Inlägg från: familjenl |Visa alla inlägg
  • familjenl

Bf Augusti 2015

Cvs skrev 2015-02-09 18:13:07 följande:

Precis samma här! Lite hårdare under naveln men ser mest tjock ut. Är i v.15 (14+2) 

Skönt att jag inte är helt ensam om det. Är på samma dag som dig dessutom :)
  • familjenl
    Sommar15 skrev 2015-02-10 14:49:41 följande:

Ska ni ta influensavaccinet? Jag såg att gravida i andra och tredje trimestern ska ta vaccinet och mailade min barnmorska och frågade. Hon svarade "ja, ta det." Konstigt att inte hon sagt nåt om det tidigare.

Vet inte än. Jag tror det ska tas efter vecka 20 eller nått här OM man ska ta det så min bm tyckte att jag skulle avvakta till mars och se hur läget var då. Hon menade att säsongen kan vara över då och att det då inte finns någon mening med att ta det. Så jag får se hur jag gör :)
  • familjenl

Jag vaccinerade mig förra gången jag var gravid och då sa de även att skyddet skulle finnas kvar i barnet ett tag efter att det var fött också. Jag fick inga biverkningar alls.

och jag personligen tycker inte att svininfluensa-vaccinet är ett bra exempel då det togs fram i ren panik och hann inte testas ordentligt. (fast jag fick inga biverkningar av det heller).

Jag litar på vårdens rekommendationer och tror att de vet bäst men denna fråga blir först aktuell i mars för min del så jag avvaktar och ser vad min bm rekommenderar då. :) var och en får väl göra det dom anser är bäst!

• familjenl
    AnnaBanana skrev 2015-02-11 09:30:52 följande:

Har UL idag 11.30 , blev en akuttid eftersom jag har haft ont lite o så, så fruktansvärt nervös och rädd nu att allt har skitit sig igen :((

Åh, håller tummarna för att allt ser bra ut!
  • familjenl
    Rosenbebis skrev 2015-02-11 10:23:21 följande:

Vad säger ni om gravidförsäkring tjejer? Mitt försäkringsbolag ett en "bas" försäkring som inte kostar något. En "plus" variant som kostar 1200kr engångsbelopp. Tänker att man borde ta plusvarianten men vill inte vara dubbelförsäkrad i onödan... Tankar, råd och funderingar?!

Jag köpte en plusförsäkring från trygghansa förra grav och kommer att göra det denna gång oxå. Det kändes tryggt tyckte jag.

Vad menar du med dubbelförsäkrad? :)
  • familjenl
    Rosenbebis skrev 2015-02-11 12:44:39 följande:

Tänker genom privat sjukförsäkring, fackförbund...

Ah, ja det är ju värt att kolla upp. För oss så täckte gravidförsäkringen extra saker för mig och barnet som våra vanliga försäkringar inte gjorde :)
  • familjenl
    AnnaBanana skrev 2015-02-11 16:15:34 följande:

Troligtvis har de varit de, har ju tyckt mig känna av foglossning också :/Tack alla! Va riktigt nervös när jag skulle lägga mig där, sambon kunde inte följa med heller eftersom han jobbade så va alldeles ensam:/ MEN allt såg perfekt ut ! Sparkade som tusan och ville knappt bli mätt :p enligt hennes data va jag i 14+2 medans min app är jag bara i 13+6 så de kändes ju bra att bli tillbakaflyttad ( el hur de nu räknas) , blir lika lycklig varje gång :D tyckte mig tom ana kön men lite osäker :) finns bilder i mitt galleri för den som har lust att gissa :) där är även en bild på min mage i v 12 så som ni isf ser så kommer jag nog bli rätt så stor :p men bara bebis mår bra! Min far fyller år idag så han blev jätteglad över nyheterna ^^

Vad skönt!!! Jag ska på ul på fredag och är riktigt nervös jag med! :/
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-02-12 09:10:34 följande:

Min mage har försvunnit :/

Jag vet att den bara berodde på tarmar, men den var ju iaf stor och såg ut som en gravidmage. Nu ser jag bara lite allmänt lönnfet ut mitt fram på magen.

Väx bebis, väx! :D

Min med! Eller den har minskat iaf.. Längtar tills den riktiga magen börjar komma ordentligt.
  • familjenl
    KramKolan skrev 2015-02-12 09:57:55 följande:

V.11 och v.18. Nog har den växt lite!

så fin!
  • familjenl
    KramKolan skrev 2015-02-12 09:57:55 följande:

V.11 och v.18. Nog har den växt lite!

så fin!
    AnnaBanana skrev 2015-02-12 14:26:03 följande:

Kvittade de vilken alvedon ? Eller skulle de va vanlig? Har bara Novum hemma :/

Gå in på fass.se och skriv in novum (eller kolla bipacksedeln) där står det garanterat om den sortens Alvedon oxå går att använda vid graviditet eller inte. :) krya på er!
Svar på tråden Bf Augusti 2015