• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • mavidyz
    FiiaN skrev 2014-09-08 21:08:39 följande:
    Visst är det kul :D

Gud jag vågar inte hoppas men jag gör det i alla fall :) Får väl hem testerna imorgon eller onsdag, om det inte ändrat sig tills dess så tar jag ett grav-test. Börjar dock få lite mer molvärk och liiite mer rött... :/

Ja men precis samma här! Dock tycker jag det är rätt gott :) Men nu sitter jag här och dricker citronvatten, så hoppas det går över!
    Men molvärk och trötthet brukar man väl kunna känna?? Jag vill verkligen inte ge dig falska förhoppningar... Det suger verkligen :O
    Den dagen jag känner några symptom kommer jag nog vara bergssäker på att jag är gravid! Jag har nästan aldrig haft några symptom vid varken mens eller ÄL så det skulle kanske inte vara så konstigt dock ;)
    Det enda jag märkt av lite några gånger som jag tänkt på, på senaste tiden, är att det känns som att jag håller på att få UVI innan jag får mens! Sen brukar det i princip gå över när mensen kommer. 

Det ska jag testa nästa gång jag får UVI (räknar med att jag får det nu till hösten någon gång ;) ). 
  • FiiaN
    mavidyz skrev 2014-09-08 21:16:19 följande:
    Men molvärk och trötthet brukar man väl kunna känna?? Jag vill verkligen inte ge dig falska förhoppningar... Det suger verkligen :O
    Den dagen jag känner några symptom kommer jag nog vara bergssäker på att jag är gravid! Jag har nästan aldrig haft några symptom vid varken mens eller ÄL så det skulle kanske inte vara så konstigt dock ;)
    Det enda jag märkt av lite några gånger som jag tänkt på, på senaste tiden, är att det känns som att jag håller på att få UVI innan jag får mens! Sen brukar det i princip gå över när mensen kommer. 

Det ska jag testa nästa gång jag får UVI (räknar med att jag får det nu till hösten någon gång ;) ). 
    Ja kanske :) Ne men jag får se i veckan, om jag nu vågar testa, hahah!
    Jag har aldrig tänkt på det här med ÄL tidigare :P Jaha, vilken jobbig känsla att känna så innan mens, fy!

Ja det brukar ju komma nu runt denna årstid.
  • mavidyz
    FiiaN skrev 2014-09-08 21:30:59 följande:
    Ja kanske :) Ne men jag får se i veckan, om jag nu vågar testa, hahah!
    Jag har aldrig tänkt på det här med ÄL tidigare :P Jaha, vilken jobbig känsla att känna så innan mens, fy!

Ja det brukar ju komma nu runt denna årstid.
    Nej, ÄL tänker man väl inte på förrän man försöker bli gravid, och jävlar vad man tänker på den då ;) Ja, lite drygt, men det känns bara liiite, som att den är på g liksom :P
  • Sarah1990

Alltså, jag kan knappt vänta tills den 25e! Har satt det datumet som datum eftersom jag inte riktigt kan min menscykel än men BORDE ha BIM den typ 16-19 och tänker att om jag inte fått min mens då, ja då jävlar ska jag köpa mig ett test på stört!! ;D

Någon mer än jag som håller på att DÖ av längtan?

• mavidyz
    Sarah1990 skrev 2014-09-08 23:27:18 följande:

Alltså, jag kan knappt vänta tills den 25e! Har satt det datumet som datum eftersom jag inte riktigt kan min menscykel än men BORDE ha BIM den typ 16-19 och tänker att om jag inte fått min mens då, ja då jävlar ska jag köpa mig ett test på stört!! ;D

Åh, tror du att du kan hålla dig så länge? :D

Håller på att dö här med! Önskar att jag hade ett BIM-datum att räkna ner till >.< min cykel är uppe i 67 dagar nu ........
  • Sarah1990
    mavidyz skrev 2014-09-09 00:01:24 följande:
    Åh, tror du att du kan hålla dig så länge? :D

Håller på att dö här med! Önskar att jag hade ett BIM-datum att räkna ner till >.< min cykel är uppe i 67 dagar nu ........
    Haha jag ska tvinga mig att vänta så länge!

Är ju min första månad utan preventivmedel så är ju fortfarande inte alls säker om jag ens har någon ägglossning eller ej..

Men OM jag inte fått min mens innan helgen där runt den 20-21 så finns ändå risken att jag köper ett test och liksom plågar mig själv kanske en dag till med vetskapen om att jag i alla fall höll ut gaaaanska länge, haha!
  • FiiaN
    mavidyz skrev 2014-09-08 21:39:55 följande:
    Nej, ÄL tänker man väl inte på förrän man försöker bli gravid, och jävlar vad man tänker på den då ;) Ja, lite drygt, men det känns bara liiite, som att den är på g liksom :P
    Haha ne precis! :P Helt galet hur knäpp man blir i skallen när man börjar tänka på detta! Åhh så svårt att veta när den är, jag vet inte om jag hade någon ÄL men får väl hoppas :P
  • FiiaN
    Sarah1990 skrev 2014-09-08 23:27:18 följande:

Åhhh va spännande! Hoppas det blivit något då ;)

Ehm jaa jag! :) Just nu har jag inget blod alls :O BIM+3 idag. Sov nästan ingenting inatt, tankarna går ju fram och tillbaka hela tiden, och när jag väl somnade så drömde jag att jag hade en liten bebis <3
  • NattaLind

Nu när jag hade min mens hade jag inte alls mycket tankar på ÄL och annat. Men nu när den är över (första dagen), ja jäklar nu är tankarna där igen! :P

Har inte riktigt koll på min menscykel (ja ni vet, p-staven och p-pillrena). Men hade mens 6 dagar i alla fall. Vet inte riktigt vad det innebär ang äl, och hur man ska räkna (hur många dagar jag har mellan mens). Man kan räkna lite olika och antingen har jag äl på tisdag om en vecka ELLER typ redan på fredag.

Blir visst att "ligga" i från och med idag för att vara säker..... Flört

Sen är ju frågan när sjuttan man har BIM efter det?!

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?