Inlägg från: familjenl |Visa alla inlägg
  • familjenl

Bf Augusti 2015

Minxy skrev 2015-01-30 05:53:41 följande:

Hej och välkommen alla nya :)

Det känns som om jag gör allt bakvänt. Jag var inte det minsta trött i början av graviditeten.

Men nu när jag gått in i v.12 så har det skett en förändring.....de senaste kvällarna har jag varit som en zombie. Somnar ifrån tv-program/filmer/böcker, somnade med en halväten kaka i handen i förrgår (!), somnade med linserna i igår osv.

Nu har jag klivit upp och jag är så trött att jag knappt vet var jag ska ta vägen.

Tack och lov att det är helg och att jag kommer få sova lääääänge imorgon!

Jag har oxå blivit tröttare nu! Man trodde ju att det skulle bli bättre och bättre men icke ;)
  • familjenl

Min mage känns mindre och inte lika svullen nu (v 14 imorn).. men visst är det normalt att svullnaden lägger sig lite nu i någon vecka innan riktiga magen kommer fram? :)

• familjenl
    Micka! skrev 2015-01-30 11:54:13 följande:

Min mage har också blivit mindre, men i morse kändes det som om livmodern som jag kan känna ovanför blygdbenet också blivit mindre, fick matförgiftning igår!! kräktes och var dålig i magen och ont i huvudet! Så rädd att den lill* inte lever längre, illamåendet är mycket mindre idag, nästan helt borta!!!! Ska till bm på måndag, ska försöka få henne att lyssna med dopplern då, annars lär jag boka tid på gyn....är så orolig!!! Går också in i v. 14 imorgon!

Förstår oron men det är säkert bra med bebisen!! Det är ju vanligt att man mår bättre nu och i appen jag har så står det att många mår precis som innan de blev gravida runt dessa veckor. Men hoppas bm vill och kan lyssna på hjärtat så att du kan få bli lugnare!
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-01-30 13:45:52 följande:

Nu har jag berättat för min högste chef! Vilken lättnad! Han tog det jättebra :)

Under nästa vecka när jag är på kurs ska han ta upp det med mina två närmare chefer (har delad tjänst mellan två avdelningar).

Jag är tacksam över att han tar hand om det eftersom den ena av mina två närmare chefer inte kommer ta det så bra, det är jag övertygad om..

Skönt att det gick bra!!! :)
  • familjenl
    Cvs skrev 2015-01-30 14:10:16 följande:

Redan för några veckor sedan började mina vanliga byxor kännas tighta. Jag försökte en dag tränga mig på ett par jeans,vilket slutade i uppknäppta byxor nästan hela dagen ( hann knappt fram till jobbet innan det spände för mkt) 

Hur är det för er?

Ja går in i v.14 imorgon och har redan börjat använda mammabyxor. Jag vet att det inte är bebisen som gör magen större. Obeskrivligt skönt att få plats i byxorna :) 

Jag skulle vilja börja använda mammabyxor men eftersom det inte var så längesen som jag var gravid sist så vågar jag inte ta på mig dem än med risk för att folk ska känna igen dem ;) så jag tränger på mig mina vanliga byxor när jag ska ut men hemma går jag mest runt i mjukisar. :)
  • familjenl
    Cvs skrev 2015-01-30 15:39:03 följande:

Ja, jag är också på jakt. Mina bröst har redan växt rätt så mycket så kan bara ha en av mina gamla bh:ar. Det är en djungel det där med bh. gäller att hitta nån som sitter skönt och köpa upp sig.

Kan tipsa om amningsbehåar! De är mjuka och utan bygel. Jag kommer att börja använda mina så fort brösten blivit tillräckligt stora :P
  • familjenl
    MissJP skrev 2015-01-30 18:15:43 följande:

Med dottern mådde jag prima.. nu har jag alla problem möjliga. Det är garanterat en pojke haha. Jag har trott sedan start att det är en pojke.. känns konstigt liksom att det skulle komma ut en tjej. Men den här gången får det bli en överraskning :)

Har ni något på känn?

Inte direkt, men jag har alltid tänkt att jag skulle få minst en son i framtiden så jag var lite inställd på det förra gången men ut kom en flicka. :) Vi tog inte reda på det då men den här gången ska vi göra det! Vi är för nyfikna nu och har problem med tjejnamn så vi vill veta. :) men jag kommer nog inte våga lita på könet förrän jag ser det med egna ögon när den kommer ut ändå ;)
  • familjenl
    Fippla skrev 2015-01-30 20:17:27 följande:

Tänkte ställt frågan om bröst!

Mina har det inte hänt mycket med, var ömma i början men inte nämnvärt sen...

Jag som sett fram emot att få stora boobies!! Men icke... Inte än iaf!

Läst om tjejer i samma vecka som jag som redan bytt bh-storlek x flera!!

Dumt att läsa om andra egentligen!!!

Jag kunde ha mina vanliga behåar under hela förra grav trots att jag gick upp 27 kg. Brösten blev ju större och fylligare men behövde ändå aldrig byta storlek. Så det är väl olika. :)
  • familjenl

Helt sjukt men det kändes precis som om jag fick en sammandragning! Trodde inte det var möjligt såhär tidigt men efter lite googlande så verkar det rätt vanligt för omföderskor?!

Hade väldigt mycket sammandragningar med dottern och fick åka in på extra kontroller pga det så det känns inte helt bra att de börjar såhär tidigt denna gång.

• familjenl
    excalibur skrev 2015-01-31 16:40:30 följande:

Jag tycker med det känns som jag fått det några gånger, vid vuxenmys! :P

Men det kanske är något annat om det bara kommer vid sex..

Livmodern drar ihop sig och blir spänd efter orgasm och när man är gravid känner man väl av det mer eftersom livmodern är större! Så känslan kan nog påminna om sammandragningar :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015