Inlägg från: familjenl |Visa alla inlägg
  • familjenl

Bf Augusti 2015

MissJP skrev 2015-02-03 17:48:29 följande:

Ska ringa och boka tid för kub på måndag. Förhoppningsvis får vi tid redan på torsdagen eller fredagen nästa vecka. Men jag har inga större förhoppningar om något. Det känns inte som att det här barnet ska finnas. Jag vet att jag får komma in imorgon och kolla om jag vill.. men jag orkar faktiskt inte en vända till. Är det ett missfall så bör det väl visa sig snart. Är bara en vecka sedan jag var på mitt fjärde vul.

Usch vilken jobbig situation. :( håller alla tummar jag har för dig och hela situationen!
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-02-05 04:31:14 följande:

Åh fy, har drömt att maken varit otrogen, upprepade gånger, både med främlingar och sådana vi känner. I drömmen var han inte ens ångerfull och brydde sig inte över att jag och barnen skulle flytta till eget boende :(

Nu har jag huvudvärk och kan inte somna om :(

Drömde samma sak i natt! Det är så sjukt hemskt. Smärtan och sorgen sitter ju i när man vaknar.
  • familjenl
    MissJP skrev 2015-02-04 19:42:53 följande:

Fick en akuttid imorgon. Vul nummer 5. Börjar bli löjligt... Jag är så trött på det här. Inställd på att inte se något hjärta slå imorgon. Blä!

Håller tummarna!!
  • familjenl
    MissJP skrev 2015-02-05 11:59:27 följande:

Ungen levde väldigt mycket där inne. Blodet vet de inte var det kom från. Nu tänker jag inte oroa mig mer! Vi ska ha barn!! Hon passade på att kolla nackspalten när hon ändå var där inne och inget tydde på kromosomfel. Men ska ändå göra kub. Shit vad underbart det här är!

Åh så härligt att höra! Håller tummarna för att blödningarna upphör helt så att ni inte behöver bli oroliga igen.
  • familjenl

Känner mig väldigt ogravid och orolig nu och räknar verkligen ner dagarna till ul den 13e. Kommer dock vara sjukt nervös innan men det ska bli skönt att få svart på vitt hur det står till med bebisen.

• familjenl
    LindizJ skrev 2015-02-06 17:26:18 följande:

korrigerar mig ett MA är det jag fick. fick åka till gynmottagning på grund av blödningar och fick cytotec för att stöta ut resten

Beklagar!!! :(
  • familjenl
    Erienne skrev 2015-02-06 14:56:52 följande:

Hittills har alla jag berättat för frågat om det var planerat . Det känns ju lite privat kan jag tycka men de menar ju inget illa förstås. 

Jag förbereder mig också på att få den frågan när vi gör det offentligt eftersom det kommer vara rätt tätt mellan barnen. Men jag kommer att bli lite sur på den frågan för när man har varit ofrivilligt barnlös så inser man att det inte finns något som heter "planera barn".. man kan önska ett och försöka få ett, men inte beställa ett. :)
  • familjenl
    AnnaBanana skrev 2015-02-06 20:38:41 följande:

Någon som har börjat få foglossning än? Tror jag börjat få de nu, känns så iaf. Sambon fick ta över resterande stallsysslor och nu kan jag knappt resa mig rakt upp :/ går ända ner i skinkorna som en molvärk som sticker till lite emellanåt :/ känns konstigt för häromdagen så kände jag mig totalt ogravid :p men behöver ju inte vara foglossning , tror dock de e de :p

Jag känner av det från och till sen någon vecka tillbaka, speciellt de dagar då jag är igång och rör mig mycket. Om du har ont ofta och mycket så kanske du ska ringa till bm och få en tid till en sjukgymnast. :)
  • familjenl
    AnnaBanana skrev 2015-02-07 01:26:06 följande:

Brukar de inte va en negativ grej när de börjar så tidigt i graviditeten? :/ jo man har nog inte mycket val verkar de som :p någon som har några tips på övningar eller nåt? Ska börja simma men läste nåt om att bröstsim inte va så bra om man hade foglossning ? :/

tror det är olika faktiskt för vissa får det tidigt men att det försvinner lite längre fram och vissa får det tidigt och har det hela tiden. Det finns ett foglossningsbälte som man brukar kunna få använda som liksom håller ihop höfterna. Har inte använt det själv men har vänner som blivit hjälpt av det. :)

Vet dock inte hur det är med träning och foglossning tyvärr.. du kan ju alltid ringa och prata med bm även om du inte har tid förrän senare. :)
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-02-07 08:49:06 följande:

Tycker dagarna går långsamt igen. Vill känna humlan varje dag och dessutom vara SÄKER på att det är bebben jag känner. Som det är nu så händer det någon gång per dag att jag känner nåt och just då är jag bombsäker på att det är lill*n, men lite senare samma dag tänker jag: "Nä....det var nog bara tarmarna ändå"

håller med! känns som att jag kollar gravidappen hela tiden i hopp om att siffran ska ha ökat trots att dagen inte är slut ;) sen så går det väl extra segt för att jag har ul nästa vecka.

Har bestämt att hålla det hemligt tills efter ul men kommer att träffa mycket folk i helgen och i början på nästa vecka och det börjar bli väldigt svårt att dölja. Har typ bara 3 tröjor som döljer magen så folk borde ju fundera på varför jag har samma kläder jämt :P
Svar på tråden Bf Augusti 2015