• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • FiiaN
    Sarah1990 skrev 2014-09-11 10:42:38 följande:

Så, hur många är vi här inne nu då? Skrattande
    Känns som om de flesta här är mellan 21-27 va?

Undrar vem av oss som kommer plussa först! Plus

Jahdu, vet inte riktigt :) Ja men det ligger nog runt dom åldrarna, så kul att vara typ nära i ålder med alla :)

Ja undra sa flundra, ska testa på lördag i alla fall. Hur långt har du kommit? :)
  • kvinna16780
    FiiaN skrev 2014-09-10 21:16:43 följande:

Ja jättedrygt! :/ På lördag blir ett nytt test om inte mensen kommit innan det (hoppas inte). Åhh usch, när har du BIM?

Visst är det lite mysigt :D Roligt att vara lite hemlig ibland ;)

Nä vi hålla tummarna att den håller sig borta i några månader :)

På söndag har jag bim men räknar inte med att vara gravid då jag precis tog bort spirlen. Men hoppet är det sist som överger människan :p
  • FiiaN
    kvinna16780 skrev 2014-09-11 11:15:41 följande:
    Nä vi hålla tummarna att den håller sig borta i några månader :)

På söndag har jag bim men räknar inte med att vara gravid då jag precis tog bort spirlen. Men hoppet är det sist som överger människan :p
    Hahah ja man kan ju hoppas :)

Man vet aldrig :) Hoppas det tagit sig!
  • kvinna16780
    NattaLind skrev 2014-09-11 08:25:24 följande:

Vi kör på samma också, bara jag och min sambo som vet. Eller ja, vi har inte sagt till någon att vi försöker men å andra sidan tror jag nog folk fattar ändå :P

Så härligt :) Hoppas att ni får berätta snart att ni väntar barn :)
  • NattaLind
    kvinna16780 skrev 2014-09-11 11:20:07 följande:
    Så härligt :) Hoppas att ni får berätta snart att ni väntar barn :)
    Åh hoppas jag med!

Så jobbigt det här när man försöker första gången direkt efter uttagen p-stav och man har noll koll. Otålig! :P
  • Sarah1990
    FiiaN skrev 2014-09-11 10:45:58 följande:
    Jahdu, vet inte riktigt :) Ja men det ligger nog runt dom åldrarna, så kul att vara typ nära i ålder med alla :)

Ja undra sa flundra, ska testa på lördag i alla fall. Hur långt har du kommit? :)
    Ja jag håller med! Synd att vi alla inte bor lite närmare varandra, lyckas pricka in samma månad att bli gravida på, har samma intressen OCH lyckas få allas barn att bli kompisar med varandra ;)

Bör ha min BIM nästa vecka men börjar bara bli mer och mer säker på att jag får min mens då tyvärr. Har alltid haft väldigt jobbiga menstruationer så börjar mer bli orolig och stressad över att domedagen närmar sig, haha.
    Pratade dock med min man igår (är det bara jag som tycker att fästman låter sååå konstigt?) och sa att jag tänkt köpa ÄL-test nästa månad för att se ifall jag ens har någon ägglossning än, tog ju ut spiralen för ca 3 veckor sedan så vet ju egentligen inte ifall jag ens har någon..

Hur går det för dig då?
  • FiiaN
    Sarah1990 skrev 2014-09-11 11:29:24 följande:
    Ja jag håller med! Synd att vi alla inte bor lite närmare varandra, lyckas pricka in samma månad att bli gravida på, har samma intressen OCH lyckas få allas barn att bli kompisar med varandra ;)

Bör ha min BIM nästa vecka men börjar bara bli mer och mer säker på att jag får min mens då tyvärr. Har alltid haft väldigt jobbiga menstruationer så börjar mer bli orolig och stressad över att domedagen närmar sig, haha.
    Pratade dock med min man igår (är det bara jag som tycker att fästman låter sååå konstigt?) och sa att jag tänkt köpa ÄL-test nästa månad för att se ifall jag ens har någon ägglossning än, tog ju ut spiralen för ca 3 veckor sedan så vet ju egentligen inte ifall jag ens har någon..

Hur går det för dig då?
    Ja men eller hur! Men när vi fått våra söta ungar så kan vi ha en liten träff tycker jag ;)

Jahaa då är det lite kvar då. Du jag va säker på att mensen skulle komma. Började få mensvärk redan på tisdagen (skulle få på lördagen). På söndagen kom det liiite rött och även lite på måndagen, men sedan dess har det inte varit något rött alls :O Inte ett spår, men har molvärkar till och från. Men så länge mensen inte kommer finns det hopp :D
  • Syrran86

FiiaN: tänkte bara säga att när jag var gravid med sonen så hade jag jättemycket molvärk i livmodern första tiden, så det skulle ju kunna vara ett tecken ð??? jag är lite äldre än er, 28 år.

• Sarah1990
    FiiaN skrev 2014-09-11 11:38:39 följande:
    Ja men eller hur! Men när vi fått våra söta ungar så kan vi ha en liten träff tycker jag ;)

Jahaa då är det lite kvar då. Du jag va säker på att mensen skulle komma. Började få mensvärk redan på tisdagen (skulle få på lördagen). På söndagen kom det liiite rött och även lite på måndagen, men sedan dess har det inte varit något rött alls :O Inte ett spår, men har molvärkar till och från. Men så länge mensen inte kommer finns det hopp :D
    Missat om du skrivit det tidigare men har du testat dig?
    Jag funderar på att göra det bara för att se men ångrade mig igårkväll eftersom jag tror att de flesta av mina "symtom" är PMS och stress :p

Får jag fråga vad ni tjejer gör på dagarna? Jobbar/studerar/hemma? :)
  • NattaLind

Jag jobbar :) Som säljare och extraknäcker med lite sexleksakssäljande på helgerna (lär få gömma dem bra när ungen är i världen och börjat gå! :P).

Kan ju tillägga att sambon också arbetar fullt, men åt lantbruk/maskin-hållet.

Du då? =)

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?