• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • mavidyz
    FiiaN skrev 2014-09-09 07:08:45 följande:
    Åhhh va spännande! Hoppas det blivit något då ;)

Ehm jaa jag! :) Just nu har jag inget blod alls :O BIM+3 idag. Sov nästan ingenting inatt, tankarna går ju fram och tillbaka hela tiden, och när jag väl somnade så drömde jag att jag hade en liten bebis <3
    Åh, det här med att drömma om bebisar... 
    Jag drömmer varje-varannan natt om att jag antingen plussar eller precis fött barn.... så jobbigt att vakna upp och inte ens vara gravid :(
  • mavidyz
    NattaLind skrev 2014-09-09 08:19:29 följande:

Nu när jag hade min mens hade jag inte alls mycket tankar på ÄL och annat. Men nu när den är över (första dagen), ja jäklar nu är tankarna där igen! :P

Har inte riktigt koll på min menscykel (ja ni vet, p-staven och p-pillrena). Men hade mens 6 dagar i alla fall. Vet inte riktigt vad det innebär ang äl, och hur man ska räkna (hur många dagar jag har mellan mens). Man kan räkna lite olika och antingen har jag äl på tisdag om en vecka ELLER typ redan på fredag.

Blir visst att "ligga" i från och med idag för att vara säker..... Flört

Sen är ju frågan när sjuttan man har BIM efter det?!

Det är väl olika från person till person (och från gång till gång om man inte är väldigt regelbunden) hur långt det är mellan mens och ÄL, men har hört att mellan ÄL och mens brukar det vara ganska lika oavsett om man är regelbunden eller inte. Det brukar ligga på 14 dagar :)
  • FiiaN
    mavidyz skrev 2014-09-09 10:28:36 följande:
    Åh, det här med att drömma om bebisar... 
    Jag drömmer varje-varannan natt om att jag antingen plussar eller precis fött barn.... så jobbigt att vakna upp och inte ens vara gravid :(
    Min "gubbe" drömde att jag va gravid, man kan ju hoppas att drömmarna betyder något :) Jaaa det är så segt! Får jag mina test idag så måste jag ju hålla mig för att ta till imorgon...!!!
  • mavidyz
    FiiaN skrev 2014-09-09 10:45:16 följande:
    Min "gubbe" drömde att jag va gravid, man kan ju hoppas att drömmarna betyder något :) Jaaa det är så segt! Får jag mina test idag så måste jag ju hålla mig för att ta till imorgon...!!!
    Åh, jag hatar när man får hem dem och måste vänta tills dagen därpå! 
    En gång höll jag mig (jag är alltid så EXTREMT kissnödig direkt när jag vaknar, oftast pga det jag vaknar) tills posten kom. Våran post kommer mellan 12-14 xP
    Jag skulle jobba natt och kunde därför inte ta testet dagen efter heller, så skulle få vänta två dagar ;)
  • FiiaN
    mavidyz skrev 2014-09-09 11:00:16 följande:
    Åh, jag hatar när man får hem dem och måste vänta tills dagen därpå! 
    En gång höll jag mig (jag är alltid så EXTREMT kissnödig direkt när jag vaknar, oftast pga det jag vaknar) tills posten kom. Våran post kommer mellan 12-14 xP
    Jag skulle jobba natt och kunde därför inte ta testet dagen efter heller, så skulle få vänta två dagar ;)
    Men guuud, stackare xD Men förstår att du inte ville vänta! :) Så skulle jag också gjort!
  • glaesir

Vet inte men nu tror jag min reptilhjärna är på g! Har känt som stickningar i "tjejmagen" och det liksom bubblar ibland där nere. Kände även igår att det spände till! Liksom stramade åt! Hade min första mens eller iaf typ mens (brunaktig o tjock o endast fyra-fem dagar) för fyra dagar sen.. Inga slemmiga flytningar...

Kan de va ÄL? De började igår fm!

• FiiaN
    glaesir skrev 2014-09-09 11:23:23 följande:

Vet inte men nu tror jag min reptilhjärna är på g! Har känt som stickningar i "tjejmagen" och det liksom bubblar ibland där nere. Kände även igår att det spände till! Liksom stramade åt! Hade min första mens eller iaf typ mens (brunaktig o tjock o endast fyra-fem dagar) för fyra dagar sen.. Inga slemmiga flytningar...

Kan de va ÄL? De började igår fm!

Det kan vara äl :) Men vad jag läst brukar inte äl vara fören ca 14 dagar... Men kan väl säkert vara det, alla är vi olika :) Jag har en cykel på 21 dagar, så jag ska ha tidig äl, men jag har ingen aning om när jag har den ^^
  • glaesir

Tänker såhär:

Efter uttagen p-stav fick jag "mensen". Fast som sagt tror jag inte ens de va en riktig mens utan min riktiga mens får jag om ett tag därav ÄL nu! ;) Rimligt?

Fan att inte mina ÄL stickor kommit,

• FiiaN
    glaesir skrev 2014-09-09 11:50:15 följande:

Tänker såhär:

Efter uttagen p-stav fick jag "mensen". Fast som sagt tror jag inte ens de va en riktig mens utan min riktiga mens får jag om ett tag därav ÄL nu! ;) Rimligt?

Fan att inte mina ÄL stickor kommit,

Ja kanske är så :) Hoppas dom kommer snart!
  • Sarah1990
    glaesir skrev 2014-09-09 09:38:46 följande:

Vad har era karlar för känslor då?

Hur gör ni för att behålla sexet "sexigt" för att det inte enbart skall bli "bebisverkstad"

Jag hade ju som jag skrev tidigare en hormonspiral som min fästman från första stund tyckt att jag borde ta ut. Han gillade inte tanken på att det satt något inne i mig men lät mig självklart ha den kvar då jag gång efter gång förklarade att det var det som funkat bäst för mig av alla hormonpreparat jag testat.
    Hade han fått bestämma skulle vi nog redan ha hunnit med att få 2 barn vid det här laget så han var jätteglad då jag väl bestämde mig för att ta ut den.
    Det där med sex varannan dag var han nog också rätt glad över då det ibland kan bli så lite som 1 gång/veckan ifall han jobbar mycket.

Tror för övrigt att han inte vill hoppas för mycket fören han vet att min mens faktiskt inte kom då den skulle men säger samtidigt att han har en känsla av att jag redan är gravid. Vet i alla fall med säkerhet att ingen kommer bli mer stolt än honom den dagen vi plussar! :D
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?