Bf Augusti 2015
Precis samma här! Lite hårdare under naveln men ser mest tjock ut. Är i v.15 (14+2)
Precis samma här! Lite hårdare under naveln men ser mest tjock ut. Är i v.15 (14+2)
Ska ni ta influensavaccinet? Jag såg att gravida i andra och tredje trimestern ska ta vaccinet och mailade min barnmorska och frågade. Hon svarade "ja, ta det." Konstigt att inte hon sagt nåt om det tidigare.
Jag vaccinerade mig förra gången jag var gravid och då sa de även att skyddet skulle finnas kvar i barnet ett tag efter att det var fött också. Jag fick inga biverkningar alls.
och jag personligen tycker inte att svininfluensa-vaccinet är ett bra exempel då det togs fram i ren panik och hann inte testas ordentligt. (fast jag fick inga biverkningar av det heller).
Jag litar på vårdens rekommendationer och tror att de vet bäst men denna fråga blir först aktuell i mars för min del så jag avvaktar och ser vad min bm rekommenderar då. :) var och en får väl göra det dom anser är bäst!
Har UL idag 11.30 , blev en akuttid eftersom jag har haft ont lite o så, så fruktansvärt nervös och rädd nu att allt har skitit sig igen :((
Vad säger ni om gravidförsäkring tjejer? Mitt försäkringsbolag ett en "bas" försäkring som inte kostar något. En "plus" variant som kostar 1200kr engångsbelopp. Tänker att man borde ta plusvarianten men vill inte vara dubbelförsäkrad i onödan... Tankar, råd och funderingar?!
Tänker genom privat sjukförsäkring, fackförbund...
Troligtvis har de varit de, har ju tyckt mig känna av foglossning också :/Tack alla! Va riktigt nervös när jag skulle lägga mig där, sambon kunde inte följa med heller eftersom han jobbade så va alldeles ensam:/ MEN allt såg perfekt ut ! Sparkade som tusan och ville knappt bli mätt :p enligt hennes data va jag i 14+2 medans min app är jag bara i 13+6 så de kändes ju bra att bli tillbakaflyttad ( el hur de nu räknas) , blir lika lycklig varje gång :D tyckte mig tom ana kön men lite osäker :) finns bilder i mitt galleri för den som har lust att gissa :) där är även en bild på min mage i v 12 så som ni isf ser så kommer jag nog bli rätt så stor :p men bara bebis mår bra! Min far fyller år idag så han blev jätteglad över nyheterna ^^
Min mage har försvunnit :/
Jag vet att den bara berodde på tarmar, men den var ju iaf stor och såg ut som en gravidmage. Nu ser jag bara lite allmänt lönnfet ut mitt fram på magen.
Väx bebis, väx! :D
V.11 och v.18. Nog har den växt lite!
V.11 och v.18. Nog har den växt lite!
Kvittade de vilken alvedon ? Eller skulle de va vanlig? Har bara Novum hemma :/