tobbe01 skrev 2014-08-28 10:21:14 följande:
Ja men skriv det till TS!!! Läs rubriken och svarsalternativen! Är det inte precis just den frågeställningen vi ska reagera på och inte fransa ut och börja diskutera Svp och SD? eller tänker du att om man inte gillar idén med läkare utan examen så är man endera SvP:are eller SD:are? Alla andra tycker det är en toppenidé? Hahahahahahahaha fråga mamma och mormor vad dom tycker.
Tja, SvP-aren som startade tråden vill ju ha en diskussion av förslaget. Då är det väl rimligt att veta hur förslaget ser ut, kan man som vän av ordning och reda vilja veta
Min gissning är att det inte finns något färdigt förslag - och i den mån det existerar så omfattar det alla personer med utländska läkarutbildningar som måste valideras mot den svenska motsvarigheten - inte bara somalier.
Jämför gärna det här retoriska greppet. Svensk psykiatrisk vård av sverigedemokrater måste skyndsamt tillföras såväl ökade resurser som bättre kompetens, i nuläget riskerar många av sverigedemokraterna att bokstavligt talat försvinna in i dimman för alltid.
Det är ett mycket vinklat påstående där man pekar på en enskild grupp som ingår i helhet som omfattas av påståendet, d v s psykvården behöver säkert förbättras, men knappast enkom för sverigedemokrater.
Jag kan alltså tänka mig att MP anser att valideringen av utländska läkarutbildningar behöver effektiviseras - men knappast enkom för somaliska läkare.