• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • kvinna16780
    FiiaN skrev 2014-09-08 15:40:42 följande:

Men hjälp vad säger du? Vågar inte hoppas så mycket men skulle bli så lycklig! Började må lite illa för ca 30 min sedan,  fått huvudvärk och såg nyss att jag fått väldigt synliga bristningar på brösten, som inte varit där tidigare. Men har inga ömma bröst och ingen direkt trötthet :/

Jag trodde att jag hade mens men det var inte riktigt som mens då det var mer brunt men samtidigt lite blod men jag satte i en tampong. När jag bytte tampong så var det likadant men inte lika mycket. Dagen efter var det helt borta. Tog gravtest 2 dagar efter och då var jag gravid. Jag hoppas att du plussar nu :)
  • FiiaN
    kvinna16780 skrev 2014-09-08 16:30:41 följande:
    Jag trodde att jag hade mens men det var inte riktigt som mens då det var mer brunt men samtidigt lite blod men jag satte i en tampong. När jag bytte tampong så var det likadant men inte lika mycket. Dagen efter var det helt borta. Tog gravtest 2 dagar efter och då var jag gravid. Jag hoppas att du plussar nu :)
    Åhh hoppas det är samma för mig :) Kollade nu och då va det dock mer, men det är liksom inte riktigt mens heller. Men har haft lite mer molvärk nu sista kvarten också, så mensen kanske kommer ändå :( HOPPPPAS på plus!
  • Therese2014

Hejsan, hoppar in i denna tråden jag med om det är okej, då jag och sambon ska börja försöka oss på en bebis:) verkar som vi är någorlunda jämngamla allihopa, är 23 år från Värmland iaf:) hur går det för alla?

• FiiaN
    Therese2014 skrev 2014-09-08 19:37:55 följande:

Hejsan, hoppar in i denna tråden jag med om det är okej, då jag och sambon ska börja försöka oss på en bebis:) verkar som vi är någorlunda jämngamla allihopa, är 23 år från Värmland iaf:) hur går det för alla?

Välkommen hit :) Men va roligt för er. Ja vi är rätt lika i ålder allihopa, så det är jättekul att samtala om allt man kanske inte tar upp med sina nära och kära :) Men va kul, jag bor också i Värmland :D
    Jag vet inte alls hur det går för mig. Detta är mitt första försök, och fick min "mens" igår men vet inte om det va den som kom riktigt. Ska nog testa när mina grav-tester kommer, om inte den startat ordentligt.

Hur är det för dig då? Har du tagit p-piller eller haft p-stav eller något tidigare? :)
  • Therese2014
    FiiaN skrev 2014-09-08 20:01:19 följande:

Välkommen hit :) Men va roligt för er. Ja vi är rätt lika i ålder allihopa, så det är jättekul att samtala om allt man kanske inte tar upp med sina nära och kära :) Men va kul, jag bor också i Värmland :D

Jag vet inte alls hur det går för mig. Detta är mitt första försök, och fick min "mens" igår men vet inte om det va den som kom riktigt. Ska nog testa när mina grav-tester kommer, om inte den startat ordentligt.

Hur är det för dig då? Har du tagit p-piller eller haft p-stav eller något tidigare? :)

Okej, får hålla tummarna att det var något annat då:) nej det var många år sen men jag och killen har kört på avbrutet och det har inte blivit något, men nu ska vi försöka på riktigt!:) min mamma och syster har dock haft väldigt svårt att få barn, även andra släktingar. Inget som varit fel utan att det bara har tagit upp till tio år för dom att bli gravida så jag har inte stora förhoppningar att lyckas direkt tyvärr, men men:p

får man fråga vilken stad? Är från Säffle jag:)

Blir första försöket vid äl ca den 20de, då ska det mysas ordentligt! Vad spännande????
  • FiiaN
    Therese2014 skrev 2014-09-08 20:15:32 följande:
    Okej, får hålla tummarna att det var något annat då:) nej det var många år sen men jag och killen har kört på avbrutet och det har inte blivit något, men nu ska vi försöka på riktigt!:) min mamma och syster har dock haft väldigt svårt att få barn, även andra släktingar. Inget som varit fel utan att det bara har tagit upp till tio år för dom att bli gravida så jag har inte stora förhoppningar att lyckas direkt tyvärr, men men:p

får man fråga vilken stad? Är från Säffle jag:)

Blir första försöket vid äl ca den 20de, då ska det mysas ordentligt! Vad spännande????

Tack :) Jahaa okej, hoppas det går bättre för er :) Jag tror att det även är bra att inte ha så mycket förhoppningar, annars blir man nog bara besviken.

Ahaa! Jag bor i Karlstad :)

Heja er! Kör hårt runt det datumet! :D
  • Therese2014
    FiiaN skrev 2014-09-08 20:23:13 följande:

Tack :) Jahaa okej, hoppas det går bättre för er :) Jag tror att det även är bra att inte ha så mycket förhoppningar, annars blir man nog bara besviken.

Ahaa! Jag bor i Karlstad :)

Heja er! Kör hårt runt det datumet! :D

Ja det har du rätt i:) okej se där ja, liten värld! Haha absolut:D
  • FiiaN
    Therese2014 skrev 2014-09-08 20:32:51 följande:
    Ja det har du rätt i:) okej se där ja, liten värld! Haha absolut:D
    Ja den är väldigt liten ibland :) Lycka till! Och uppdatera gärna hur allt går :D
  • mavidyz

Wow! Man är inte inne här på en dag och det har skrivits massor! ;D
    Kul att det är fler som joinar och att vi är i ungefär samma ålder allihop! :)

FiiaN: Vill ju inte ge dig falska förhoppningar, men det låter ju verkligen som att du skulle kunna vara gravid! :O Jag har ju läst igenom en miljon trådar när jag har som mest gravidlängtan och tycker att jag läst den där beskrivningen många gånger :P MEN det kan ju lika gärna vara skengraviditet eller att kroppen helt enkelt valt fel tillfälle att strejka lite :/ Men hoppas att du får hem test snart och kan prova, och att det plussar såklart ;)

På tal om UVI har jag också haft mkt problem med det i mina dagar. Usch. 
    Jag har bara fått penicillin typ två gånger, de andra har de gått över av sig självt. 
    Jag har druckit mycket tranbärsjuice (vilket jag HATAR), men nu när jag läser era förslag här om citron ist (låter vettigt dessutom det där med sockret i juicen), så blir jag ju lite ledsen att ingen föreslagit det innan jag tvingat i mig äckeltranbären ;)

• FiiaN
    mavidyz skrev 2014-09-08 20:59:13 följande:

Wow! Man är inte inne här på en dag och det har skrivits massor! ;D
    Kul att det är fler som joinar och att vi är i ungefär samma ålder allihop! :)

FiiaN: Vill ju inte ge dig falska förhoppningar, men det låter ju verkligen som att du skulle kunna vara gravid! :O Jag har ju läst igenom en miljon trådar när jag har som mest gravidlängtan och tycker att jag läst den där beskrivningen många gånger :P MEN det kan ju lika gärna vara skengraviditet eller att kroppen helt enkelt valt fel tillfälle att strejka lite :/ Men hoppas att du får hem test snart och kan prova, och att det plussar såklart ;)

På tal om UVI har jag också haft mkt problem med det i mina dagar. Usch. 
    Jag har bara fått penicillin typ två gånger, de andra har de gått över av sig självt. 
    Jag har druckit mycket tranbärsjuice (vilket jag HATAR), men nu när jag läser era förslag här om citron ist (låter vettigt dessutom det där med sockret i juicen), så blir jag ju lite ledsen att ingen föreslagit det innan jag tvingat i mig äckeltranbären ;)

Visst är det kul :D

Gud jag vågar inte hoppas men jag gör det i alla fall :) Får väl hem testerna imorgon eller onsdag, om det inte ändrat sig tills dess så tar jag ett grav-test. Börjar dock få lite mer molvärk och liiite mer rött... :/

Ja men precis samma här! Dock tycker jag det är rätt gott :) Men nu sitter jag här och dricker citronvatten, så hoppas det går över!

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?