• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • NattaLind
    glaesir skrev 2014-09-02 09:49:35 följande:

Jag tog ut min p-stav jag med i fredags, fick mens igår! Hoppas den går över fort nu för att sedan få ÄL :D

Ameh! Fusk! Tog också ut min p-stav i fredags men ingen mens ännu. Hade varit gött att kunna räkna två veckor från idag. Dock kan den vara på gång så hoppas :) (eller ja, den får gärna inte komma alls.... :D )
  • kvinna16780

Hoppar in här om jag får :) Imorgon tar jag ut min spiral. Jag har en son sen tidigare som är 4 år.

Vi får se om det blir en till bebis. :)

• glaesir
    NattaLind skrev 2014-09-02 10:03:52 följande:
    Ameh! Fusk! Tog också ut min p-stav i fredags men ingen mens ännu. Hade varit gött att kunna räkna två veckor från idag. Dock kan den vara på gång så hoppas :) (eller ja, den får gärna inte komma alls.... :D )
    Din kommer nog med :) 
    Håller tummarna på att jag får ÄL sen med! 
  • glaesir
    NattaLind skrev 2014-09-03 11:42:59 följande:

Yes den kom igår EM! :)

Så om två veckor får man sikta in sig på :P

Grattis!! Har ni ÄL test? Håller tummarna!!
  • NattaLind
    glaesir skrev 2014-09-03 12:33:06 följande:
    Grattis!! Har ni ÄL test? Håller tummarna!!
    Nej!

Har noll koll på sånt där. Men det ska väl vara två veckor efter mensens första dag? Vi kommer nog ha sex varannan dag i 2-3 veckor för att vara säkra, haha!
  • glaesir
    NattaLind skrev 2014-09-03 13:33:16 följande:

Nej!

Har noll koll på sånt där. Men det ska väl vara två veckor efter mensens första dag? Vi kommer nog ha sex varannan dag i 2-3 veckor för att vara säkra, haha!

Precis :) Hoppas vi får ÄL på en gång med, jag har köpt storpack ÄL tester ;)
  • glaesir

Kan ta ett tag innan ÄL kommer igång!

Hur ser er situation ut med boende, hur länge har ni vart tillsammans osv?

• NattaLind
    glaesir skrev 2014-09-03 14:26:32 följande:

Kan ta ett tag innan ÄL kommer igång!

Hur ser er situation ut med boende, hur länge har ni vart tillsammans osv?

Ah då är jag med. Får hoppas det kickar igång direkt i och med att mensen gjorde det! :)

Vi har varit tillsammans i lite över ett år och förlovade sedan nyår. Flyttade till hus (hyr) ute på landet i våras och vi trivs verkligen jättebra. Nu är vi dock på väg till ett annat hus som är större (3 sovrum, idag har vi 2 och dålig planlösning), också hyres på landet men lägre hyra och det ska renoveras precis exakt så som vi vill ha det (sambons arbetsgivare som är hyresvärdar) :)

Själv då?
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?