• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • FiiaN
    NattaLind skrev 2014-09-10 10:16:41 följande:

Haha, kom tillbaka när vi har en vecka kvar till ÄL!

Jag har väl 3 veckor kvar till BIM (vet inte ens när jag borde ha mens nästa gång....)

Usch va jobbigt :/
  • pinglon

Hej! :) hoppar in här. Är en 26 årig typ från Finland, gift och har en dotter som fyller 4 i november. Förra torsdagen tog jag ut min hormonspiral och hoppas på bebis 2015. :)

Har inte haft någon mens under de 3 åren jag haft spiralen så jag vet inte alls hur jag ligger till i menscykeln. Men enligt ul som gyn gjorde efter uttaget så gissade han jag har ägglossning denna vecka (hade en äggblåsa på 16,7mm den är mellan 20-22mm när ägget släpper). Så jag hoppas han har rätt annars hoppas jag mensen fort kommer igång igen!

• FiiaN
    pinglon skrev 2014-09-10 20:05:20 följande:

Hej! :) hoppar in här. Är en 26 årig typ från Finland, gift och har en dotter som fyller 4 i november. Förra torsdagen tog jag ut min hormonspiral och hoppas på bebis 2015. :)

Har inte haft någon mens under de 3 åren jag haft spiralen så jag vet inte alls hur jag ligger till i menscykeln. Men enligt ul som gyn gjorde efter uttaget så gissade han jag har ägglossning denna vecka (hade en äggblåsa på 16,7mm den är mellan 20-22mm när ägget släpper). Så jag hoppas han har rätt annars hoppas jag mensen fort kommer igång igen!

Välkommen :) Va roligt med en liten dotter :)

Åhh hoppas det kommer en liten bebis 2015 :D
  • kvinna16780
    FiiaN skrev 2014-09-10 08:26:25 följande:

Alltså va taskig kroppen är! Haft molvärkar i en vecka, BIM+5 och inget rött så långt ögat når, har fått bristningar på brösten och negativt test igår :( Ska lingonveckan komma så kan den väl komma nu så man kan börja om...

Men oh va drygt! Hoppas att du plussar eller att du får din mens igen så ni kan köra på igen. Själv så har jag sån djävulskt huvudvärk, jobbig dag på jobbet :(

Det jag tycker är mysigt med hela den här resan är att det bara jag och min sambo som vet att vi försöker och det har blivit vår lilla hemlighet :)
  • FiiaN
    kvinna16780 skrev 2014-09-10 20:43:48 följande:
    Men oh va drygt! Hoppas att du plussar eller att du får din mens igen så ni kan köra på igen. Själv så har jag sån djävulskt huvudvärk, jobbig dag på jobbet :(

Det jag tycker är mysigt med hela den här resan är att det bara jag och min sambo som vet att vi försöker och det har blivit vår lilla hemlighet :)
    Ja jättedrygt! :/ På lördag blir ett nytt test om inte mensen kommit innan det (hoppas inte). Åhh usch, när har du BIM?

Visst är det lite mysigt :D Roligt att vara lite hemlig ibland ;)
  • fruannie
    FiiaN skrev 2014-09-10 08:26:25 följande:

Alltså va taskig kroppen är! Haft molvärkar i en vecka, BIM+5 och inget rött så långt ögat når, har fått bristningar på brösten och negativt test igår :( Ska lingonveckan komma så kan den väl komma nu så man kan börja om...

Så där hade jag med förra veckan ju, kroppen spela mig alla möjliga spratt ned Molvärk illamående och trötthet,testade negativt och sen på bim + 5 kom mensen.

Det är så sjuukt frustrerande och elakt av kroppen att hålla på så där. Kan man inte bara få det svart på vitt ska de hålla på att jävlas för. Hoppas det betyder ett plus för din skull för man hinner få alla förhoppningar som finns och känslan som kom när mensen väl kom var en sån tomhet. Man kan få psykbryt för mindre.
  • FiiaN
    fruannie skrev 2014-09-10 22:42:10 följande:
    Så där hade jag med förra veckan ju, kroppen spela mig alla möjliga spratt ned Molvärk illamående och trötthet,testade negativt och sen på bim + 5 kom mensen.

Det är så sjuukt frustrerande och elakt av kroppen att hålla på så där. Kan man inte bara få det svart på vitt ska de hålla på att jävlas för. Hoppas det betyder ett plus för din skull för man hinner få alla förhoppningar som finns och känslan som kom när mensen väl kom var en sån tomhet. Man kan få psykbryt för mindre.
    Men fy va jobbigt :(
    ¨Går med någon slags stress/nervositet över detta hela tiden, kollar om mensen kommit typ varje kvart. Vill så himla gärna hoppas på att det finns något där inne som växer <3 Men vi får se på lördag hur det ser ut, troligvis negativt :( Men uppdaterar här om svaret när det är taget.
  • NattaLind
    kvinna16780 skrev 2014-09-10 20:43:48 följande:

Vi kör på samma också, bara jag och min sambo som vet. Eller ja, vi har inte sagt till någon att vi försöker men å andra sidan tror jag nog folk fattar ändå :P
  • Sarah1990

Så, hur många är vi här inne nu då? Skrattande
    Känns som om de flesta här är mellan 21-27 va?

Undrar vem av oss som kommer plussa först! Plus

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?