• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • FiiaN
    NattaLind skrev 2014-09-09 08:19:29 följande:

Nu när jag hade min mens hade jag inte alls mycket tankar på ÄL och annat. Men nu när den är över (första dagen), ja jäklar nu är tankarna där igen! :P

Har inte riktigt koll på min menscykel (ja ni vet, p-staven och p-pillrena). Men hade mens 6 dagar i alla fall. Vet inte riktigt vad det innebär ang äl, och hur man ska räkna (hur många dagar jag har mellan mens). Man kan räkna lite olika och antingen har jag äl på tisdag om en vecka ELLER typ redan på fredag.

Blir visst att "ligga" i från och med idag för att vara säker..... Flört

Sen är ju frågan när sjuttan man har BIM efter det?!

Skönt att den är över :) Då kan ni börja köra på ;) Vi har kört på varannan dag här hemma. Så kan man typ inte missa! Håller tummarna för er!

Hmm jahdu, inte lätt det där! :/
  • Sarah1990
    NattaLind skrev 2014-09-09 08:19:29 följande:

Nu när jag hade min mens hade jag inte alls mycket tankar på ÄL och annat. Men nu när den är över (första dagen), ja jäklar nu är tankarna där igen! :P

Har inte riktigt koll på min menscykel (ja ni vet, p-staven och p-pillrena). Men hade mens 6 dagar i alla fall. Vet inte riktigt vad det innebär ang äl, och hur man ska räkna (hur många dagar jag har mellan mens). Man kan räkna lite olika och antingen har jag äl på tisdag om en vecka ELLER typ redan på fredag.

Blir visst att "ligga" i från och med idag för att vara säker..... Flört

Sen är ju frågan när sjuttan man har BIM efter det?!

Läste igår natt (kunde inte sova utan låg och läste om graviditeter och massor trådar på fl......) att man bör ha ÄL mellan 11-16 dagar efter mensens första dag. Alltså skriv upp i kalendern då du fick mens och räkna utefter den. Sedan klarar sig ju spermierna flera dagar i livmodern men det är rekommenderat att ha sex varannan eller var tredje dag eftersom spermierna håller högst kvalité då :)
  • NattaLind
    FiiaN skrev 2014-09-09 08:26:25 följande:
    Skönt att den är över :) Då kan ni börja köra på ;) Vi har kört på varannan dag här hemma. Så kan man typ inte missa! Håller tummarna för er!

Hmm jahdu, inte lätt det där! :/
    Håller tummarna för er också, och alla andra! Spännande att se var alla här, vilka symtom som uppstår osv.

Vill också ha BIM snart!! ;P
  • glaesir

Vad har era karlar för känslor då?

Hur gör ni för att behålla sexet "sexigt" för att det inte enbart skall bli "bebisverkstad"

• FiiaN
    glaesir skrev 2014-09-09 09:38:46 följande:

Hur gör ni för att behålla sexet "sexigt" för att det inte enbart skall bli "bebisverkstad"

Vi tog beslutet om att sluta med mina p-piller tillsammans :) Så han är nog förväntansfull, kanske inte lika galet som mig, men han går också och hoppas på bebis och kollar efter vad för vagnar som skulle passa och bilbarnstolar :D HAHAH även fast vi inte har någon på g ännu (vad vi vet).

Hmm vi sa att vi skulle köra varannan dag, så visst det blir lite "tvångssex" men vi försökte inte tänka på det :) Och viktigt att man gör det mysigt och spännande tror jag. Hur går det för er? :)
  • glaesir

Vi tog även beslutet tillsammans, han har däremot velat längre än mej!

För hans del börjar det kännas lite påtvingat :( Han hade tom svårt att komma igår :( Tänkte att vi skulle ha vilodag idag, haha ;)

Får se till att hotta upp lite på nå vis men vi båda pratar om det mycket! :)

• NattaLind
    Sarah1990 skrev 2014-09-09 08:39:10 följande:
    Läste igår natt (kunde inte sova utan låg och läste om graviditeter och massor trådar på fl......) att man bör ha ÄL mellan 11-16 dagar efter mensens första dag. Alltså skriv upp i kalendern då du fick mens och räkna utefter den. Sedan klarar sig ju spermierna flera dagar i livmodern men det är rekommenderat att ha sex varannan eller var tredje dag eftersom spermierna håller högst kvalité då :)
    Ja jag läste något sådant med, dock kunde det tydligen variera lite beroende på hur länga mensen varar också. Ja varannan kör vi på! :)
  • NattaLind
    glaesir skrev 2014-09-09 09:38:46 följande:

Han är lika pepp som jag, och förväntansfull. Dock är han nog precis lika glad för att få ligga varannan dag - han skulle göra det varje dag om det inte var pga spermiekvalitén och jag hindrar honom därför :P

Vi gör det på olika sätt helt enkelt, varierar sexet och kör på som vanligt, dock just med det regelbundna varannan dag :)
  • FiiaN
    glaesir skrev 2014-09-09 10:02:41 följande:

Vi tog även beslutet tillsammans, han har däremot velat längre än mej!

För hans del börjar det kännas lite påtvingat :( Han hade tom svårt att komma igår :( Tänkte att vi skulle ha vilodag idag, haha ;)

Får se till att hotta upp lite på nå vis men vi båda pratar om det mycket! :)

Va kul :) Tror det är viktigt att ta såna beslut ihop!

Ja det sa min sambo också någon gång, men man får väl acceptera det, eller så springer man och rotar fram ens snyggaste underkläder xD
  • mavidyz
    Sarah1990 skrev 2014-09-09 00:07:02 följande:

Förresten, menar du att du inte haft någon blödning eller något på 67 dagar!? :o

Så svårt med det där att sluta med piller och sedan veta hurvida man kommit igång eller inte :/ jag fick inte min första riktiga mens förrän 6 månader senare...

Om du väntar en enda dag utöver BIM så tkr jag att du är duktig :D 

Ja, precis. Eller senaste mensen började ju på dag 1 och höll på till dag 8..
    sen har jag inte haft nå mer... (5-12/7)
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?