ansträngning, t.ex om jag skottar. Men det gör över relativt fort.

Min nuvarande BM sa vid inskrivningen: "Jag vill ju inte skrämma dig, men vi brukar tycka lite extra synd om treföderskor (de som väntar tredje barnet). Dom har oftast vansinnigt mycket sammandragningar och förvärkar. Mot slutet gör dom riktigt ont och kan hålla på länge! Många av de som kommer in på förlossningen för att få en sovdos är just treföderskor."

Tack för den! :P

Åh okej! Då är det nog olika för alla. :) är det inte obehagligt att ha sd när man ska mysa? ;) eller kommer dom efteråt? :) ja jag fick sd så fort jag rörde mig i princip så att ta en promenad var uteslutet - kanske em av orsakerna till min rejäla viktuppgång. ;)

Haha vad uppmuntrande att få höra :P Min bm sa att alla gravidkrämpor blir värre när man är omföderska -kändes oxå väldigt roligt att få höra. Jag bävar redan för eftervärkarna för jag hade typ inga första gången och hade gärna sluppit nu med även om dom säger att man ska förvänta sig värre sådana..
  • familjenl

Åh, nu har jag blivit riktig sugen på att gå ut med nyheten! Oron har minskat och glädjen har ökat - känns såå skönt!

Ber förresten om ursäkt för dubbla inlägg ovan, mobilen hakade upp sig så jag råkade klicka två gånger.

• familjenl
    Micka! skrev 2015-02-01 16:21:49 följande:

Är i v. 13+1 idag, och jag ser verkligen gravid ut, känner livmodern ca 10 cm ovanför blygdbenet, när jag ligger på rygg! Har kort överkropp så då putar det mer ut...och så är det tredje barnet jag väntar

Var så sjukt orolig att det var nå tok i fredags, efter matförgiftning, nu har jag känt den lill* i magen, igår kväll. ..så härligt så glad!!!!

Åh så fantastiskt att få känna rörelser redan! :) längtar tills jag känner bebisen oxå. Nu är det bara lite diffusa känningar som lika gärna kan vara tarmarna.

En fråga, känner ni livmodern lättast när ni sitter, står eller ligger ner? Jag har lite svårt att hitta kanten nämligen.. Har oxå kort överkropp så efter att ha läst ditt inlägg så funderar jag på om livmodern ligger högre än jag trott.
  • familjenl
    malintherese01 skrev 2015-02-01 21:17:11 följande:

Får jag fråga hur långt gången du är? :)

Och jag undrar också över det där med livmordern, fast jag fattar inte alls hur jag ska känna den överhuvudtaget? hehe.. visste inte ens att jag KUNDE känna den? :)

13+1. :) förra gången jag var gravid så började jag känna vid blygbenet och drog sakta fingret uppåt och då kändes det fortfarande hårt en bra bit tills man kände en tydlig kant.

Nu har jag som sagt svårare att hitta kanten men har mer underhudsfett nu så det kanske kan vara en orsak. :)
  • familjenl

Nu är jag så trött på att gå runt och oroa mig hela tiden så nu har jag ringt och bokat ett privat ul. Fick tid i slutet på nästa vecka. Känns så skönt att jag inte behöver vänta ända till 20e mars innan jag får veta hur bebisen mår.

Så nu kommer vi avvakta med att outa det på Facebook och dylikt tills efter ul nästa vecka.

• familjenl
    MissJP skrev 2015-02-03 13:54:16 följande:

Det där med blödning är så fruktansvärt otrevligt..

Om man inte blöder de första tio veckorna, varför börja? Jag lägger snart ner. Har bara varit krångel med den här graviditeten. Det kommer nog inte bli någon unge.

:( styrkekram!! Har du någon tid för ul snart?
  • familjenl
    charlotta1985 skrev 2015-02-03 13:33:36 följande:

Har ni börjat fundera på namn btw? :)

pojknamn är klart. det har vi haft redo sen innan dotter föddes. :) flicknamn är lite svårare så det får vi klura på om det visar sig vara en flicka i magen denna gång oxå. :)
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-02-03 13:25:21 följande:

Inte förrän 24/3 :( Känns långt bort...

Men idag tror jag faktiskt att jag kände Lill-humlan i magen! Mys! :)

Imorse syntes livmodern tydligt innan jag gått på toa, urinblåsan sköt väl upp den extra mycket.

Åh så mysigt! Jag vill oxå känna bebisen snart!
Svar på tråden Bf Augusti 2015